کد خبر : 10609 / /
/

الناز شاکردوست امروز چند عکس طبیعت گردی خود را منتشر کرد.

الناز شاکردوست امروز چند عکس طبیعت گردی خود را منتشر کرد. الناز شاکردوست در اینستاگرام فعالیت دارد. الناز شاکردوست در این عکس ها با استایل پاییزه خود ظاهر شده است. الناز شاکردوست به کوهنوردی علاقه دارد. الناز شاکردوست ، متولد ۷ تیر ماه ۱۳۶۳در محله پاسداران تهران است

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست

معرفی کوتاه الناز شاکردوست

و خانواده اشنام : الناز

نام خانوادگی : شاکردوست

تاریخ تولد : ۷ تیر ۱۳۶۳

محل تولد : تهران

پیشه : بازیگری و طراحی صحنه و لباس

الناز شاکردوست ، متولد ۷ تیر ماه ۱۳۶۳در محله پاسداران تهران است. او فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. پدر وی تاجر ابزارآلات صنعتی و الکترود و مادرش خانه دار است.

الناز در دوران دبستان عاشق بازیگری شد. وی از دوران کودکی عاشق بازی کردن و نواختن پیانو بوده به طوری که همه اطرافیان پی به استعداد ذاتی او برده بودند،با اینکه در خانواده او هیچ پیش زمینه هنری وجود ندارد ولی او علاقه فراوانی به موسیقی دارد.

الناز شاکردوست

در خانواده الناز شاکردوست دموکراسی به صورت کامل اجرا می شود و هیچ کس در کار هنر مانع او نشد و وی تمامی کارها را با مشورت با خانواده خود انجام می داد. الناز با معدل 19.23 در رشته ریاضی دیپلم گرفته است و رتبه اش در کنکورهنر ۱۱ بوده است.

وی دانشجوی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران نیز می باشد.

یکی از اتفاقات مهم زندگی الناز شاکردوست می توان به سفر زیارت خانه خدا اشاره کرد که مادرش به جای وی در سال ۱۳۹۰ به این سفر معنوی رفت. در این سفر زیارتی که هنرمندان مشهور کشورمان همچون مهراوه شریفی نیا، الهام حمیدی،سام درخشانی، قاسم جعفری، محمدرضا ورزی، یاسر جعفری، مهدی عربی، حسن سدخسروی و… حضور داشتند.

از کودکی عاشق بازی و نواختن پیانو بوده به طوری که همه اطرافیان پی به استعداد ذاتی او برده بودند،با اینکه در خانواده او هیچ پیش زمینه هنری وجود ندارد اما او علاقه فراوانی به موسیقی دارد.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال ۱۳۸۳، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال ۱۳۸۳ است.

هنگامی که کیومرث پور احمد درحال تست گرفتن برای فیلم جدیدش ” گل یخ” بود، با او آشنا شد و او را برای بازی در “گل یخ” دعوت کرد با بازی در فیلم گل یخ در سال 1383 به سینما آمد و ظرف کمتر از یک سال در پنج فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

الناز شاکردوست در فیلم‌هایی مانند مجردها، عروس فراری، قتل آنلاین، چه کسی امیر را کشت، چند می‌گیری گریه کنی، بی‌وفا، قاعده بازی، خدا نزدیک است، باد در علفزار می‌پیچد، کیش و مات، تو و من، رسوایی، بوی گندم و آتیش‌بازی (در حال ساخت) بازی کرده است.

علایق و دوستان الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در بین خوانندگان پاپ رضا صادقی، در میان بازیگران زن بازی گوهر خیراندیش و گلشیفته فراهانی، از بین بازیگران مرد مرحوم منوچهر نوذری و شهرام حقیقت دوست را می پسندد.

الناز شاکردوست

همچنین وی به بازی فوتبال علاقه فراوانی دارد و از طرفداران دو آتشه پرسپولیس است. الناز مادر خود را بسیار دوست دارد.عجیب ترین نکته در زندگی او دوست صمیمی او، گوهر خیر اندیش است که حداقل 30 سال از او بزرگتر است.

آرزوی الناز شاکردوست

یکی از آرزوهایم این است که در میدان تجریش، راحت و آسوده خاطر قدم بزنم؛ بدون اینکه سنگینی یک نگاه را حس کنم. آرزوهایی دارم که برای بسیاری از آدم‌ها اتفاقات روزمره زندگی‌شان است و شاید اصلا به آنها فکر هم نمی‌کنند.

یک روز از زندگی الناز شاکردوست

زندگی روتین من به این شکل آغاز می‌شود که ساعت 9 از خواب بیدار می‌شوم، با یک صبحانه طبیعی و سلامت روز را آغاز می‌کنم، ورزش می‌کنم و دوش می‌گیرم؛ بعد از آن سعی می‌کنم مطالعه داشته باشم حتی به اندازه خواندن یک مقاله کوتاه؛

الناز شاکردوست

عصرها فیلم می‌بینم و قطعا در این بین زمانی را با خانواده‌ام می‌گذرانم و کارهایی را که در آن روز لازم باشد انجام می‌دهم. اما این نکته برایم خیلی مهم است که هر روز چیز جدیدی در زندگی داشته باشم چون دوست ندارم امروزم مانند دیروز باشد.

من زندگی را خیلی دوست دارم چرا که به نظرم زندگی در هر شرایطى زیباست.

الناز شاکردوست بازی های متفاوت نظیر یک دختر پولدار در عروس فراری … یک دختر شل و ول در مجردها(واقعا فوق العاده بود).. یک دختر نسل سومی در چه کسی امیر را کشت (بازی او در این فیلم عالی بود..بسیار بهتر از نیکی کریمی . مهناز افشار و…)

و بازی بسیار زیبای او در فیلم بی وفا(به عنوان یک دختر پایین خیابونی که عمرا هیچ بازیگری نمی تونست این نقش را به این خوبی بازی کن).در این سه سال و تا سن ۲۲ سالگی بازی در ۱۱ فیلم یک امار فوق العاده برای یک بازیگر است.

از بین خوانندگان پاپ ایرانی صدای رضا صادقی را می پسندد، در میان بازیگران زن به بازی گوهر خیراندیش و گلشیفته فراهانی و از بین بازیگران مرد مرحوم منوچهر نوذری و شهرام حقیقت دوست علاقه مند است. به فوتبال علاقه فراوانی دارد و از طرفداران دو آتشه پرسپولیس است.

عروس همیشه سینما

مگر من در نتیجه، شکل گرفتن و به سرانجام رسیدن یک فیلم چقدر نقش دارم؟ تنها کاری که از من برمی‌آید این است که با ایده‌ها و نوع بازی‌ام، نقش را درست ارائه بدهم تا در خدمت بهتر شدن فیلم باشد.

در انتخاب فیلمنامه شاید اثرگذار باشم اما در روند ساخت، تدوین و… نقشی ندارم. یک زمان کاری به نام «خدا نزدیک است» را بازی کردم که ساختاری هنری داشت. در اواسط فیلمبرداری کارگردان پیشنهاد داد تا یک فلاش‌بک برای داستان و کاراکتر بگذاریم

الناز شاکردوست

و من خوشحال شدم اما بعد فهمیدم فلاش‌بک عروسی کاراکتر است.من به شوخی گفتم تنها در یک فیلم قرار بود من عروس نشوم که آن هم دل‌تان نیامد و می‌خواهید این اتفاق بیفتد

خب، دیگر چه کار می‌شود کرد. فقط امیدوارم سینمای ما به جایی برسد که برای بهتر شدن و تعالی سینما به جای استفاده ابزاری از چهره خوب یک بازیگر، از او و توانایی‌هایش استفاده بهتر داشته باشند. خودم دلم می‌خواهد دست مخاطبی را که لطف دارد و به خاطر من به سینما می‌آید بگیرم و برای تماشای یک قصه خوب دعوتش کنم؛ این آرزوی من است.

شایعه ازدواج الناز شاکردوست

در مورد شایعه ازدواج همان‌طور که از تیترش هم پیداست، یک شایعه است. راستش اگر می‌دانستم بعضی‌ها اینقدر علاقه دارند که من ازدواج کنم، خب این کار را می‌کردم. تا همین لحظه که روبه‌روی شما نشسته‌ام هرگز به ازدواج فکر نکرده‌ام. درمقابل این شایعات همیشه سکوت کرده‌ام و سعی نکرده‌ام جوابی بدهم. خب گاهی وقتی نشریات که قشر فرهنگی جامعه هستند، برای فروش بیشتر چنین شایعاتی را پخش می‌کنند از مردم عادی نمی‌توان انتظار دیگری داشت.

ادامه تحصیل الناز شاکردوست در لندن

برای تحصیل دانشگاهی خارج از ایران (لندن) را انتخاب کردم چون دلیلش این است که برایم اهمیت دارد شخص خودم یعنی الناز شاکردوست را فارغ از عنوان بازیگر محک بزنم و تنها به عنوان یک انسان با من برخورد شود و یا آن دیالوگ استاد دانشگاه را دوباره نشنوم.

دوستی اعضای خانواده

پدر و مادرم از آنجاکه فاصله سنى چندانى با ما ندارند درک بهترى نسبت به نسل ما دارند و این موضوع باعث شده احساس نزدیکى بیشترى بین ما وجود داشته باشد. همین‌طور رابطه‌ام با برادر و خواهرم بسیار نزدیک و صمیمی است و بهتر است بگویم که ما همگى بیشتر دوست هستیم.

الناز شاکردوست

بازی های و نقش های الناز شاکردوست

بازی های مختلف و نقش های مختلف که از الناز شاکردوست دیدیم او را یک بازیگر باهوش و با استعداد معرفی کرده است. بازی های متفاوت نظیر یک دختر پولدار در عروس فراری … یک دختر شل و ول در مجردها(واقعا فوق العاده بود)..

یک دختر نسل سومی در چه کسی امیر را کشت (بازی او در این فیلم عالی بود..بسیار بهتر از نیکی کریمی . مهناز افشار و…)و بازی بسیار زیبای الناز شاکردوستدر فیلم بی وفا (به عنوان یک دختر پایین خیابونی که عمرا هیچ بازیگری نمی توانست این نقش را به این خوبی بازی کند).

در این سه سال و تا سن 22 سالگی بازی در 11 فیلم یک آمار فوق العاده برای یک بازیگر است.منتقدین بسیاری از همان اول از بازی الناز شاکردوست تعریف کرده اند. حتی هنرمندانی مانند مرحوم منوچهر نوذری از بازی وی تعریف کرده اند.

فیلم اسب سفید پادشاه

فیلم دربارهٔ دختر جوانی به نام ماری است که پس از چند ماه از زندان آزاد می‌شود و در صدد یافتن نامزد خود بر می‌آید. او برای یافتن نامزدش و خروج از بحرانی که در زندگی گرفتار آن شده دست به دامان یاشار دوست سهیل می‌شود؛ اما طولی نمی‌کشد که در می‌یابد که سهیل در شرف ازدواج با دختر دیگری است …

الناز شاکردوست در فیلم رسوایی ده نمکی

نقش من در «رسوایی» نقش دختری است که با وجود همه فقر ها، نداری ها و حسرت های زندگی اش، تن به گناه نمی دهد.این دختر، دختری است که همه حامی های زندگی اش را از دست داده، پدرش فوت کرده،مادری علیل دارد که حتی قدرت تکلم ندارد و یک برادر کوچک که مسئولیت زندگی و هزینه تحصیل آن برعهده این دختر است.از لحاظ اجتماعی هم حمایت نمی شود و جامعه از چنین آدم هایی حمایتی نمی کند و این دختر می خواهد روی پای خودش بایستد.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در فیلم مجنون لیلی

« مجنون لیلی » ( ولنتاین ) در باره فرهاد ( محمدرضا گلزار ) و پروانه ( الناز شاکر دوست ) است . این دو نمادی از عشقهای اسطوره ای ایران هستند و در مسیر پر فراز و نشیبی در کنار هم قرار می گیرند و در روز ” ولنتاین ” حادثه ای این دو را از هم جدا می کند اما کادوی ولنتاین در طول شبانه روز مسیر زندگی این دو دلداده را تغییر می دهد.

فیلم‌شناسی

فیلم های سینمایی الناز شاکردوست

۱۳۹۳ اسب سفید پادشاه , محمد حسین لطیفی ۱۳۹۴

۱۳۹۳ مبارک , محمدرضا نجفی

۱۳۹۳ تابو , خسرو معصومی ۱۳۹۴

۱۳۹۲ آتیش بازی ب, بهمن گودرزی –

۱۳۹۱ رسوایی , مسعود ده‌نمکی اسفند ۱۳۹۱

۱۳۹۰ تو و من بازیگر محمد بانکی شهریور ۱۳۹۱

۱۳۸۹ بوی گندم ، طراح محمدرضا خاکی –

۱۳۸۸ نقطه بی‌بازگشت , سیروس رنجبر ۱۳۹۰

۱۳۸۸ سلام بر عشق , اصغر نعیمی اسفند ۱۳۸۸

۱۳۸۸ شرط اول , مسعود اطیابی –

۱۳۸۸ ناسپاس , حسن هدایت مرداد ۱۳۸۹

۱۳۸۸ چراغ قرمز , علی غفاری آبان ۱۳۸۹

۱۳۸۸ فاصله , کامران قدکچیان شهریور ۱۳۸۹

۱۳۸۷ پوسته , مصطفی آل احمد ۱۳۸۷

۱۳۸۷ حرکت اول , فرهاد نجفی پاییز ۱۳۸۷

۱۳۸۷ دل خون , محمدرضا رحمانی مرداد ۱۳۸۸

۱۳۸۷ دو خواهر , محمد بانکی شهریور۱۳۸۸۱۳۸۷ کارناوال مرگ , حبیب‌الله کاسه‌ساز شهریور ۱۳۸۹

۱۳۸۷ کیش و مات , جمشید حیدری مرداد ۱۳۸۸

۱۳۸۷ از ما بهترون بازیگر مهرداد فرید شهریور ۱۳۸۹

۱۳۸۶ باد در علفزار می‌پیچد , خسرو معصومی پاییز ۱۳۸۹

۱۳۸۶ در میان ابرها , سیدروح‌الله حجازی اردیبهشت ۱۳۸۸

۱۳۸۶ مجنون لیلی , قاسم جعفری فروردین ۱۳۸۷

۱۳۸۵ بی وفا , اصغر نعیمی آذر ۱۳۸۵

۱۳۸۵ اتوبوس شب , کیومرث پوراحمد ۱۳۸۵

۱۳۸۵ خدا نزدیک است , علی وزیریان مهر ۱۳۸۶

۱۳۸۵ قاعده بازی , احمدرضا معتمدی ۱۷ مرداد ۱۳۸۶

۱۳۸۴ چند می‌گیری گریه کنی , شاهد احمدلو اردیبهشت ۱۳۸۵

۱۳۸۴ چه کسی امیر را کشت , مهدی کرم پور آبان ۱۳۸۵

۱۳۸۴ قتل آنلاین , مسعود آب پرور مهر ۱۳۸۵

۱۳۸۳ عروس فراری , بهرام کاظمی آبان ۱۳۸۴

۱۳۸۳ مجردها , اصغر هاشمی اسفند ۱۳۸۳

۱۳۸۳ گل یخ , کیومرث پوراحمد اسفند ۱۳۸۳

۱۳۸۲ اینجا… آخر دنیا بازیگر شراره یوسفی نیا/ابراهیم بخشی

شبکه نمایش خانگی الناز شاکردوست

۱۳۸۹ قلب یخی , محمدحسین لطیفی تصویر دنیای هنر ۱۳۸۹

۱۳۹۱ رالی ایرانی , آرش معیریان فرهنگی هنری قرن جدید نخستین فیلم مسابقه ایران -1392

جشنواره‌ها و جوایز الناز شاکردوست

۱۳۸۶ کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن باد در علفزار می‌پیچد

۱۳۸۵ کاندید تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن چه کسی امیر را کشت

۱۳۸۴ کاندید تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن مجردها

۱۳۸۷ تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن در میان ابرها

۱۳۹۴ لوح تقدیر و جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم تابو

مزایای شهرت ار نظر الناز شاکردوست

مسلما شهرت و ستاره شدن در زندگی من تاثیرگذار بوده اما باعث تغییر در من نشده است. قطعا آدم‌هایی که حتى اندکى اصالت دارند، هیچ‌وقت چیزی مانند شهرت باعث نمی‌شود خودشان را گم کنند. رابطه من با اعضای خانواده‌ و خواهر و برادرم بسیار خوب است؛ یعنی سعی کرده‌ام بیشتر از قبل آنها را درک کنم چرا که گاهی در کنار من بودن برای‌شان سخت و آزاردهنده است؛مثلا چند وقت پیش برای به روز کردن شناسنامه و کارت ملی‌ام به اداره مراجعه کرده بودم و آنها لطف داشتند و به سرعت کار مرا انجام دادند ولی بعد از آن مدت زیادی منتظر ماندم براى صحبت کردن با مردم؛تا جایی‌که خانمی به من گفت: «ما که معروف نیستیم کارمان زودتر انجام شد، ما ته صف بودیم ولی الان داریم می‌رویم و شما که کارتان سریع انجام شد هنوز اینجا هستید.» اینها بخشی از مسائل شهرت است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.