کد خبر : 145 / /
/

شهاب حسینی تحصیلاتش را در رشته روانشناسی دانشگاه تهران به دلیل اینکه هوای مهاجرت به کانادا را در سر داشت بعد از دو سال نیمه کاره رها کرد.

بیوگرافی کامل شهاب حسینی

نام :سیدشهاب الدین

نام خانوادگی :حسینی تنکابنی

تاریخ تولد :1352/11/14

محل تولد :تهران

همسر :پریچهر قنبری

فرزندان :محمدامین و امیرعلی

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی 14 بهمن ماه سال 1352 در تهران متولد شد و اصالتا اهل تنکابن است.

شهاب حسینی

سیدفخرالدین حسینی پدر شهاب حسینی از دبیران آموزش و پرورش بود که دستی در ترجمه و تالیف کتاب داشت و چندین رمان و کتاب ترجمه شده توسط او منتشر شد. پدر شهاب حسینی بهمن ماه سال 93 درگذشت.

مادر شهاب حسینی یک امدادگر سیار بود و شغل مادرش باعث شد تا چند سالی از کودکی شهاب حسینی در خرم آباد سپری شود.

مهدی تنها برادر شهاب حسینی و دومین فرزند خانواده است که در زمینه موسیقی فعالیت میکند.

بخشی از مصاحبه با پدر شهاب حسینی

من متولد شهریور 1328 هستم. شهاب فرزند اول من است و مهدی فرزند دوم. شهاب که به کار بازیگری مشغول است و مهدی هم علاقه مند موسیقی. غیر از شهاب و مهدی، دو دختر هم دارم. مختصر زندگی من هم به این ترتیب است که وقتی دیپلم گرفتم، برای ادامه تحصیل به دانشکده خلبانی رفتم ولی چون دو تا از برادرانم در آن زمان قبل از انقلاب سیاسی بودند، اخراجم کردند. 

بعد از آن رفتم رشته زبان و ادبیات انگلیسی و سرنوشت طوری رقم خورد که دبیر بشوم. 30سال کارمند آموزش پرورش بودم. البته فعالیت های دیگری هم داشتم؛ مثل فعالیت های تجاری. 

در کنار این فعالیت هایی که گفتم، شعر هم می گفتم و داستان هم می نوشتم. حتی یادم هست چند فیلمنامه هم نوشتم اما مهم تر از همه، ترجمه هایی بود که در آن زمان انجام دادم. دو سه کار، از آثار ژول ورن را ترجمه کردم؛ مثل «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» و «دور دنیا در هشتاد روز» و بعد از آن به همراه آقای سیفی قمی شروع کردیم به ترجمه کتاب «نگاهی به ایران». این کتاب را مهندس هوشنگ سیحون در خارج از کشور منتشر کرده بود و شرح دیده های او(طراحی ها و کروکی ها) در سفر به روستا های اطراف تهران، شهرستان ها، اماکن تاریخی و.... است

شهاب حسینی یکی از سلبریتی هایی است که در سن پایین ازدواج کرد و خانواده تشکیل داد.

این هنرمند کشورمان در سال 1374 درحالی که تنها 22 سال داشت با پریچهر قنبری همسرش آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج گردید

شهاب حسینی که قصد مهاجرت به کانادا را داشت و برای این کار حتی حاضر به انصراف از دانشگاه شده بود باید خدمت سربازی را پشت میگذاشت و به همین منظور زمانی که برای خداحافظی با دوستانش در دانشکده هنرهای زیبا به دانشگاه تهران رفته بود برای اولین بار همسرش پریچهر قنبری را دید و این دیدار به آشنایی های بعدی زیر نظر خانواده و ازدواج ختم شد.

شهاب حسینی

ماجرای ازدواج شهاب حسینی از زبان خودش

تا قبل از این که همسرم را ببینم، قصد ازدواج نداشتم تا این که روزگار ما را در برابر هم قرار داد. به او پیشنهاد آشنایی دادم اما همسرم هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی ها و آشنایی ها نداشت و گفت:اگر کسی واقعا عاشق است و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش دارد، باید در این راه صادقانه گام بردارد و بنابراین موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و مصمم به ازدواج شدم. دیگر تکه دوم زندگی ام را پیدا کرده بودم. بعد از صحبت های اولیه و رسم و رسومی که در این رهگذر طی می شود، بعد از 4-3 ماه نامزدی، عقد کردیم اما شرایط برگزاری جشن عروسی را نداشتم، از طرفی مایل بودم استقلال در زندگی را با برگزاری جشن توسط خودم آغاز کنم؛ به همین دلیل 3 سال طول کشید تا ما به جشن عروسی برسیم.

من آن زمان سیدشهاب الدین حسینی بودم. فقط همین. خلاصه اینکه ما از صفر و درکنار هم شروع کردیم. البته پدرومادر هردوی ما سعی داشتند که دستمان را بگیرند. اما ما قرار گذاشته بودیم که روی پای خودمان بایستیم و خوشبختانه همین طور هم شد. خلاصه اینکه من سیدشهاب الدین 22ساله و پریچهر قنبری زندگی مشترکمان را با تمام کم و کاستی هایش شروع کردیم و تا امروز باوجود همه سختی ها و فراز و نشیب ها در تمام مدت در کنار هم بودیم.

فرزندان شهاب حسینی

پریچهر قنبری و شهاب حسینی دو پسر به نام های محمدامین و امیرعلی دارند.

محمد امین پسر بزرگ شهاب حسینی است که در سالروز تولد پدرش یعنی 14 بهمن ماه سال 1382 متولد شد.

 

محمدامین پسر شهاب حسینی

شهاب حسینی

امیرعلی دومین پسر شهاب حسینی است که شباهت زیادی به پدر دارد و 20 مردادماه سال 1390 به دنیای آمد.

 

شهاب حسینی حضور در دنیای هنر را با گویندگی رادیو آغاز کرد و بعد از تجربه مجری گری در تلویزیون برای اولین بار سال 79 در یک سریال به ایفای نقش پرداخت.

اولین سریال شهاب حسینی

سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی اولین سریالی است که شهاب حسینی در آن به ایفای نقش پرداخت. شهاب حسینی در سریال پس از باران ایفاگر نقش علی بود و با هنرمندانی چون محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم، ثریا قاسمی، جمیله شیخی و... همبازی بود.

این بازیگر جوان یکسال بعد از بازی در سریال پس از باران در سریال پلیس جوان ایفای نقش کرد و با این نقش به شهرت و محبوبیت بیشتری دست یافت.

فیلم سینمایی رخساره به کارگردانی امیر قویدل در سال 80 اولین تجربه بازیگری شهاب حسینی در سینما بود و شهاب حسینی در این فیلم با میترا حجار، محمدعلی سپانلو، مهسا مهجور و... همبازی بود.

شهاب حسینی را همه مخاطبان دنیای هنر با بازیگری در سینما و تلویزیون می شناسند اما این بازیگر کشورمان در زمینه خوانندگی و اجرا هم فعالیت هایی داشته است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

 

خوانندگی شهاب حسینی

شهاب حسینی علاوه بر فعالیت در دنیای بازیگری در زمینه خوانندگی و موسیقی هم فعالیت میکند و او به همراه چندی از دوستانش و همچنین برادرش مهدی گروه موسیقی هفت را تاسیس کردند و تابحال چندین آهنگ توسط آنها منتشر شده است.

قطعه هفت سین با صدای شهاب حسینی، حمید گودرزی، امیر حسین مدرس، امین زندگانی، افشین سالاری، ماهان حیدری، علی آتش افروز، مهدی حسینی و میثم پویان فر به مناسب نوروز 1396 یکی از آثار ساخته شده توسط گروه هفت است.

شهاب حسینی علاوه بر فعالیت در گروه هفت و تک خوانی آهنگ هایی چون پریچهر، آشنای غریب و بدرود، آهنگ شهزاده رویا را هم خوانده است.

مجری گری شهاب حسینی

شهاب حسینی در اولین تجربه حضور در تلویزیون به عنوان مجری مقابل دوربین رفت.

برنامه اکسیژن در سال 77 اولین تجربه مجری گری شهاب حسینی در تلویزیون بود و بعد از آن در برنامه های دیگری چون برپا برپا ، رنگ صبح و سایه روشن باز هم فعالیت خود در دنیای اجرا را ادامه داد.

شهاب حسینی مجری برنامه اکسیژن

شهاب حسینی

کارگردانی شهاب حسینی

شهاب حسینی اولین بار در سال 92 کارگردانی را با فیلم ساکن طبقه وسط تجربه کرد و سال 94 فیلم کوتاه بیا با من را در کنار علیرضا نسایی و سینا آذین مقابل دوربین برد.

فیلم مقیمان ناکجا جدیدترین تجربه شهاب حسینی در دنیای کارگردانی است که بر اساس نمایشنامه مهمان سرای دو دنیا اثر اریک امانوئل اشمیت نوشته شد و پریناز ایزدیار و آرمان درویش در کنار شهاب حسینی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خورشید نیمه شب فیلمی به کارگردانی شبیر شیرازی بود که شهاب حسینی در تجربه ای متفاوت تهیه کنندگی این فیلم را برعهده گرفت.

 

فیلم دور برگردان به کارگردانی عارفه عنایتی یکی دیگر از تجربه های شهاب حسینی در دنیای تهیه کنندگی است.

کافه شهاب حسینی

شهاب حسینی از جمله هنرمندانی است که علاوه بر فعالیت های هنری یک کافه در محدوده لواسان دارد و به مانند بسیاری از چهره های دیگری با راه اندازی این کافه منبع درآمد دیگری هم برای خودش دست و پا کرده است.

پریچهر قنبری همسر شهاب حسینی اداره این کافه را برعهده دارد و طراحی و دکوراسیون داخلی این کافه که بیشتر شبیه یک کلبه چوبی میان جنگلی خوش آب و هوا است از بخش های قابل توجهی است که نظر بسیاری از مشتریان این کافه را جلب میکند.

نقش های ماندگار شهاب حسینی

شهاب حسینی در طول سالها فعالیت هنری خالق نقش های ماندگار زیادی بوده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

شهاب حسینی در شوق پرواز

شهاب حسینی

سریال شوق پرواز به کارگردانی یدالله صمدی یکی از ماندگارترین سریال های تلویزیونی است که شهاب حسینی در این سریال ایفاگر نقش خلبان شهید عباس بابایی بود.

بازی در نقش شهید بابایی یکی از درخشان ترین آثار کارنامه هنری شهاب حسینی است که سال 88 ساخته شد و با بازتاب های مثبت زیادی همراه بود.

شهاب حسینی در سریال شهرزاد

سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی در سه فصل ساخته شد و شهاب حسینی در این سریال ایفاگر نقش قباد دیوانسالار بود.

بازی در کنار ترانه علیدوستی، علی نصیریان ، پریناز ایزدیار و چهره های شناخته شده دیگر و بازی درخشان شهاب حسینی این نقش را به یکی از ماندگارترین آثار کارنامه هنری آقای بازیگر تبدیل کرد.

شهاب حسینی در فیلم حوض نقاشی

فیلم سینمایی حوض نقاشی به کارگردانی مازیار میری یکی دیگر از نقش های درخشان کارنامه هنری شهاب حسینی است که بازی خیره کننده ای را از او در این فیلم شاهد هستیم.

بازی درخشان و متفاوت در نقش رضا در فیلم حوض نقاشی جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم لیسبون را برای شهاب حسینی به ارمغان آورد و نگار جواهریان هم در این فیلم یکی از بهترین نقش هایش را ایفا کرد.

شهاب حسینی در فروشنده

شهاب حسینی در سومین همکاری با اصغر فرهادی مقابل دوربین فیلم فروشنده رفت و توانست اثر درخشان دیگری خلق کند و برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را از آن خود کند.

شهاب حسینی در این فیلم در نقش عماد جلوی ایفای نقش کرد و ترانه علیدوستی نقش مقابل او را بازی میکند.

شهاب حسینی در دلشکسته

فیلم سینمایی دلشکسته به کارگردانی علی روئین تن یکی از آثار متفاوت کارنامه هنری شهاب حسینی است که با ظاهر متفاوت در نقش یک جوان مذهبی در این فیلم ایفای نقش کرد و به خوبی از عهده این نقش برآمد.

بازی موفق در نقش امیرعلی سریال دلشکسته جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ را برای شهاب حسینی به ارمغان آورد.

شهاب حسینی در فیلم درباره الی

شهاب حسینی

فیلم سینمایی درباره الی ساخته اصغر فرهادی نقش متفاوتی از شهاب حسینی را به نمایش گذاشت و این بازیگر جوان با بازی در کاراکتر احمد یکی از آثار ماندگار خود را خلق کرد.

شهاب حسینی برای بازی در فیلم درباره الی تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما در 1389 را دریافت کرد.

شهاب حسینی در مجموعه تلویزیونی پلیس جوان ساخته سیروس مقدم نقش اصلی سریال را برعهده داشت و با درخشش در این مجموعه توانست جایگاه خود را محکم سازد.

شهاب حسینی در فیلم پلیس جوان

شهاب حسینی هنرنمایی در فیلم سیروس مقدم

سال 1384 را شهاب حسینی با بازی در دو فیلم "قتل آنلاین" ساخته مسعود آب پرور و پیشنهاد 50 میلیونی ساخته مهدی صباغ زاده سپری کرد.

ایستگاه بهشت یکی دیگر از فیلم هایی است که شهاب حسینی در آن ایفای نقش کرده است. شهاب حسینی در این فیلم نقش یه نوازنده نابینا را ایفا میکند که عاشق یک پرستار شده و سعی میکند که بیناییش را به دست آورد.

حاصل کار او در سال 1385 بازی در فیلم "بچه های ابدی" به کارگردانی پوران درخشنده بود.

مهمترین نقطه عطف کارنامه هنری وی در این سال بازی در نقش حبیب پارسا در سریال "مدار صفر درجه" به کارگردانی حسن فتحی بود.

سال 1386 سال تقریبا پرباری برای شهاب حسینی بود او در 3 فیلم سینمایی "دل شکسته" ساخته علی روئین تن، "محیا" ساخته اکبر خواجویی نقش آفرینی کرد.

شهاب حسینی در سال 1391 در فیلم "تعبیر خواب" ساخته رضا دادویی نقش آفرینی کرده است.

فیلم های سینمایی شهاب حسینی

1398 مست عشق

1397 شین

1397 آن شب

1397 نرگس

1396 هزارتو

1396 نبات

1396 مقیمان ناکجا

1395 لابی

1395 برادرم خسرو

1395 غلام

1394 خورشید نیمه شب

1394 فروشنده

1394 چهارشنبه

1394 امتحان نهایی

1393 سایه های موازی

1393 دوران عاشقی

1393 طعم شیرین خیال

1392 ساکن طبقه وسط

1392 پنج ستاره

1391 تعبیرخواب

1391 آشغال های دوست داشتنی

1391 حوض نقاشی

1390 یکی می خواد باهات حرف بزنه

1390 هیس! دخترها فریاد نمی زنند

1390 من و زیبا

1389 به امید دیدار

1389 آفریقا

1389 جدایی نادر از سیمین

1389 خانه پدری

1389 برف روی شیروانی داغ

1389 سوت پایان

1388 پرسه در مه

1388 حوالی اتوبان

1387 آناهیتا

1387 درباره الی

1387 سوپر استار

1386 تنهایی

1386 پرچم های قلعه کاوه

1386 دل شکسته

1386 محیا

1386 نیلوفر

1385 ایستگاه بهشت

1358 بچه های ابدی

1385 غیرمنتظره

1385 قصه عشق

1384 پیشنهاد 50 میلیونی

1384 قتل آنلاین

1383 رستگاری در هشت و بیست دقیقه

1383 گرداب

1382 الهه زیگورات

1382 شمعی در باد

1381 زهر عسل

1381 این زن حرف نمی زند

1381 واکنش پنجم

1380 آدمک ها

1380 رخساره

شهاب حسینی

شهاب حسینی با گریم مست عشق

سریال های شهاب حسینی

1398 شکرستان راوی

1396 شهرزاد 3

1395–1396 شهرزاد 2

1393–1394 شهرزاد

1387–1392 سرزمین کهن

1388–1390 شوق پرواز

1384 مدار صفر درجه

1383 رقص پرواز

1382–1383 تب سرد

1380 پلیس جوان

1379 وکیل

1379 همسفر

1379 پس از باران

شهاب حسینی

شهاب حسینی در سریال سرزمین کهن

تله فیلم های شهاب حسینی

1386 اوهام

1386 ناشناس

1385 تنگنا

1383 باغ آلوچه

1396 اعتراف

1391 ملاقات

1387 کرگدن

1375 افسانه

1374 برکرانه باد

شهاب حسینی

مستندهایی با حضور شهاب حسینی

1395 کربلا جغرافیای یک تاریخ

1394 من ناصر حجازی هستم

1390 ساکن صحرای سکوت

برنامه هایی با اجرای شهاب حسینی

برنامه اکسیژن

برنامه برپا برپا

برنامه رنگ صبح

برنامه زنده سایه روشن

فیلم های کوتاه شهاب حسینی

1394 بیا با من

1394 همین یک ساعت پیش

برنامه های رادیویی شهاب حسینی

1394 برنامه سحرگاهی گوینده

1379–80 گلبانگ شادی مجری

1377 صدای ما مجری

1376 دو نیمه سیب مجری

فعالیت های شهاب حسینی در دنیای موسیقی

شهاب حسینی

بدرود خواننده

آشنای غریب خواننده

پریچهر خواننده

خداحافظ خواننده

خدا خواننده

پرواز خواننده

وقت رفتن خواننده

هفت سین دکلمه سرا

غریبه دکلمه سرا

بی گناه دکلمه سرا

پسرک روزنامه فروش دکلمه سرا

عزیز تنها دکلمه سرا

جوایز شهاب حسینی

شهاب حسینی

برنده نشان شوالیهٔ کشور فرانسه 2020

برنده مدال طلائی بهترین دستاورد هنری از دانشگاه ALU کالیفرنیا برای نمایش اعتراف 2017

برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشن خانه سینما برای بازی در فیلم فروشنده 1396

برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ برای بازی در فیلم فروشنده 1396

برنده جایزه ویژه و تندیس دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برای بازی در سریال شوق پرواز 1395

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل چراغ برای بازی در فیلم دلشکسته 1395

نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی جشن دنیای تصویر برای بازی در سریال شهرزاد 1395

برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم اکشن ان فیلم آمریکا برای کارگردانی ساکن طبقه وسط 2016

برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم اکشن ان فیلم آمریکا برای بازی درفیلم هیس! دخترها فریاد نمی زنند 2016

برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن برای بازی در فیلم فروشنده 2016

برنده تندیس زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین المللی فیلم شهر برای بازی در فیلم تعبیرخواب 1394

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دوران عاشقی 1393

برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم لیسبون برای بازی در فیلم حوض نقاشی 2014

نامزد تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما برای بازی در فیلم حوض نقاشی 1393

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم حوض نقاشی 1392

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین المللی فیلم و تلویزیون دتکتیو فست برای بازی در فیلم تعبیرخواب 2013

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین المللی فیلم یاس برای بازی در فیلم تعبیرخواب 1392

نامزد سرو زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره جام جم برای بازی در فیلم تعبیرخواب 1392

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره میلاد سرخ برای بازی در فیلم تعبیرخواب 1392

برنده دیپلم افتخار جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم حوض نقاشی 1392

برنده تندیس یاس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین المللی فیلم یاس برای بازی در فیلم تنهایی 1391

نامزد جایز آی سی اس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انجمن بین المللی سینه فیلی برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین 2012

نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انجمن فیلم مستقل کلوترودیس برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین 2012

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین 1390

برنده خرس نقره ای جشنواره بین المللی فیلم برلین بهترین گروه بازیگران مرد برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین 2011

برنده لوح سپاس و تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین 1390

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین 1389

برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد جشن دنیای تصویر برای بازی در فیلم های سوپراستار و دربارهٔ الی 1389

برنده لوح سپاس و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی فیلم پرسه در مه 1389

برنده تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما برای فیلم های پرسه در مه و درباره الی 1389

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین 1389

نامزد لوح سپاس و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای بازی در فیلم دربارهٔ الی و سوپراستار 1388

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم درباره الی 1387

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم محیا 1387

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سوپر استار 1387

نامرد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شمعی در باد 1383

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه 1383

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شمعی در باد 1382

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما برای بازی در فیلم واکنش پنجم 1382

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.