کد خبر : 1373 / /
/

محسن قرایی کارگردان فیلم "خسته نباشید" و "سد معبر" امسال با فیلم "بی‌همه‌چیز" در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. فیلمی که در آن هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، هادی حجازی‌فر و بازیگران دیگر حضور دارند و می‌توان آن را پربازیگرترین فیلم جشنواره امسال نامید.

«بی همه چیز» به نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی یکشنبه دوازده بهمن در اولین روز سالن رسانه‌ها در برج میلاد به نمایش در می‌آید.او

اولین تصاویر هدیه تهرانی/ ورود یک ستاره

 فیلم سینمایی «بی همه چیز» سومین اثر سینمایی محسن قرایی به عنوان کارگردان است. او پیش‌تر ساخت دو فیلم سینمایی «خسته نباشید» و «سد معبر» را ساخته است و فیلمنامه «قصر شیرین» به قلم او و محمد داودی نوشته شده است که رضا میرکریمی این فیلم سینمایی را ساخته است که سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای او به همراه داشت.

پرویز پرستویی و هدیه تهرانی بازیگران «بی همه چیز» از بازیگرانی هستند که گفته می‌شود می‌توانند نامزدهای اصلی کسب سیمرغ بلورین در بخش بازیگری باشند.

«بی همه چیز» به نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر  رونمایی می‌شود. تازه ترین ساخته قرایی پس از فیلم «سد معبر» در تهران، کُندر و گرمسار جلوی دوربین رفت.

نظر عادل فردوسی پور درباره بی همه چیز

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، زهیر یاری، عیسی یوسفی پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری، محسن نوری، مهران وثوقی، رویا بختیاری، اسدالله منجزی، آسیه سلطانی، نسیم فروغ، سارا افشار، امیر شاه علی، محمدمهدی بخشی گروه بازیگران «بی همه چیز» را تشکیل می دهند.

پرویز پرستویی خودش را شبیه به کاراکتر امیرِ فیلم "بی‌همه‌چیز" می‌داند و اعتقاد دارد هم مثل امیر شده‌ام به چه کسی باید اعتماد کرد؟ اما اهل رفتن نیستم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محسن قرایی کارگردان فیلم "خسته نباشید" و "سد معبر" امسال با فیلم "بی‌همه‌چیز" در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. فیلمی که در آن هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، هادی حجازی‌فر و بازیگران دیگر حضور دارند و می‌توان آن را پربازیگرترین فیلم جشنواره امسال نامید.

تهیه‌کننده این کار جواد نوروزبیگی است که فیلم‌های دیگری در این دور از جشنواره فیلم فجر دارد. 

محسن قرایی کارگردان، جواد نوروز بیگی تهیه‌کننده، پرویز پرستویی بازیگر نقش امیر و باران کوثری به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پاسخگویی به رسانه‌ها حاضر شدند و بقیه عوامل در جمع خبرنگاران نشستند.

هدیه تهرانی مثل همیشه که عادت ندارد در نشست‌ بررسی فیلم‌هایش حضور پیدا نمی‌کند در نشست "بی‌همه چیز" هم حاضر نشد و جای خودش را به حضور قابل تأمل عادل فردوسی‌‌پور روی فرش قرمز داد. البته هادی حجازی‌فر هم در میان بازیگران و عوامل دیده نشد؛ بابک کریمی، لاله مرزبان و چندی دیگر از عوامل این فیلم سینمایی حاضر بودند و در جریان تماشای فیلم در کنار عوامل "بی‌همه‌چیز" بودند.

بعد از گذشت لحظاتی از نشست خبری، باران کوثری ترجیح داد به دلیل حضور دیگر عوامل روی صحنه، جای خودش را به یکی از عوامل پشت صحنه "بی‌همه‌چیز" داد. در بخش پایانی نشست خبری دیگر عوامل فیلم با تشویق بازیگران و عوامل و خبرنگاران، روی صحنه آمدند اما تمام شدن ساعتِ نشست اجازه نداد که همه در صحنه حاضر شوند. 

مشروح نشست فیلم بی همه چیز

فیلم بی همه چیز

نشست با این سؤال از محسن قرایی نویسنده و کارگردان اثر  آغاز شد که درباره اقتباس فیلمنامه "بی‌همه‌چیز" گفت: من متن نمایشنامه "ملاقات با بانوی سالخورده" را در دوران دانشجویی خواندم و از همان موقع به فکر ساخت این فیلم بودم اما صبر کردم تا دو فیلم بسازم و شرایط برای ساخت این فیلم ایجاد شد. 

اگر "بی‌همه‌چیز" را دوست نداشتم، بازی نمی‌کردم

بی همه چیز

پرستویی درباره حضورش در فیلم "بی‌همه چیز" اضافه کرد: من در ابتدا اگر این فیلم را دوست نداشتم به هیچ وجه در آن بازی نمی‌کردم، قرایی را از سال‌ها پیش می‌شناسم و به طور کلی به نوعی حضور در چنین فیلمی را وظیفه خودم می‌دانم. من به شدت از پایان این فیلم راضی‌ام به نوعی پایان این فیلم شرایط فعلی خود من است، وقتی من قصه را خواندم شخصیت امیر را به شدت نزدیک به شخصیت خودم دیدم. 

قرایی درباره هدف خود در سینما اضافه کرد: من را به عنوان کارگردان بشناسید، اساساً خودم را کارگردان می‌دانم اما در کار ما فیلمنامه نویسی و کارگردانی را نمی توان زیاد تفکیک کرد. اما در قبال این فیلم دوست داشتم خودم نگارشش را بر عهده داشته باشم. 

وی در همین راستا تأکید کرد: هر فیلم در نوع خودش تجربه متفاوتی است، کار کردن در ژانرهای مختلف برای من همیشه جذاب بوده است و قرار نیست اگر فیلم قبلی‌ام در فضای ملتهب شهری بوده مابقی آثارم در همان فضا شکل گیرد. من در فیلم از چیزی که می‌بینیم و تأثیر می‌گیرم فیلمم را می‌سازم. این فیلم بسط کامل به دوره تاریخی خاصی نیست منتها بدون شک من فکر می‌کنم که فیلم کاملاً بیانگر نظر من در قبال اتفاقات است.

مادرم به من یاد داده که به جایزه فکر نکنم!

باران کوثری درباره اینکه می‌تواند با نقشی که در فیلم "بی‌همه‌چیز" ایفا کرده خودش را جزو برگزیدگان بداند، گفت: چیز مهمی که از مادرم یاد گرفته‌ام این است که به جایزه فکر نکنم اما این به معنی نیست که از جایزه خوشم نیاید گرفتن این نقش و لذت پروسه اجرا برای من کافی بوده طبیعی است که حتی نامزد شدن در آن برایم مهم خواهد بود. اما فکر می‌کنم پیشنهاد چنین نقشی خودش یک جایزه است.

کم‌کاری را دوست دارم

پرستویی در قبال کم کار شدن خود در سینما افزود: خوشحالم از اینکه کم‌کارم، از همان روزهای شروع بازیگری به من یاد دادند که هرچه کمتر بازی کنم بهتر است. من به شخصه از تمام هنروران سینما تشکر می‌کنم، هنروران این فیلم نزدیک به چهار ماه در این فیلم زحمت و رنج کشیدند، من اگر هر چه بودم باور کنید از حس همان هنرورانی بود که در کنار من بودند تا قابل باور باشم. 

قرایی در همین رابطه ادامه داد: گروه این فیلم در سخت‌ترین لحظات یک لحظه خم به ابرو نیاورند نیاوردند، این گروه اگر پشت من نبودند به هیچ وجه فیلم به این کیفیت نمی رسید. به شخصه قدردان تک تک زحماتی که این عزیزان کشیدند هستم. 

جنجال بر سر شهاب حسینی

جواد نوروزبیگی در پاسخ به سؤالی درباره عدم حضور شهاب حسینی در فیلم، با خبرنگاران بگو مگو کرد و  گفت: شهاب حسینی به دلایل درون گروهی از اثر جدا شد و ترجیح می دهم بیشتر در این باره صحبت نکنم. 

قرایی درباره کاراکتر پرستویی در فیلم افزود: کاراکتر امیر به طور کامل خاکستری است، وی در گذشته خطایی کرده و باز هم می تواند خطاکار باشد، این شخصیت در انتهای فیلم به ته خط رسیده است، وی همه چیز خود را از دست داده است و هیچکس را پشت سر خود نمی بیند، به همین دلیل است که در انتها چنین تصمیمی می‌گیرد.

اهل رفتن نیستم!

پرویز پرستویی

پرستویی درباره کاراکتر بحث‌برانگیز امیر، تأکید کرد: شخصیت امیر یک جاهایی مقصر است یک جاهایی نیست اما خیلی هم بیگناه نیست و به شرایط زیست برمی‌گردد عواملی مختلفی دست به دست هم داده‌اند که یک جاهایی مقصر باشد و یک جاهایی نه‌. روزی که قصه را خواندم، احساس کردم زندگی من مثل امیر است. اصلاً من هم مثل امیر شده‌ام به چه کسی باید اعتماد کرد؟ چه باید کرد؟ چرا هر روز نابه هنجاری و بی‌عدالتی می‌بینیم؟ چرا به جایی می‌رسیم که سکوت می‌کنیم؟ چقدر من ضربه از دنیای مجازی خورده‌ام؟

او در ادامه انتقادهای خود، تصریح کرد: من گوشم را بستم فکر کردم اگر تحت تاثیر قرار بگیرم باید بگذارم بروم اما من اهل رفتن نیستم با گفتن این حرف‌ها برخی فکر می‌کنند ما ریاکاریم ولی عیبی ندارد، من این ریاکاری را دوست دارم. من امیر و اتفاقات این فیلم را در جامعه خودمان می‌بینم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.