کد خبر : 1846 / /
/

افسانه بایگان بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد 26 دی ماه سال 1340 در خیابان فرانسه تهران می باشد.

بیوگرافی افسانه بایگان

افسانه بایگان بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد 26 دی ماه سال 1340 در خیابان فرانسه تهران می باشد. وی تا کنون حدود 50 فیلم سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته است.

افسانه بایگان

وی در خصوص انتخاب اسمش گفته است :پدرم اسم افسانه را انتخاب کرد. مادرم با این کار مخالف بود زیرا معتقد بود، ممکن است مانند یک قصه زندگی اش پرماجرا می شود ولی پدرم گفته بود که اگر اینگونه هم شود چه اشکالی دارد؟ بالاخره هم پدرم برنده شد و من هم اسم خودم را خیلی دوست دارم زیرا قصه ها را خیلی دوست دارم.

همسر او مصطفی شایسته در سال ١٣٣٧ در تهران متولد شد و فعالیت در سینما را از سال ١٣6٧ با فیلم «روز با شکوه» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد و سپس با ساخت فیلم «مادر» به کارگردانی علی حاتمی و ساخت و توزیع دهها فیلم سینمایی ایرانی با کارگردان های مختلف سینمای ایران به فعالیت خود ادامه داد.

افسانه بایگان و پسرش

افسانه بایگان

علی ضیا در برنامه خوشا شیراز به افسانه بایگان گفت یک شایعه در مورد شما این بود که نیما فلاح پسر شماست. افسانه بایگان هم گفت نه اسم پسر من امیرعلی هست و خارج از ایران زندگی می کند. به گفته افسانه بایگان ایشان فقط یک پسر به نام امیرعلی دارد و همچنین شوهر ایشان مصطفی شایسته تهیه کننده سینما می باشد.

آغاز فعالیت هنری افسانه بایگان

خانم بایگان در یازده سالگی در فیلم کوتاه بوق به ایفای نقش پرداخت؛ ولی فعالیتش در سینما و تلویزیون را در سال 1363 با بازی در مجموعه تلویزیونی پر بینندهٔ سربداران آغاز کرد.

بازی افسانه بایگان در فیلم سربداران

یک سال بعد نخستین نقش سینمایی اش را در فیلم گمشده به کارگردانی مهدی صباغزاده در سال 1364 به دست آورد و به یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران و سوپراستار در دههٔ شصت تبدیل شد.

دومین دختر شایسته ایران افسانه بایگان، زمانی که شانزده ساله بود در این مسابقه شرکت کرد و نفر دوم شد. در آن سال، جلوه پالیزبان، فینالیست کرمانشاهی، به عنوان دختر شایسته ایران برگزیده شد. در این مراسم رسم بر این بود که دختر شایسته سال گذشته، شنل مخصوص را بر دوش دختر شایسته جدید می گذاشت.

افسانه بایگان در سریال دل

افسانه بایگانتجربه افسانه بایگان از طراحی صحنه و لباس

او در کنار بازیگری، طراحی صحنه و لباس را هم در فیلم شکوه بازگشت تجربه کرده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.