کد خبر : 1875 / /
/

همشهری مدعی شد حمید صفت خواننده رپ که اسفندماه سال گذشته به اتهام قتل همسر مادرش در دادگاه محاکمه شده بود به قصاص محکوم شده است.

خواننده رپ به قصاص محکوم شد

همشهری مدعی شد حمید صفت خواننده رپ که اسفندماه سال گذشته به اتهام قتل همسر مادرش در دادگاه محاکمه شده بود به قصاص محکوم شده است.

حمید صفت

در جلسه محاکمه که اسفندماه سال گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد یکی از فرزندان مقتول که در جلسه حاضر بود برای متهم درخواست قصاص کرد. سپس حمید صفت در دفاع از خود گفت: من مرتکب قتل نشده‌ام و اتهامم را قبول ندارم. ضربه‌زدن من به متوفی در حد هل‌دادن بود. من می‌دانستم که متوفی بیماری قند (دیابت) دارد اما درباره انعقاد خون چیزی نمی دانستم.

در پایان این جلسه متهم برای آخرین مرتبه به دفاع از خودش پرداخت و گفت بی گناه است اما هیئت قضایی با تشدید قرار متهم، قرار او را از وثیقه به بازداشت موقت تبدیل کردند تا او چند روز مانده به نوروز به زندان برود. امروز هیئت قضایی شعبه دهم پس از بررسی محتویات پرونده خواننده رپ را در مرگ متوفی مقصر دانسته و او را به قصاص محکوم کردند. در صورتی که این حکم در دیوانعالی کشور نیز تایید شود تنها راه نجات حمید صفت از چوبه دار جلب رضایت اولیای دم خواهد بود.

نتیجه دادگاه آخر سال گذشته امروز بصورت مکتوب در سامانه ثنا ارسال شده تا باز هم شاهد اخبار ‎قصاص باشیم. تاریخ دادگاهِ دفاع هنوز اعلام نشده و هرگونه خبررسانی، فاقد اعتبار است. نظر هر سه کمیسیون پزشکی قبلی به اتفاق آرا «قتل غیرعمد» بوده.

امکان اعتراض به حکم وجود دارد

وکیل این خواننده اظهار کرد: حکم قصاص امروز صادر و به ما ابلاغ شد و ۲۰ روز برای اعتراض به حکم صادره زمان داریم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.