کد خبر : 4641 / /
/

سعید آقاخانی عکسی از جواد عزتی در سریال زخم کاری منتشر کرد.

سعید آقاخانی (زاده ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار) است. سعید آقاخانی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است. سعید آقاخانی هنرپیشه، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. سعید آقاخانی کارگردان سریال پرمخاطب نون خ است. سعید آقاخانی اصالتا کرد است.

شوخی سعید آقاخانی با اسم سریال «زخم‌کاری»

سعید آقاخانی با انتشار عکسی از جوادعزتی در سریال زخم کاری در استوری اینستاگرام خود نوشت:

سعید آقاخانی

خسته نباشی آقا جواد ولی کاش اسمشو میذاشتین زخم معده، خیلی بالا میاری

 سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان

بیوگرافی سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی با عکس های جدید و ماجرای شروع فعالیت و شهرت تا کارگردانی و نویسندگی او را می خوانید.

سعید آقاخانی متولد 4 اسفند 1350 در بیجار، بازیگر است.

سعید آقاخانی

فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می باشد که از تئاتر فعالیت خود را شروع کرد سپس جلوی دوربین رفت و حالا نویسنده و کارگردان هم می باشد.

سعید آقا خانی و مهاجرت به تهران

فرزند چهارم از میان شش خواهر و برادر می باشد که در شهر بیجار استان کردستان به دنیا آمد تا اینکه برای دانشگاه از 18 سالی به شهر تهران مهاجرت کرد.

از تئاتر دانشجویی تا تلویزیون

در زمان دانشجویی تئاتر را شروع کرد تا اینکه اولین بار نفش کوتاهی را در سال 1371 در 21 سالگی در سریال محکمه عدالت ایفا کرد.

برای بار دوم سال 1377 در مجموعه پرواز پنجاه و هفت به کارگردانی مهران مدیری ،جلوی دوربین رفت سپس با سریال ساعت خوش به اوج شهرت رسید.

سعید آقاخانی

اولین باری در سینما

اولین تجربه سینمایی اش در سال 76 با فیلم کلید ازدواج شروع شد تا اینکه برای بار دوم سال 88 با فیلم بعد از ظهر سگی به این عرصه بازگشت.

از نویسندگی و کارگردان

نویسندگی فیلمنامه را سال 1384 با سریال متهم گریخت به کارگرانی رضا عطاران تجربه کرد و با همین سریال هم بعنوان بازیگر بسیار دیده شد.

او سپس سال 88 با سریال عید امسال کارگردانی را هم آغاز کرد.

کسب سیمرغ بلورین

سعید آقاخانی در جشنواره فیلم فجر 93 برای ایفای نقش در فیلم خداحافظی طولانی پس از رقابت تنگاتنگ با سیامک صفری سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را گرفت.

ازدواج و همسرش

سعید آقاخانی بیش از دو دهه است با دختری از شیراز بنام گلرخ حقیقی ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو دختر بنام خورشید و دریا متولد سال 74 و 80 می باشد.

می گوید به علت علاقه زیادی به دخترانشف نمی خواهد داماد دار شود.

دوستان صمیمی

محسن تنابنده ،امیر جعفری، علی شام بیاتی و  امیر غفارمنش را از بهترین دوستان خود می داند و در دوران دانشجویی با رضا عطاران هم خوابگاهی بود.

عکس های سعید آقاخانی بازیگر

شوخ و زهر مارم

در زندگی شخصی ام شوخ هستم ولی سر کار نه؛ زهرمارم، به حساسیت کار و کیفیت آن خیلی اهمیت می دهم برای همین بد اخلاق می شوم.

سعید آقاخانی

کمپ ترک اعتیاد

بیش از 15 سال است که در زمینه ترک اعتیاد بصورت جدی فعالیت می کند و تابحال در قامت مجری، باعث ترک اعتیاد افراد زیادی شده است.

علاقه به نقش خوب

شخصا اگر نقشی خوبی به من پیشنهاد شود، ژانر آن برایم تفاوتی نمی کند، خیلی ها می گفتند حالا که سینما کار می کنی، به تلویزیون بازنگرد.

ولی برایم مهم نیست، اگر نقشی را دوست داشته باشم و فکر می کنم می توانم با ان مردم را سرگرم کنم، حتما بازی می کنم.

بازگشت با نون خ

آقاخانی از نوروز 98 سریال نون خ را کارگردانی می کند و خود نیز بازیگر نقش اصلی آن می باشد که بخاطر اقبال مردم فصل دوم آن نیز سال 99 ساخته شد.

انصراف از جشنواره فجر

بعد از سقوط هواپیمای مسافربری توسط پدافند سپاه در دی 98، آقاخانی با انتشار متن انتقاد زیر از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

بی تردید هنرمند واقعی و اصیل، هیچگاه از خاستگاه و مردمش جدا نبوده و نیست، این روزها که حوادث مترقبه و غیرمترقبه گوناگونی جو روانی جامعه و مردم شریف میهنم را یک به یک با بی رحمی نشانه گرفته اند.

صلاح دیدم ضمن بیان همدردی صمیمانه خودم و آرزوی شکیبایی برای خانواده های داغدار و تمنای مغفرت برای از دست رفتگان از پیشگاه پروردگار، انصراف خودم را از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کنم.

پرسش و پاسخ

  • سعید آقاخانی منتأهل است؟
    بله
  • سعید آقاخانی چند سال دارد؟
    سعید آقاخانی متولد 4 اسفند 1350 است
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.