کد خبر : 6739 / /
/

قسمت هفتم سریال زخم کاری توقیف شد.

سریال زخم کاری مدتی است از شبکه خانگی پخش می شود. سریال زخم کاری به کارگردانی مهدویان مورد استقبال مردم قرار گرفته است. سریال زخم کاری با حوشی جنجالی مواجه شده است.. قسمت های سانسور شده سریال زخم کاری این بار قسمت هفتم را با مشکل پخش مواجه کرد. سریال زخم کاری از فیلیمو پخش می شود. 

سریال زخم کاری که یک مجموعه نمایش خانگی است که از سوی سازمان تنظیم مقررات صدا و سیما توقیف شد.

قسمت هفتم سریال زخم کاری توقیف شد

سریال زخم کاری که از  فلیمو پخش می شود نتوانست برای قسمت هفتم مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر یا ساترا  وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را دریافت کند.

سریال زخم کاری

روابط عمومی فیلمو اعلام کرد: قسمت هفتم سریال زخم کاری به دلیل عدم تفاهم عوامل تولید با تیم نظارت ساترا این هفته پخش نمی شود. ظاهرا ممیزی های درخواستی برای قسمت هفتم به حدی بوده که عوامل اعلام کرده اند به احترام مخاطبان حاضر به انجام آن نیستند.

قسمت هفتم سریال زخم کاری طبق روال گذشته قرار بود ساعت 8 صبح روز جمعه روی فیلمو پحش شود اما به دلیل عدم تفاهم و توافق تیم تولید با تیم نظارتی صدا و سیما و تفاوت دیدگاه طرفین در خصوص برخی موارد اصلاحی این قسمت پخش نمی شود. 

فیلمو ابراز امیدواری کرده است با باز شدن درهای گفت و گو و همراهی بیشتر طرفین امکان پخش این قسمت سریال فراهم شود.

سریال زخم کاری

زخم کاری  یک مجموعهٔ نمایشی ایرانی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان، محصول سال ۱۴۰۰ است که به صورت اختصاصی در فیلیمو و شبکهٔ نمایش خانگی پخش می‌شود.

این مجموعه اقتباسی از رمان بیست زخم‌کاری نوشتهٔ محمود حسینی‌زاد است که با نگاهی از تراژدی [مکبث] نوشتهٔ ویلیام شکسپیر نگاشته شده‌است.طبق گفته عوامل سازندۀ مجموعۀ زخم کاری؛ این سریال در ۱۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید گردیده که پخش اولین قسمت آن ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ صورت گرفت.اما از چند هفته قبل برخی رسانه های محافظه کار منتقد این سریال شدند.روزنامه کیهان در انتقاد از این سریال نوشت:متأســفانه مماشات و مسامحه نهادهای مســئول در زمینه نظارت بر عملکرد پلتفرم‌های تولید و نمایش فیلم و سریال در فضای مجازی، باعث شــده است که این پلتفرم‌ها نه تنها روزبه‌روز مجال بیشتری برای ترویج سبک زندگی ولنگار پیدا کنند که خودشان را مدعی‌العموم و قانون‌گذار هم فرض کنند. 

در پاسخ محسن مهدیان کارگردان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در هفته‌های گذشته با رویکردی سازنده و مبتنی بر تعامل به سانسورهای عموما غیرمنطقی و غیرعرفی ساز و کار سانسور صدا و سیما و زیر مجموعه‌ی آن یعنی ساترا تن دادم تا اختلالی در روند پخش سریال پیش نیاید و انتظار هفته‌گی شما را برای تماشای قسمت‌های جدید ارج نهاده باشم. تعاملی که من و همه هم‌حرفه‌ای‌هایم همیشه از سر جبر و ناچاری و نه از سر رضایت به آن تن داده‌ایم تا بتوانیم آثارمان را در مملکت عزیزمان و برای مردم نازنین خودمان به نمایش درآوریم. ولی این‌بار سطح سخت‌گیری‌ها به جایی رسیده که از حد طاقت و تحمل من خارج شده است.

در قسمت ششم سریال زخم کاری به نقطه‌ای رسیده‌ام که می‌بینم تن دادن به سانسورهای غیرعقلانی، غیرحرفه‌ای و دور از واقع‌بینی اجتماعی به وضوح موجب تاثیرات مخرب بر داستان و تضییع حقوق ما به عنوان سازنده و شما به عنوان مخاطب شده است. پس اجازه بدهید در قسمت‌های پیش رو در صورت ادامه‌ی این رفتار، میان حق مسلم شما برای تماشای سروقت قسمت جدید و احقاق حق‌ دیگرتان که تماشای نسخه‌ای در شان‌ شماست، دومی را انتخاب کنم. قطعا می‌پذیرید که مسوولیت تضییع حق اول‌تان نه بر عهده‌ی ما که بر گرده‌ی آن‌هاست که از دایره‌ی منطق و عقل خارج شده‌اند و مسیر زور پیش گرفته‌اند. 

دلیل توقیف قسمت هفتم سریال زخم کاری

سایت مشرق درباره مساله سریال زخم کاری نوشته است:در قسمت ششم زخم کاری مالک شخصی اصلی سریال به کیش می‌رود. مالک (با داشتن همسر و دو فرزند)   قبل از ازدواج با همسرش، سمیرا، عاشق منصوره ریزآبادی(هانیه توسلی) دختر نعمت ریزآبادی بوده است.

ریزآبادی پدرخوانده یک هولدینگ اقتصادی بزرگ، معشوقه‌ جوان خودش، سمیرا را به عقد مالک درمی‌آورد تا مالک از ازدواج با منصوره (دخترش) چشم پوشی کند. پس از قتل ریزآبادی توسط مالک و تصاحب اموال او، در قسمت ششم ریزآبادی برای احیای خاطرات گذشته‌اش، با معشوقه سابقش یعنی منصوره به کیش می‌رود. شب را با هم شام می‌خورند و سکانس پایانی کات می‌خورد به منصوره که خدمه هتل در حال پذیرایی از او هستند و قسمت ششم به پایان می‌رسد

 در پایان سریال منصوره  تنها در تراس هتل است و مالک در آن حضور ندارد.به نوشته مشرق "ارتش مجازی تطهیر کننده سریال‌های شبکه نمایش خانگی " (مدائن) تصویر حضور مالک همراه با سمیرا را در تراس منتشر می‌کنند که از سریال حذف شده است و مالک در همان میزانسن تراس با پوشیدن حوله حمام روبروی منصور نشسته است. انتشار این عکس معنای قسمت‌های سانسور شده را به مخاطب تفهیم می‌کند آیا سانسور سکانس غیراخلاقی «زخم کاری» ضروری بود؟

سریال زخم کاری

مشرق نوشته است: برای مسئولی که اقدام به حذف این سکانس کرده باید مراسم بزرگداشت  برگزار کرد، چون نمایش آنچه مقصود مهدویان است، یعنی پایان اخلاق در صنعت نمایشی ایران.

از نگاه مشرق دایره ولنگاری در تولیدات چنان است که فعالان و تولید کنندگان آثاری نظیر مهدویان باید به جامعه اخلاقی ایرانی فرصت نفس کشیدن بدهند و این نکته را فراموش نکنند، خانواده بزرگترین خط قرمز نت‌فلیکس و پلت‌فرم‌های خارجی است.

مشرق در ادامه به نکته ای اشاره دارد که ظاهرا مشکل دیگر سریال زخم کاری از نگاه ممیزان است رابطه تین‌ایجرها مثل رابطه مائده و میثم(دو نوجوان حاضر در سریال) در هالیوود مشمول ممیزی خواهد شد. اغلب روابط تین‌ایجرها در آثار هالیوودی در سال‌های پایانی دبیرستان(اشاره به فرهنگ پرایم) رخ می‌دهد.

اطلاعیه روابط عمومی فیلیمو، در رابطه با عدم پخش قسمت هفتم

قسمت هفتم سریال «زخم کاری» بدلیل عدم تفاهم عوامل تولید و تیم نظارت ساترا و به احترام‌ مخاطبان این هفته پخش نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی فیلیمو، بنا به روال گذشته مقرر بود فردا جمعه و از ساعت ۸ صبح، قسمت هفتم سریال «زخم کاری»، بر روی فیلیمو پخش گردد اما به دلیل عدم تفاهم و توافق تیم تولید با تیم نظارت ساترا و نقطه نظرات متفاوت طرفین در خصوص برخی موارد اصلاحی، به دلیل احترام به مخاطبان، متاسفانه قسمت هفتم پخش نمی‌شود.

سریال زخم کاری

فیلیمو به عنوان پلتفرم پخش امیدوار است با همراهی بیشتر طرفین و باز بودن درهای گفتگو، تعامل و تفاهم هر چه زودتر امکان پخش این قسمت سریال فراهم شود تا حقوق کاربران محترم و عوامل تولید حفظ گردد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.