کد خبر : 6760 / /
/

در روزهای اخیر جمعی از هنرمندان از جمله رضا رشیدپور نسبت به واکسیناسیون علیه کرونا در جزیره کیش با هدف تبدیل آن جزیره به قطب گردشگری واکسن توضیحاتی ارائه کردند.

 

 

واکسن کرونا در ایران براساس اولویت های تعیین شده به افراد تزریق می شود. مدتی است که منتقدان نسبت به روند کُند سرعت تزریق واکسن کرونا در کشور گلایه دارند. روز جمعه وزیر بهداشت از افزایش سرعت واکسن کرونا در کشور خبر داد. با این حال پیشنهاداتی نسبت به سرعت در تزریق واکسن کرونا در ایران ارائه شده است. گفته می شود که جمعی از سرمایه گذاران ساکن در کیش، پیشنهاد داده بودند که به صورت رایگان ابتدا به فعالان حوزه گردشگری، سپس کیش وند ها و نهایتاً سایر مسافران واکسن کرونا تزریق کنند.

از روز گذشته به طور گسترده ویدئو هایی از برخی از هرمندان در شبکه‌ های اجتماعی منتشر شده است که در آن ها با انتقاد از وزارت بهداشت ادعاهایی را در مورد واکسیناسیون در ایران مطرح می‌ کنند.

صحبت های رضا رشیدپور

آنها گفته اند برخی سرمایه گذاران در کیش اعلام آمادگی کرده اند برای رونق بخشیدن به گردشگری در کیش، هزینه خرید واکسن وارداتی را بپردازند تا در مرحله اول دست اندر کاران گردشگری، سپس کیش وندان و دست آخر مسافران کیش بتوانند در این جزیره واکسن بزنند اما وزارت بهداشت نپذیرفته است.

گفتنی است، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این ادعا می‌گوید: وزارت بهداشت هیچ مخالفتی با واردات واکسن توسط شرکت‌های خصوصی نداشته و ندارد.

او با تکذیب خبر مخالفت وزیر بهداشت با واردات واکسن توسط بخش خصوصی جزیره کیش، می‌افزاید: وزارت بهداشت، ۳۸ مورد مجوز واردات واکسن صادر کرده است، اما شرکت‌های خصوصی در زمینه واردات واکسن کرونا موفق عمل نکردند؛ چند روز پیش هم رئیس سازمان غذا و دارو به این شرکت‌ها اخطار داد که مهلت ۳ ماه مجوزهای واردات آن‌ها رو به اتمام است و در صورتی که نتوانند در فرصت باقیمانده واکسن وارد کنند مجوز آن‌ها لغو خواهد شد.

استایل رضا رشیدپور

رضا رشیدپور

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خاتمه افزود: تنها جزیره کیش نبود که بحث واردات گسترده واکسن در آن مطرح شد و در مناطق دیگر نیز این پیشنهاد مطرح شده بود، اما متاسفانه بخش خصوصی نتوانست موفق عمل کند و تا این لحظه حتی یک دز واکسن توسط بخش خصوصی وارد کشور نشده است.

علاوه بر این سندی یافت شده است که در آن از درخواست «سازمان غذا و دارو»  از شرکت آسترازنکا برای خرید واکسن کرونا حکایت دارد و کذب بودن مخالفت وزارت بهداشت با واردات واکسن برای این جزیره را تایید می‌کند.

سخنان رضا رشیدپور نسبت به واکسیناسیون کرونا در کیش

رضا رشیدپور

لازم به ذکر است در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرده بود: این سازمان در نظر دارد با همکاری بخش خصوص خدمات واکسیناسیون کرونا را به گردشگران کیش با هدف پیشگیری از خروج ارز و رونق گردشگری سلامت ارایه کند. در این راستا رایزنی‌ ها برای ورود محموله ای حاوی یک میلیون دوز واکسن کرونا به جزیره آغاز شده است.

جعفر آهنگران افزود: این طرح با ورود بخش خصوصی به بحث خرید و واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود که ابتدا تزریق واکسن بین کیشوندان و ساکنان جزیره انجام و پس از اتمام آنان واکسیناسیون به افراد داوطلب از سایر نقاط کشور انجام خواهد شد.

متعاقب اعلام این خبر سعید پور علی، دبیر شورای سلامت کیش و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش موضوع فروش واکسن های وارداتی کرونا به گردشگران جزیره کیش را سوء برداشت عنوان و تاکید کرد: هدف از واردات این واکسن ها، کمک به وزارت بهداشت و  درمان و توزیع درقالب سند ملی واکسیناسیون کشور است و هیچ برنامه ای برای فروش واکسن به گردشگران و مسافران منطقه وجود ندارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.