کد خبر : 10643 / /
/

روز گذشته مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تصمیم کشوری مبنی بر عرضه مرغ گرم به قیمت هر کیلو ۳۱ هزار تومان خبر داد و اوج‌گیری حدود شش هزار تومانی این محصول را تایید کرد.

 

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد قیمت کنونی مرغ مقطعی است و قیمت‌ها تا هفته آینده به زیر ۳۰ هزار تومان برمی‌گردد.

روز گذشته مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تصمیم کشوری مبنی بر عرضه مرغ گرم به قیمت هر کیلو ۳۱ هزار تومان خبر داد و اوج‌گیری حدود شش هزار تومانی این محصول را تایید کرد.

محمد مهدی یعقوب‌زاده گفت: قیمت توافقی مرغ برای مصرف کننده کیلویی ۳۱ هزار تومان تعیین شده است. البته این قیمت مقطعی است و قیمت‌ها تا هفته آینده به زیر ۳۰ هزار تومان برمی‌گردد.

وی در پاسخ به این سوال که این نرخ‌گذاری بر چه اساسی انجام شده است، گفت: این نرخ‌گذاری در سطح کشور انجام شده است. وزیر و دولت جدید که آمدند انجام نرخ دستوری مد نظرشان نیست و معتقدند باید طوری عمل شود که نه تولید کننده ضرر کند و نه مصرف کننده.

یعقوب‌زاده در پاسخ به این سوال که موافقان افزایش حدود شش هزارتومانی قیمت مرغ در کشور چه کسانی بوده اند؟ گفت: همان کسی که قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان را تایید کرده، قیمت ۳۱ هزار تومان امروز را نیز تایید کرده است. ستاد تنظیم بازار استان نیز با اجرای این قیمت توافق کرده و سه روز قبل این قیمت در بازار اجرایی شده است.

یعقوب‌زاده در پاسخ به این انتقاد که هم اکنون مرغ گرم در بازار تا ۳۸ هزار تومان هم فروخته می‌شود، گفت: در مراکز عمده، قیمت ۳۱ هزار تومان است اما در سطح شهر شاید بالاتر از این قیمت هم به فروش برسد. هر کس مرغ گرم را بیشتر از ۳۱ هزار تومان بفروشد، مشمول جریمه گران‌فروشی می‌شود ولی طبیعتا قانون بازدارنده نیست و آنطور که باید تاثیر ندارد اما کار دیگری نمی‌توان انجام داد.

همچنین اشرفی معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه «طبق آمار جهاد کشاورزی از هفته آینده بازار مرغ به حالت عادی بر می گردد» افزود: از هفته آینده به هر میزان، مرغ مورد نیاز مردم در بازار وجود خواهد داشت و میزان جوجه‌ریزی مرغ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.