کد خبر : 10692 / /
/

قیمت دلار در بازار پنجشنبه، آخرین روز معاملاتی هفته اول آبان با یک دهم درصد کاهش، ۲۷۶۵۷ تومان اعلام شده است.

 

قیمت دلار در بازار پنجشنبه با یک دهم درصد کاهش، ۲۷۶۵۷ تومان اعلام شده است. اما پیش‌بینی رییس سابق کانون صرافان از قیمت دلار چیست؟

قیمت دلار در بازار پنجشنبه، آخرین روز معاملاتی هفته اول آبان با یک دهم درصد کاهش، ۲۷۶۵۷ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار در معاملات روز چهارشنبه پنجم آبان تا ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان هم رفت و پیش‌بینی می‌شد اگر خبر جدیدی از مذاکرات هسته‌ای نرسد، دلار وارد کانال قیمتی جدید شود. اما توئیت معاون وزیر امور خارجه، روند بازار را تغییر داد و قیمت دلار امروز ششم آبان به حدود ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

توئیتی که دلار را ارزان کرد

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در حساب توئیتر خود خبر جدیدی از آغاز مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد. او بعد از ملاقات با انریکه مورا در بروکسل نوشت: «توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر، مذاکرات را شروع کنیم و تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.»

این به آن معناست که مذاکرات هسته‌ای ایران در ماه جاری آغاز می‌شود. این خبر می‌تواند روند افزایشی قیمت دلار را تغییر دهد و روند بازار را معکوس کند.

این توئیت باقری در حالی است که سیگنال روز گذشته وزیر امور خارجه، قیمت دلار در بازار را افزایش داد. امیر عبدالهیان مجددا بر مواضع پیشین خود تاکید کرده بود. موضعی که در آن، آغاز مذاکرات مشروط به آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران بود. این پیش‌شرط ماه گذشته هم اعلام شده و مقامات امریکایی هم واکنش مثبتی به آن نشان نداده بودند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.