کد خبر : 7942 / /
/

اخبار / اخبار اقتصادی / اخبار قیمت دلار در صرافی ملی

​قیمت دلار و قیمت یورو امروز چهارشنبه 20 مرداد ماه 1400 در صرافی ملی و بازار آزاد اعلام شد.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی و بازار آزاد امروز چهارشنبه 20 مرداد ماه 1400 اعلام شد. بر این اساس قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی نسبت به روزهای گذشته با افزایش اعلام شد. قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی 25 هزار و 780 تومان تعیین شد. همچنین قیمت دلار برای فروش در بازار آزاد 26 هزار و 510 تومان قیمت گذاری شد. باتوجه به اعلام امروز قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی و بازار آزاد نسبت به روز گذشته با افزایش اعلام شد.جزئیات قیمت دلار را می توانید در سایت خبر روز دنبال کنید

قیمت دلار

قیمت دلار و یورو اعلام شد

قیمت دلار خرده فروشی (سنا) صبح امروز ۴۰۰ تومان افزایش یافت و ۲۵ هزار و ۹۳۳ تومان اعلام شد.

قیمت دلار عمده در بازار متشکل ارزی صبح امروز با افزایش ۳۹۷ تومانی ۲۵ هزار و ۶۷۷ تومان ثبت شد و قیمت دلار خرده فروشی (سنا) نیز صبح امروز ۴۰۰ تومان افزایش یافت و ۲۵ هزار و ۹۳۳ تومان اعلام شد.

قیمت یورو در بازار متشکل امروز با افزایش ۸۰ تومانی نسبت به روز گذشته ۲۹ هزار و ۹۷۷ تومان اعلام شد. قیمت یورو سنا نیز ۸۱ تومان رشد کرد و ۳۰ هزار و ۲۷۷ تومان ثبت شد.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی بانکی

قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش 25 هزار و 780 تومان و قیمت دلار برای خرید 25 هزار و 269 تومان اعلام شده است. قیمت یورو در صرافی ملی برای فروش 30 هزار و 310 تومان و قیمت یورو برای خرید 29 هزار و 709 تومان تعیین شده است.

قیمت دلار و قیمت یورو در بازار آزاد

در بازار آزاد قیمت فروش دلار 26 هزار و 520 تومان و قیمت خرید دلار 26 هزار و 420 تومان تعیین شد. همچنین قیمت فروش یورو در بازار آزاد 31 هزار و 110 تومان و قیمت خرید یورو 30 هزار و 960 تومان ارزش گذاری شده است.

دلار

25/780

25/269

یورو

30/310

29/709

بانک مرکزی ایران با آغاز داد و ستدهای روز چهارشنبه، نرخ رسمی عرضه دلار آمریکا را برای چهارمین روز کاری متوالی افزایش داد. با افرایش ۱۲۳ تومانی صبح چهارشنبه، نرخ فروش دلار توسط صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی ایران به ۲۵ هزار و ۷۸۰ تومان رسید.

قیمت دلار به رکود 9 ماه پیش باز می گردد

در واکنش به این افزایش قیمت، نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران تا پیش از ظهر چهارشنبه تا ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان افزایش یافت. این در شرایطی بود که از اواسط نوامبر تاکنون یعنی طی نزدیک به ۹ ماه پیش قیمت دلار در معاملات روزانه بازار آزاد تهران به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نرسیده بود.

همزمان نرخ هر یورو در معاملات بازار آزاد تهران از مرز ۳۱ هزار تومان گذشت و فاصله خود را با نرخ رسمی روز چهارشنبه به ۷۹۰ تومان رساند.

با وجود نوسان محدود قیمت جهانی اونسِ طلا در نزدیکی نرخ هزار و ۷۳۰ دلار، رشد قیمت دلار در بازار داخلی ایران موجب شد تا در مبادلات روز چهارشنبه بازار طلای تهران قیمت هر قطعه تمام سکه طلا با ۱۲۶ هزار تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه به ۱۱ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان برسد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان خرید و فروش شد که سیزده هزار و ۶۰۰ هزار تومان بالاتر از روز گذشته بود.

روند صعودی شاخص بورس تهران نیز روز چهارشنبه و همزمان با ادامه افزایش نرخ ارز در بازار ایران حفظ شد؛ به طوری که شاخص کل بازار سهام نزدیک به ۲۸ هزار واحد(۱.۹۲ درصد) بالا رفت و از ۲۰ هزار واحد(۱.۴۴ درصد) افزایش یافت و با ثبت عدد یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۵۸ واحدی به بالاترین سطح از هفته سوم آذرماه گذشته تاکنون رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.