کد خبر : 8071 / /
/

اخبار / اخبار اقتصادی / اخبار قیمت سکه و طلا

​قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه 24 مرداد ماه 1400 اعلام شد.

قیمت سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه 24 مرداد ماه اعلام شد. قیمت سکه و طلا امروز نسبت به روزهای گذشته با تغییر اندکی همراه بوده است. امروز در بازار داخلی قیمت سکه و طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 123 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ( امامی ) 11 میلیون و 770 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 11 میلیون و 50 تومان است. قیمت سکه و طلا با افزایش اندک همراه شد.جدول قیمت سکه و طلا در بازار امروز را می توانید در سایت خبر روز مشاهده فرمائید

قیمت سکه و طلا

قیمت سکه و طلا افزایشی شد

قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی 5 میلیون و 950 هزار تومان، قیمت ربع‌ سکه بهار آزادی 3 میلیون و 750 هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی 2 میلیون و 230 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌ رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 123 هزار تومان، قیمت طلای 24 عیار در هر گرم یک‌ میلیون و 460 هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا 4 میلیون و 865 هزار تومان ارزش‌ گذاری شده است.

قیمت سکه و طلا امروز 24 مرداد ماه

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  11 میلیون و 770 هزار
سکه تمام طرح قدیم  11 میلیون و 50 هزار
نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 950 هزار
ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 750 هزار
سکه یک گرمی  2 میلیون و 230 هزار
هر گرم طلای 18عیار  یک میلیون و 123 هزار
هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 460 هزار
اونس طلا 1779 دلار
 مثقال طلا 4 میلیون و 865 هزار

انتظار می رود در سال جاری متوسط قیمت هر اونس طلا به ۱۸۱۲ دلار برسد ولی در سال ۲۰۲۲ به کمتر از ۱۸۰۰ دلار سقوط کند.

قیمت سکه و طلا در بازار / واکنش طلا به کرونای دلتا

در هفته های اخیر بازار طلا دستخوش تغییرات زیادی بود. تغییراتی که نشان از نگرانی بازار از تحولات ناشی از کرونا و تاثیر سیاستهای اجرا شده در سالهای اخیر روی بازار داشت.

طبق گزارشهای موجود در روز گذشته قیمت طلا در بازار جهانی رشد کرد در حالیکه در هفته گذشته تا کف قیمت ۱۶۸۰ دلار هم سقوط کرده بود. حال سوال این جاست که بازار طلا در ماه های پیش روی سال جاری میلادی چه وضعیتی خواهد داشت؟

فارکس دیلی در گزارش خود نوشت: «با وجود اینکه انتظار می رفت با افزایش سرعت واکسیناسیون در دنیا و کنترل نسبی همه گیری کرونا در جهان، قیمت طلا هم در بازار جهانی کاهش یابد ولی بررسی وضعیت تغییرات قیمت در این بازار نشان میدهد که شرایط کاملا متفاوت است و همچنان سرمایه گذاران به طلا به عنوان بازاری برای حفظ ارزش دارایی ها نگاه می کنند. این مساله در شرایط فعلی که اغلب کشورهای دنیا درگیر بحران همه گیری کرونای دلتا هستند بیش از پیش نمود پیدا کرده است.»

قیمت سکه و طلا در موج پنجم کرونا

بررسی ها نشان داده است با وجود تزریق بالغ بر ۴.۶ میلیارد دوز واکسن در دنیا، هنوز زندگی در هیچ یک از کشورهای جهان به وضع عادی بازنگشته است و نگرانی های زیادی در مورد ورود جهش های تازه ویروس و مرگ ناشی از ان در کشورها وجود دارد. از طرف دیگر سهم اعظم این واکسن ها در چند منطقه خاص در دنیا استفاده شده است و سهم زیادی از کشورها به خصوص کشورهای فقیر و در حال توسعه هنوز به واکسن دسترسی ندارند یا کمتر از ۱۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده اند.

 طبق گزارش ارایه شده توسط فارکس دیلی، مقاومت فدرال رزرو امریکا در مقابل افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور به دنبال رشد تورم در ماه های گذشته و همه گیری سویه دلتا در سرتاسر دنیا که باعث بیشتر شدن نگرانی در مورد احتمال تداوم مشکلات اقتصادی در جهان شده است، زمینه را برای افزیش قیمت طلا در بازار فراهم خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا

طبق پیش بینی فارکس دیلی تا انتهای سال جاری قیمت طلا در سطحی بالاتر از ۱۸۱۰ دلار در نوسان خواهد بود و برایند قیمتی که برای سال ۲۰۲۱ تجربه خواهد شد به رقم ۱۸۱۲ دلار می رسد ولی این وضعیت در سال ۲۰۲۲ تغییر خواهد کرد و در سال جدید هر اونس طلا به طور متوسط با قیمت ۱۷۸۵ دلار مبادله می شود.

بر مبنای این پیش بینی در فصل سوم سال جاری متوسط قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی برابر با ۱۸۳۵ دلار خواهد بود و در فصل اخر به ۱۸۴۱ دلار می رسد ولی این وضعیت موقتی است.

در مورد دلیل پیش بینی کاهش قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ این طور بیان شده است: «در سال اتی بانکهای مرکزی کشورهای مختلف به تدریج روند اصلاح سیاستهای پولی را اغاز می کنند. انتظار می رود در نیمه سال بعد سیاستهای پولی در کشورهای صنعتی بعد از بالغ بر ۲.۵ سال به وضعیت نرمال باز گردد. از طرف دیگر شروع روند رشد اقتصادی در کشورهای صنعتی و احیای سریع اقتصادی در این کشورها می تواند نقش مهمی در روند نزولی قیمت طلا داشته باشد. انتظار می رود از سال ۲۰۲۳ سرعت کاهش قیمت طلا در بازار جهانی افزایش پیدا کند.»

متوسط قیمت نقره که یکی از ارزشمندترین و مهمترین فلزات در دنیا است در سال جاری به ۲۶.۵ دلار می رسد که اندکی بیش از سطح قیمت کنونی یعنی ۲۵.۵ دلار است و در سال ۲۰۲۲ شاهد فروش هر اونس طلا در بازار با قیمت ۲۵ دلار خواهیم بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.