کد خبر : 8208 / /
/

اخبار / اخبار اقتصادی / اخبار قیمت طلا / اخبار قیمت سکه و طلا

در حالی که ادامه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا ترمیم اقتصاد جهانی را تهدید می کند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

 

 

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۷۹۰ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۱۸ درصد رشد به ۱۷۹۱ دلار رسید.

اما تقویت دلار سبب شده تا رشد قیمت طلا محدود شود. تقویت دلار موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

قیمت طلا روند افزایشی پیدا کرد

معمولا در هنگام بروز وضعیت های بحرانی بازار دلار و بازار طلا به عنوان دو محل امن سرمایه گذاری برای جذب سرمایه بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند و در عین حال افزایش ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای دیگر استفاده می کنند.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در موسسه آر جی او فیوچرز در این باره گفت: «تضعیف سوددهی اوراق قرضه نیز به ترمیم نسبی قیمت طلا کمک کرده و ما انتظار داریم در صورت عدم افزایش نرخ بهره تورم در آمریکا بالاتر برود.»

هم اکنون تمرکز اصلی بازار معطوف صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو است که قرار است امروز منتشر شود و سرنخ هایی از سیاست بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده در اختیار تحلیلگران و سرمایه گذاران خواهد گذاشت.

جیمز استیل تحلیلگر اچ اس بی سی در یادداشتی نوشت: «ما معتقدیم احتمال محدود شدن خرید اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو قبلا تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشته است، اما روند و زمان این کاهش خرید هنوز نامشخص است.»

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۷۹۰ دلار و ۲ سنت رسید.

قیمت طلا

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار روز سه شنبه ۲۶ مرداد با سه هزار و ۹۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۴۴,۹۰۰ معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی کاهش یافت. به گفته کارشناسان این کاهش تحت تاثیر دلار قوی بود که تقاضا برای خرید دارایی امن به دلیل شیوع کرونا را تحت الشعاع قرار داد.

قیمت طلا در بازار 

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۲۶ مرداد با سه هزار و ۹۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۴۴,۹۰۰ معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، سکه همراه با رشد نرخ دلار، وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد. در نقاط مقاومتی معامله‌گران برای کسب سود، شروع به فروش خریدهای قبلی می‌کنند. اگر برخلاف این برای بازار سکه بیفتد و در این نقطه حمایت شکل بگیرد و بالای این نرخ تثبیت شود، امکان ورود سکه به کانال‌های جدید را مهیا می‌کند.

از لحاظ بنیادی قیمت سکه تحت دو عامل است، نرخ دلار در بازار و دوم قیمت طلای جهانی. هفته گذشته قیمت طلای جهانی ریزش کرد و در بازار داخل برخلاف اونس جهانی، دلار وارد کانال جدید شد. سکه‌بازان در مقابل ریزش طلا مقاومت نشان دادند.

برهمین اساس حباب این فلز گرانبها به بالای ۵ درصد رسیده بود چرا که ارزش ذاتی آن پایینتر از ارزش بازای آن بود. انتهای هفته انس جهانی شروع به حرکت صعودی کرد و نرخ سکه نیز مرز مهم ۱۱ میلیون را در بازار شکست. باتوجه به تغییر انتظارات در بازار دلار، به تبع آن تقاضا برای سکه نیز بالا رفت و حباب آن در این هفته نیز بالای ۵ درصد قرار داشت.

با صعود دلار در دو روز ابتدایی هفته و قرارگرفتن آن پشت کانال ۲۷ هزار تومان، سکه نیز رشد کرد و به پشت کانال ۱۲ میلیون تومان رسید. با بسته بودن طلافروشی‌ها بدلیل شرایط کرونایی، تقاضای خاصی در بازار وجود نداشت و نرخ مانند روز گذشته پشت کانال ۱۲ میلیون تومان قرار داشت.

بر اساس گفته‌های معامله‌گران فنی، سطح ۱۲ میلیون و ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه نقطه مقاومتی مهمی است.

از اوایل تیر ماه روند صعودی بازار ارز شروع شد و از آن زمان تا کنون دلار از کانال ۲۳ به مرز ۲۷ هزار تومان رسیده؛ اگرچه در ابتدا بازار طلا واکنشی به این روند صعودی نشان نداد اما از هفته گذشته قیمت طلا و سکه هم وارد فاز افزایشی شد.

درحالی‌که اواسط هفته گذشته اونس جهانی با افت ۹۰ دلاری به محدوده ۱۶۷۰دلار رسیده بود اما این عامل نتوانست قیمت طلا و سکه را کاهش دهد؛ البته گفتنی است که اونس بعد از این سقوط یکباره مجددا افزایش یافت و از آنجا که روند دلار هم صعودی بود قیمت طلا و سکه ارزان نشد.

در این میان تقاضا به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر روند بازار طلا هم طی این هفته در تغییر قیمت‌ها نقش داشته است؛ به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، طی چند روز گذشته برخلاف پیش‌بینی‌ها تقاضا برای سکه با هدف سرمایه‌گذاری بالا رفته و این موضوع باعث شده حباب سکه به حدود ۷۰۰ هزار تومان برسد

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.