کد خبر : 9843 / /
/

اولین یارانه مهر امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. واریزی امشب یارانه معیشتی بنزین ست.

اولین یارانه مهر امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها امشب هر خانواری مبلغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کند.

واریز یارانه بنزین امشب

 اولین یارانه مهر امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. واریزی امشب یارانه معیشتی بنزین ست.

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بیست و سومین مرحله یارانه بنزین ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ مهر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

تعداد کل یارانه‌بگیران به گفته مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه حدود ۶۰ میلیون نفر است. از بین خانوارهایی که این یارانه را دریافت می‌کنند حدود هفت میلیون خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را در پاییز سال گذشته دریافت کردند.

در این ماه «دهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود. هر قسط این وام حدود ۳۵ هزار تومان است.

یارانه بعدی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است، براساس برنامه‌ریزی سازمان برنامه این یارانه در روز بیستم مهر واریز می‌شود.

در حالی که مردم منتظر تصمیم دولت برای افزایش یارانه‌ها و طرح‌های حمایتی هستند، مجلسی‌ها می‌خواهند رفراندوم برگزار کنند تا یارانه‌های آشکار و پنهان حذف شود.

کارت معیشت 1 میلیونی رئیسی برای مردم به کجا رسید؟

در روزهایی که مجلس به دنبال رفراندوم برای حذف یارانه‌هاست مردم منتظر اجرایی شدن وعده یارانه یک میلیون تومانی خانوار هستند. آیا ابراهیم رئیسی به این وعده خود عمل خواهد کرد؟

یارانه یکی میلیونی عملی می شود؟

در حالی که مردم منتظر تصمیم دولت برای افزایش یارانه‌ها و طرح‌های حمایتی هستند، مجلسی‌ها می‌خواهند رفراندوم برگزار کنند تا یارانه‌های آشکار و پنهان حذف شود.

آیا یارانه یک میلیون تومانی خانوار که مدتی است مطرح شده، واقعیت دارد؟

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خودش اعلام کرده بود که قرار است یارانه جدیدی پرداخت کند. در واقع او وعده داده که قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

در این وعده رئیسی پیش‌بینی شده که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

اما مبلغ یارانه چقدر است؟ مبلغ این یارانه برای خانوارهایی که در سه دهک اول قرار دارند ۲۰۰ هزار تومان و برای کسانی که در دهک‌های چهارم و پنجم هستند ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یعنی یارانه برای یک خانواده پنج نفره در گروه اول یک میلیون تومان و در گروه دوم ۷۵۰ هزار تومان است.

اولین مرحله کی واریز می‌شود؟ در این برنامه آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال  اجرایی می‌شود. اما هنوز به این سوالات پاسخ داده نشده که نحوه بازپرداخت چگونه است؟ کل مشمولان چه تعداد هستند؟ شرایط مشمول چیست؟در چند نوبت پرداخت می‌شود؟ بازپرداخت آن چند ماهه است؟ ضمانت کارت اعتباری چیست؟ یارانه به صورت پول نقد است یا بن خرید؟

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.