کد خبر : 11 / /
/

​حمله موریانه‌ها به مسجد جامع اردستان در اصفهان + فیلم مسجد جامع اردستان بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد، آنچه موریانه‌ها به آرامی در حال ویران کردن‌اش هستند، یکی از بی‌نظیرترین آثار معماری ایران و جهان و نخستین مسجد دو طبقه و دومین مسجد چهار مناره جهان است.

 

موریانه‌ها حمله کرده‌اند؛ نه به یک خانه یا بنای ساده، که به یکی از کهن‌ترین مساجد تاریخی ایران. این بنای عظیم که در شهر اردستان واقع شده یکی از مهمترین مساجد تاریخی ایران است، حتی پیش از آن‌که مسجدی در این‌جا ساخته شود آتشکده‌ای از دوره ساسانیان بوده‌است.

تاریخ ساخت مسجد جامع اردستان به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد یعنی بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. آنچه موریانه‌ها به آرامی در حال ویران کردن‌اش هستند، نخستین مسجد دو طبقه و دومین مسجد چهار مناره جهان است.

موریانه‌ها در حال خوردن حفاظ چوبی ستون‌ها هستند که سقف و گنبد منحصربه‌فرد مسجد جامع اردستان را نگهداشته‌اند. این گنبد را استاد محمود اصفهانی یکی از مهمترین معماران ایرانی ساخته است. گنبد بزرگ مسجد جامع اردستان در صفه صاحب‌الزمان واقع شده و موریانه‌ها هم به همین صفه حمله کرده‌اند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.