کد خبر : 4357 / /
/

در ادامه با بیوگرافی کامل شیخ دیاباته بازیکن فوتبال به همراه عکس های خانوادگی و سوابق حرفه ای شیخ دیابته و عکس های شخصی با همسرش با شما خواهیم بود.

 

نام اصلی : شیخ تیدیانه دیاباته

متولد : 25 آوریل 1988 مالی

زمینه فعالیت : فوتبال

پیشه : بازیکن فوتبال

پست : مهاجم

مدرک تحصیلی :

سالهای فعالیت : 2000 تاکنون

قد : 194 سانتی متر

بیوگرافی کامل شیخ دیاباته

شیخ دیاباته متولد 25 آوریل 1988 در باماکو ، بازیکن فوتبال اهل مالی است.

قد شیخ دیاباته 194 سانتی متر و در پست مهاجم بازی می کند ، سابقه بازی در لیگ های مطرح ایتالیا و فرانسه را دارد ، در تیم ملی کشورش هم بازی کرده و حالا در ایران است.

شروع فوتبال

شیخ تیدیانه دیاباته در شهر باماکو در کشور مالی متولد شده است.

از کودکی با خانواده به فرانسه مهاجرت میکند و مقیم این کشور میشود.

بصورت جدی فوتبال خود را در سال 2000 وقتی تنها 12 سال داشت از آکادمی سلیف کیتا (اسطوره فوتبال مالی) شروع کرد و تا 18 سالگی در این مرکز بود.

شیخ دیاباته و خواهرش

شیخ دیاباته

ورود به جوانان بوردو

در سال 2006 توسط استعدادیاب های تیم فرانسوی بوردو به جوانان این تیم برده شد و بعد از دو سال بازی در این رده سال 2008 به بزرگسالان این تیم رفت.

سوابق و تیمها

در سال 2008 بخاطر وجود مهاجمان باتجربه در بوردو او یک فصل قرضی در تیم آژاکسیو حضور داشت ، سپس سال 2009 - 2010 در تیم نانسی بازی کرد و در نهایت دوباره به بوردو بازگشت.

این بازیکن سال 2016 به تیم عثمانلی اسپور کشور ترکیه پیوست سپس بصورت قرضی یک فصل در تیم متس فرانسه و یک فصل در تیم بنونتو ایتالیا بازی کرد تا اینکه سال 2018 به تیم الامارات رفت.

با وجود درخشش او اما این تیم اماراتی بخاطر سن بالای وی حاضر به تمدید قرارداد نشد.

شیخ دیاباته بازیکن سابق بنونتو ایتالیا

حضور در استقلال

این مهاجم 31 ساله اهل مالی در نهایت با نظر آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال در 18 تیر 1398 با قرارداد دو ساله با حقوق هر فصل 500 هزار دلار به این تیم پیوست.

او در استقلال شماره 7، پیراهن سابق فرهاد مجیدی را به تن می کند.

شیخ دیاباته و آندره آ استراماچونی

شیخ دیاباته

درخشش و هت ریک

این بازیکن در سومین حضور خود در تیم استقلال در بازی مقابل با تراکتورسازی توانست با زدن 3 گل هت تریک کرده و تیم اش را با نتیجه 4 به 2 برنده مسابقه کند.

عکسهای اینستاگرام شیخ دیاباته

خانواده شیخ دیاباته

شیخ دیاباته

شیخ دیاباته

شیخ دیاباته

شیخ دیاباته

بازی های ملی

این بازیکن اولین بار در سال 2005 به تیم ملی زیر 17 ساله کشور مالی دعوت شد سپس مدتی بعد وارد تیم بزرگسالان شده و تابحال 39 بازی ملی و 15 گل زده هم دارد.

توانایی ها

او در پست مهاجم به دلیل قد 194 سانتی متر خود توانایی سر زنی فوق العاده ای دارد و بارها موفق شده در لیگ اروپا دروازه تیم های یوونتوس ، پاری سن ژرمن ، بنفیکا ، مارسی و … را باز کند.

پای تخصصی اش راست بوده و پنالتی زن قهاری هم می باشد.

آمار گلزنی در لیگ های اروپا

58 گل در 143 بازی لیگ فرانسه

5 گل در 15 بازی لیگ اروپا

8 گل در 11 بازی سری آ

10 گل در 8 بازی جام حذفی فرانسه

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.