کد خبر : 6259 / /
/

سردار آزمون متولد سال 1273 می باشد

سردار آزمون زادهٔ ۱۱ دی ۱۳۷۳ در گنبد کاووس است. سردار آزمون بازیکن فوتبال اهل ایران است. سردار آزمون  در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است. سردار آزمون در سن ۹ فوتبال را شروع کرد. سردار آزمون از ترکمن‌های ایران و سنی مذهب می‌باشد.

واکنش سردار آزمون

سردار آزمون

سردار آزمون

بیوگرافی سردار آزمون و همسرش

سردار آزمون متولد 11 دی 1373 در گنبد کاووس، بازیکن فوتبال است.

دانشجوی رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه روسیه می باشد، با 186 سانتی متر بعنوان گرانقیمت ترین بازیکن ایران دوست دارد روزی در رئال مادرید بازی کند.

ماجرای اسم سردار

می گوید قرار بود اسمم را پژمان بگذارند اما پدر بزرگم مخالفت کرد و اسمم را سردار گذاشت که به معنای مشتاق به ارتفاع و رهبر و حاکم می باشد.

خانواده و مذهب

سردار تنها یک خواهر بزرگتر از خود دارد که متاهل می باشد.

سردار آزمون

سردار آزمون

پدرش خلیل آزمون از ورزشکاران و مربیان بنام والیبال گلستان است که سال ها عضو تیم ملی والیبال بوده و حتی بعنوان بهترین بازیکن آسیا نیز انتخاب شده است.

مذهب خانواده و خود سردار سنی می باشد.

شروع فوتبال

بصورت جدی فوتبال را از سال 1382 وقتی 9 ساله بود از آکادمی تیم عقاب شهر گنبد شروع کرد و بعد از مدتی وارد تیم اتکای گلستان در لیگ جوانان شد.

خیلی زود درخشید تا اینکه در سال 1388 وقتی 15 ساله بود به تیم جوانان سپاهان اصفهان پیوست و از 16 سالگی وارد بزرگسالان این تیم شد.

او جوانترین بازیکن لیگ در آنها سال ها بود.

 سردار آزمون و همسرش

سردار آزمون

سردار آزمون

تیم ملی و آقای گل

سردار در سال 1384 وقتی 11 ساله بود به تیم ملی زیر دوازده سال دعوت شد سپس در سال 1391 در تیم ملی جوانان در جام دوستی روسیه آقای گل شد.

همین آقای گلی در این تورنمت باعث توجه مربیان روسی به او شد.

انتقال به روبین کازان

در نهایت سال 1391 وقتی 18 ساله بود از تیم سپاهان به روبین کازان روسیه ترانسفر شد ، مدتی به تیم روستوف رفت و از سال 1396 دوباره به تیم کازان بازگشت.

در زنیت

سردار در زمستان سال 1397 وقتی 24 ساله بود بعد از جام ملت های آسیا 2019 با قرارداد 12 میلیون یورویی به زنیت سن پترزبورک، بزرگترین باشگاه روسیه پیوست.

علاقه به اسب

سوارکاری یکی از مهمترین علایق من در زندگی است، در حال حاضر سه تا اسب بنام های ژیوانا، سریک و راتیکا دارم که در مسابقات کورس گنبد شرکت می کنند.

عاشق رئال

سقف آرزوهایم بازی در باشگاه رئال مادرید و ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است، طرفدار پروپاقرص رئال مادرید هستم و از بچگی عاشق این تیم بودم.

سردار آزمون و همسرش
سردار آزمون

سردار آزمون در حال حاضر با آناهیتا کریمی در ارتباط عاشقانه ای می باشد و در برنامه دورهمی اعلام کرد بزودی با او ازدواج خواهد کرد.

سردار آزمون

سردار آزمون

مارک و لباس 

به شخصه علاقه به برند خاصی ندارم.

هر چه دم دستم بیاید می پوشم و برایم مهم نیست که لباسم مارک نباشد، از خواب که بیدار می شوم اولین لباسی که می بینم به تنم می کند و وسواسی ندارم.

عمل بینی

سردار آزمون که چند سال پیش، بینی خود را عمل کرده می گوید: پلیپ بینی ام خیلی آزارم می داد و نمی توانستم راحت نفس بکشم.

عمل بینی من زیبایی نبود در ترکمن ها رسم نیست، دلیلی ندارد پسر ابرو بردار و دماغش را عمل زیبایی کند.

دوستان ورزشی

جدا از پدر و مادرم که رفقای من هستند با مهدی طارمی و فرهاد قائمی هم رفاقت دارم، با فرهاد تلفنی در تماس هستم و هر وقت فرصت باشم با هم قرار می گذاریم.

در تیم ملی هم بیشتر با مهدی و رامین رضاییان ارتباط دارم.

یادگیری زبان روسی

زبان روسی خیلی سخت است، اوایل همیشه مترجم کنارم بود اما حالا سعی کردم یاد بگیریم و گلیم خودم را از آب بیرون بکشم.

غذا مورد علاقه

در باشگاه بیشتر ماکارونی و برنج و ماهی می خورم

اما خودم عاشق چکدرمه هستم که یک غذای ترکمنی است، مخلوطی از برنج و گوشت که ترکیب فوق العاده ای میشود، به ویژه اگر مادرم آنرا درست کند.

موسیقی

عاشق موسیقی سنتی ترکمنی است

از میان خارجی ها به صدای جاستین بیبر علاقمند است و در ایران کارهای محسن چاووشی، رضا صادقی و رضا یزدانی را دنبال می کند.

همچنین طرفدار محسن یگانه همشهری خود نیز می باشد.

از جام جهانی تا جام ملت ها

حضور ضعیف سردار در جام جهانی 2018 به حدی مورد انتقاد و گلایه مردم قرار گرفت که در یک تصمیم احساسی از تیم ملی خداحافظی کرد.

اما در نهایت به تیم برگشت و در جام ملت های آسیا 2019 با مهدی طارمی در خط حمله درخشید و منتقدان خود را به تحسین وادار کرد.

در ایران فقط تراکتور

سردار در مورد باشگاه مورد علاقه خود در ایران می گوید:

من پرسپولیس و استقلال را دوست دارم اما اگر راستش را بخواهید من هوادار تراکتور هستم، به پدر هم گفتم اگر قرار باشد ایران بیایم فقط در تراکتور بازی می کنم.

پرسش و پاسخ

  • سردار آزمون متولد چه سالی است
    سردار آزمون متولد سال 1373 می باشد
  • سردار آزمون ازدواج کرده است
    بله سردار آزمون متاهل می باشد
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.