کد خبر : 10119 / /
/

عکس بازیگران| بازیگران معروف ایرانی| معروف ترین بازیگران ایرانی| بیوگرافی شهاب حسینی| ماجرای طلاق شهاب حسینی| همسر جدید شهاب حسینی

طلاق شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران، از همسرش پریچهر قنبری سر و صدای زیادی به پا کرد ولی تا به امروز هیچ منبع موثقی آن را تائید نکرده است.حال خبری مبنی ازدواج شهاب حسینی با هستی مهدوی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

شهاب حسینی بازیگر و مجری محبوب مردم است. شهاب حسینی بعد از طلاق پریچهر قنبری با زنی به نام ساناز ارجمند ازدواج کرده است. شهاب حسینی دو فرزند از همسر اولش دارد. عکس های شهاب حسینی با همسر جدیدش را در ادامه ملاحظه می کنید. شهاب حسینی اصلتا تنکابنی است.

شهاب حسینی

شهاب حسینی

شهاب حسینی

مشخصات کلی شهاب حسینی

نام کامل این بازیگر محبوب ایرانی، سید شهاب الدین حسینی تنکابنی است که در  تاریخ ۱۴ بهمن سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمده است. شهاب حسینی علاوه بر این که در عرصه سینما و تلویزیون بازیگری می کند، مجری، کارگردان و گوینده هم هست.

شهاب حسینی اولین فرزند خانواده است و در مورد تعداد اعضای خانواده او باید بدانید که این بازیگر دارای یک برادر و دو خواهر است. اصلیت این بازیگر تنکابن مازندران است. اما در شهرهای دیگر ایران هم زندگی کرده است. او در دوران کودکی چند سالی را به همراه خانواده اش در خرم‌آباد زندگی کرده است.

شهاب حسینی

در مورد تحصیلات دانشگاهی‌ این بازیگر باید بدانید که او در رشته روان‌شناسی دانشگاه تهران تحصیل کرده است که به علت مهاجرت به کانادا تحصیل در این رشته را به پایان نرساند.

شهاب حسینی به چه کسی ازدواج کرد؟

شهاب حسینی از جمله بازیگران متاهل و متعهد کشومان است. این بازیگر در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرده است. نام همسر شهاب حسینی پریچهر قنبری است.

شهاب حسینی دارای دو فرزند هم هست. فرزند اول او محمدامین نام دارد و در زمستان سال ۱۳۸۲ به دنیا آمده است و فرزند دومش هم امیرعلی نام دارد که در تابستان سال ۱۳۹۰ متولد شده است.

ماجرای ازدواج پریچهر قنبری و شهاب حسینی

شهاب حسینی در مورد ازدواج با همسرش این گونه گفته است که ۲۲ سال داشتم که با بچه های تئاتر دانشگاه تهران مشغول کار بودیم. او گفت که تا پیش از این که همسرم را ببینم، قصد ازدواج نداشتم تا این که قسمت ما دو نفر را در مسیر هم قرار داد.

من به همسرم پیشنهاد آشنایی دادم اما همسرم اصلا به این نوع دوستی ها و آشنایی ها اعتقادی نداشت و گفت: اگر فردی واقعا عاشق باشد و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه خود ار داشته باشد، باید در خصوص صادقانه عمل کند. من هم موضوع را با خانواده خودم مطرح کردم و برای ازدواج مصمم شدم.

محمد امین و امیر علی دو فرزند شهاب حسینی

بالاخره بعد از گذشت ۴-۳ ماه که نامزد بودیم، عقد کردیم و بعد از ۳ سال من سیدشهاب الدین که ۲۲ سالم بود و پریچهر ۱۵ که سال داشت، زندگی مشترکمان را با وجود تمام کم و کاستی هایی که داشتیم، آغاز کردیم و تا امروز با وجود همه سختی ها و مشکلاتی که داشتیم، در تمام مدت در کنار هم بودیم و همراه هم هستیم.

چگونگی ورود شهاب حسینی در تلویزیون

این بازیگر مرد ایرانی در سال ۱۳۷۹ با همکاری در قالب سریال پس از باران که از شبکه دوو سیما پخش می شد، پا به عرصه بازیگری نهاد. او در سال ۱۳۸۰ در سریال پلیس جوان هم ایفای نقش کرد و در سال ۱۳۸۲ هم در سریال تب سرد دیده شد. شهاب حسینی همچنین در سریال مدار صفر درجه در سال ۱۳۸۵ نقش حبیب پارسا را داشت و در حقیقت اوج شناخته شدن او در بین مخاطبان تلویزیون، همین سریال بود. کارگردان مدار صفر درجه حسن فتحی بود و این فیلم محصول مشترک کشورهای ایران، مجارستان، فرانسه و لبنان بود.

 

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۸ بار دیگر با بازی در سریال شوق پرواز در نقش عباس بابایی ظاهر شد و بازی او در این سریال نیز برای مخاطبان جذاب بود و او را در این نقش دوست داشتند. محبوبیت شهاب حسینی با بازی در سریال دیگر حسن فتحی ادامه دار شد. بازی او در شهرزاد در سال ۱۳۹۳ مخاطبان را به وجد آورد. سریال شهرزاد اولین کار رسانه خانگی شهاب حسینی به شمار می رود و دومین همکاری این بازیگر جوان با حسن فتحی است. همه ما کاراکتر قباد در سریال شهرزاد را به خوبی به یاد داریم و این نشان هنرنمایی شهاب حسینی است.

کارهای اجرای شهاب حسینی

این نکته مهم را باید متذکر شد که فعالیت هنری شهاب حسینی با گویندگی او در رادیو شروع شد و کار اجرا را در سال ۱۳۷۷ در تلویزیون ادامه داد. حسینی به عنوان مجری در برنامه‌ محبوب آن روزها به نام اکسیژن در تلویزیون نمایان شد. او مجری برنامه های دیگر هم بوده است.

از جمله این برنامه ها برپا برپا، رنگ صبح، و سایه روشن بود. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، شهاب حسینی سابقه گویندگی هم داشته است. او در برنامه رادیویی دو نیمه سیب، صدای ما و گلبانگ شادی کار گویندگی انجام داده است. برنامه سحرگاهی در سال ۱۳۹۴ میزبان شهاب حسینی به عنوان راوی بود.

کار موسیقی و شهاب حسینی

چند مدت پیش یک تک آهنگ زیبا منتشر شد که همه آن را متعلق به شهاب حسینی می دانستند و او را فعال در عرصه خوانندگی هم می دانستند که در این خصوص شهاب حسینی با انتشار مصاحبه ای گفت که تک آهنگ شهزاده رویا متعلق به ایشان نیست.

سابقه کارگردانی شهاب حسینی

آغاز فعالیت شهاب حسینی به عنوان کارگردان به سال ۱۳۹۲ بر  می گردد که کارگردانی را با فیلم ساکن طبقه وسط شروع کرد. موضوع این فیلم داستان مردی است که با ورودش به یک ساختمان جدید، حوادث تازه‌ای در زندگی برایش پیش می آید.

این بازیگر محبوب مجدد در سال ۱۳۹۴ فیلم کوتاه با عنوان بیا با من را با همکاری علیرضا نسایی و سینا آذین کارگردانی کرد. آخرین کار کارگردانی شهاب حسینی فیلم مقیمان ناکجا است.

شهاب حسینی و کار تهیه کنندگی

در مورد کار تهیه کنندگی شهاب حسینی باید گفت که خورشید نیمه شب عنوان اولین فعالیت شهاب حسینی در عرصه تهیه‌کنندگی است که این کار به کارگردانی شبیر شیرازی در مهر ماه سال ۱۳۹۴ انجام گرفته است.

شهاب حسینی به این طریق فعالیت های هنری خود را ادامه داد و به موفقیت های بزرگی هم دست یافت. چنانچه او در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، موفق شد تا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

شهاب حسینی

همچنین این بازیگر مشهور ایرانی در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را دریافت کند. او همچنین جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد.ا

شهاب حسینی در سینما

ورود شهاب حسینی به دنیای سینما  به سال ۱۳۸۰ و بازی در فیلم رخساره ساخته امیر قویدل بر می گردد. بعد از فیلم، شهاب حسینی در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در فیلم‌هایی با عنوان واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی و فیلم این زن حرف نمی‌زند به کارگردانی علیرضا امینی و فیلم زهر عسل به کارگردانی ابراهیم شیبانی و فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه به کارگردانی سیروس الوند هنرنمایی کرد و به عنوان یک بازیگر بیش از پیش معرفی شد.

شهاب حسینی همچنین برای نقش آفرینی در فیلم شمعی در باد با نقش بابک و بازی در فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه با بازی در نقش فؤاد دو سال پی در پی کاندیدای سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. او در سال ۱۳۸۳ در فیلم قتل آنلاین و سپس در سال ۱۳۸۴ در فیلم پیشنهاد ۵۰ میلیونی ایفای نقش کرد.

شهاب حسینی سال‌های بعد برای نقش آفرینی در فیلم‌های بچه‌های ابدی، شمعی در باد، محیا و دل شکسته در سال ۱۳۸۶ مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. او همچنین در سال ۱۳۸۶ برای بازی در فیلم محیا دیپلم افتخار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

برای شهاب حسینی سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ دو سال درخشان بود. چرا که او در این زمانها بازی در فیلمهای دل شکسته به کارگردانی علی روئین‌تن، فیلم درباره الی اثر اصغر فرهادی، فیلم سوپراستار به کارگردانی تهمینه میلانی، فیلم حوالی اتوبان به کارگردانی شهرام اسدی و فیلم پرسه در مه ساخته بهرام توکلی بازی‌های متفاوت و زیبایی را داشت که تحسین همه را برانگیخت. شهاب حسینی با بازی در نقش کوروش زند در فیلم سوپر استار به اوج محبوبیت و شهرت دست یافت.

شهاب حسینی برای فیلمهای گفته شده موفق شد تا جوایزی را دریافت کند. از جمله با نقش آفرینی در فیلم سوپر استار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را گرفت و همچنین برای فیلم‌های پرسه در مه و درباره الی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما را از آن خود کرد.

شهاب حسینی در فیلم در درباره الی یکی از مهم‌ترین بازی‌های خود را با نقش احمد به نمایش گذاشت و در فیلم پرسه در مه با نقش امین بازی بسیاری متفاوتی را برای مخاطبان اجرا کرد.

شهاب حسینی فقط با بازیگران ایرانی همکاری نداشته است، او با بازی در فیلم نیلوفر به کارگردانی سابین ژمایل در سال ۲۰۰۸ اولین کار او با کارگردان غیر ایرانی را تجربه کرد.

شهاب حسینی

همکاری شهاب حسینی با اصغر فرهادی بار دیگر تکرار شد. او در سال ۱۳۸۹ با بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین به ایفای نقش در کاراکتر حجت پرداخت. او با بازی در این فیلم موفق شد نخستین دست‌آورد بین‌المللی اش را کسب کند و توانست جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال ۲۰۱۱ را به همراه دیگر بازیگران مرد این فیلم از آن خود کند و همینطور برای این فیلم موفق شد تا تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما و همینطور دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را نیز دریافت کند.

بازی او در فیلم جدایی از نادر مورد استقبال انجمن بین‌المللی سینه فیلی قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه آی سی اس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. گفتنی است که شهاب حسینی در این فیلم بازی بسیار ظریف و تکنیکی را از خود به نمایش گذاشت.

از دید مخاطبان او یک بازیگر نمونه است چرا که شهاب حسینی در نظرسنجی برنامه هفت سال ۱۳۹۲ به عنوان بهترین بازیگر دهه هشتاد ایران برگزیده شد.

از دیگر آثار ارزنده و قابل توجه این بازیگر موفق کشورمان باید به فیلمهای زیر اشاره کرد :

یکی می‌خواد باهات حرف بزنه در سال ۱۳۹۰

هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند

حوض نقاشی و تعبیر خواب در سال ۱۳۹۱

برخی از بازی های شهاب حسینی در ذهن مخاطب ماندگار شده اند. از جمله بازی او در فیلم حوض نقاشی با سبک متد اکتینگ در نقش رضا یکی از کارهای زیبای او به شمار می رود و او به خاطر ایفای نقش در این فیلم موفق شد جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم لیسبون را کسب کند.

شهاب حسینی در سال ۱۳۹۳ به ایفای نقش در  فیلم دوران عاشقی پرداخت و با نقش آفرینی هنرمندانه خود برای بار دوم کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. همچنین او در همین سال نخستین  فعالیت کارگردانی اش را با فیلم ساکن طبقه وسط شروع کرد و جالب است که او خود در ۳۸ نقش متفاوت در این فیلم ایفای نقش داشت.

این بازیگر در سال ۱۳۹۴ برای بازی در فیلم فروشنده که هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی به شمار می رود، انتخاب شد و در این فیلم نقش عماد را بازی کرد. این بازیگر در سال ۲۰۱۶ به بزرگترین موفقیت زندگی هنری خود دست یافت و توانست با ایفای نقش در فیلم فروشنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را از آن خود کند. بازی در فیلم فروشنده در حقیقت سومین همکاری او با اصغر فرهادی محسوب می شود.

دریافت این جایزه از سوی شهاب حسینی که برای نخستین بار در تاریخ بازیگری سینما و هنر ایران رخ داد، با واکنش‌های مثبت ایرانیان مواجه شد. این بازیگر محبوب در همین سال موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم اکشن ان فیلم آمریکا را برای بازی درفیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند را نیز کسب کند.

حواشی شهاب حسینی

شهاب حسینی در انتخابات ۱۳۸۸

شهاب حسینی بازیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران درسال ۸۸ با منتشر کردن فایل صوتی از میرحسین موسوی حمایت خود را علنی کرد. او از جمله افراد امضا کننده بیانیه در حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران بود. فهرست این افراد ۸۰۰ نفر بودند.

شهاب حسینی و ایفای ۳۸ نقش

بازی کردن یک هنرمند در نقشهای متفاوت جزوی از استعداد او به شمار می رود که شهاب حسینی از جمله این هنرمندان با استعداد است چرا که او در اولین کار کارگردانی خود به عنوان بازیگر نیز در فیلمش ایفای نقش کرد.

نام این فیلم او، ساکن طبقه وسط بود که شهاب حسینی در آن ۳۸ نقش و کاراکتر متفاوت را بازی کرد که به نوعی در جایگاه خودش، یک رکورد جهانی محسوب می شود. گفتنی است که قبلا هم در سینمای جهان این اتفاق رخ داده بود. در این راستا می‌توان به بازیگرانی از قبیل پیتر سلرز در فیلم دکتر استرنج‌لاو ساخته استنلی کوبریک و دیتر هالروردن در فیلم دی دی و ارثیه فامیلی اشاره داشت که در چند قالب چند شخصیت متفاوت ایفای نقش کرده بودند.

شهاب حسینی و دریافت جایزه جشنواره فیلم کن

شهاب حسینی از جمله بازیگران ایرانی است که موفق به دریافت جوایز ارزنده جهانی از قبیل اسکار و … شده است و این خود در جامعه هنری ایران یک امتیاز بزرگ به شمار می رود. او پس از گرفتن جایزه بهترین بازیگر فستیوال جشنواره کن اعلام کرد که : این جایزه به نوعی از مردم و ملت من برایم آمده است و بر این اساس آن را به خود مردم ایران برمی‌گردانم. این بازیگر محبوب ایرانی گفت که این جایزه را با تمام وجود و از اعماق قلبم و با عشق به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم.

شهاب حسینی در زمان بازگشت به کشور از این جشنواره جهانی، در کنفرانس مطبوعاتی به این نکته اشاره داشت که جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم کن را در زمان نیمه شعبا یعنی روز تولد امام دوازدهم شیعیان گرفته است، و بنابراین بخشی از این موفقیت خود را به امام زمان تقدیم می کنم. این صحبت های شهاب حسینی مورد توجه روزنامه فیگارو قرار گرفت.

ماجرای نشریه یالثارات و شهاب حسینی

نشریه یا لثارات الحسین پس از برگزاری جشن حافظ در سال ۱۳۹۵ مطلبی را با این عنوان که همه سرمایه‌ های یک جشن و دیوث کیست انتشار داد. این مقاله حاوی مطالب توهین آمیز و تند و بی‌سابقه‌ای بر ضد هنرمندان بود.

در این راستا شهاب حسینی با انتشار متنی در صفحه شخصی خویش در اینستاگرام در خصوص این متن توهین‌آمیز نشریه یالثارات در مورد هنرمندان سینما واکنش نشان داد و اینگونه نوشت که : آقایان نه چندان محترم و مجهول‌الحال که با وقاحت تمام اقدام به چاپ مطلبی در شرمنامه خود کرده اید، جواب سوال شما ساده است. دستهای شما شایسته حرمت قلم نیست. پس قلم را رها کرده و زمین بگذارید و به هم کیشان داعشی خود بپیوندید.

برای صحبت کردن در مورد هنر و نام بردن هنرمندان این مرز و بوم دهان خود را آب بکشید که به هیچ عنوان صلاحیت اظهار نظر در مورد محبوبین دل این مردم را ندارید.

مهاجرت شهاب حسینی به آمریکا

این بازیگر محبوب کشورمان چندی پیش به کشور آمریکا مهاجرت کرده است و گفته است که قصد دارد در ینگه‌دنیا کمپانی فیلمسازی تأسیس کند و ادامه فعالیتهای هنری خود را در عرصه سینما روی این موضوع متمرکز کند.

از علت موفقیت و محبوبیت شهاب حسینی باید اینگونه گفت که او در تمام سال‌های انجام فعالیت های هنری به صورت حرفه ای در عرصه سینما به‌عنوان یک بازیگر شهرت داشته است که از تجربه های نو هراسی ندارد و ماجراجویی‌ هایش در سینما پایانی ندارد. این بار هم این بازیگر مرد ایرانی که همیشه از کار با جوانان و فیلمسازان نوآمده استقبال کرده است، این روز‌ها انگار در پی یک ماجراجویی جدید برآمده است و قصد دارد تا برای ادامه فعالیت‌های سینمایی به آمریکا کوچ کند.

واقعیت آن است که شهاب حسینی که در سال‌های اخیر با نقش آفرینی در فیلم های سینمایی جدایی نادر از سیمین، فروشنده و البته نقش موفق و محبوب قباد در سریال شهرزاد به یکی از چهره های موفق در کشورمان و در بین مردم تبدیل شده است.

شهاب الدین حسینی در سفری که چند وقت پیش به آمریکا داشت، در گزارش و گفت‌وگویی با تلویزیون اوسی‌دی‌سی در خصوص مسائل پرحاشیه‌ای از قبیل: مهاجرت به آمریکا، افت کیفیت سینما، تأسیس یک کمپانی سینمایی و همکاری با اصغر فرهادی صحبت هایی داشت، متن این گفتگو بالقوه بحث‌انگیز بود که می توانست باعث ایجاد حواشی برای این بازیگر محبوب سینما و تلویزیون شود.

شهاب حسینی در مورد محدودیت‌های سینمای ایران در ابراز نظر چالش‌برانگیز عنوان می کند که محدودیت‌ها مانعی در انتقال عواطف در ایران نبوده‌اند. او گفت که می‌دانم در فیلم ها  باید ارتباط عاطفی به بیننده و مخاطب منتقل شود، اما به لمس کردن زن و شوهر، پدر و دختر و… جهت نمایش انتقال عواطف در فیلم‌ها قلباً معتقد نیستم.

بنا به اعتقاد شهاب حسینی عواطف را با نمایش فشردن یک دست هم می توان منتقل کرد.

شهاب حسینی در مورد حوزه علاقه اش در زمینه هنر و سینما می‌گوید که به ژانر سینمای عارفانه علاقه مند است. به‌اعتقاد شهاب حسینی این ژانر دری به دنیای دیگر باز می کند. او مدعی است که غنای فکری در فیلم‌های سینمای جهان کمتر شده و در واقعیت فیلم‌ها چیزی برای عرضه به مخاطب و جامعه ندارند و در برابر آن از گنج ایرانی صحبت می کند.

اما بخش مهم صحبت های شهاب حسینی آن جایی است که عنوان می کند به‌عنوان یک توریست به آمریکا مهاجرت نکرده است، بلکه یک فرهنگ ۲ هزار و ۵۰۰  ساله را به این کشور آورده است: از غرب فلسفه بار می‌زنیم می‌آوریم شرق و از شرق بار می‌زنیم می‌آوریم غرب.

پرسش و پاسخ

  • شهاب حسینی همسر دارد؟
    شهاب حسینی سال گذشته جدا شد
  • شهاب حسینی فرزند دارد؟
    بله
  • شهاب حسینی چند سالش است؟
    48 سالش است
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.