کد خبر : 11898 / /
/

. پژمان بازغی دختری نوجوان دارد. عکس زیر از نفس دختر پژمان بازغی است.

پژمان بازغی از بازیگران خوش چهره سینمای ایران است. پژمان بازغی دختری نوجوان دارد. عکس زیر از نفس دختر پژمان بازغی است. پژمان بازغی اخیرا در سریال افرا نقش آفرینی کرد. پژمان بازغی سابقه مجری گری نیز دارد.

 

بازیگر محبوب و خوش چهره سینما و تلویزیون که چند سالی است سابقه مجری گری را نیز به کارنامه هنری خود اضافه کرده بعد از سریال مرضیه که سال گذشته پخش شده این بار با سریال بیگانه ای با من است در تلویزیون هنرنمایی کرده است. وی مجری برنامه کودک شو از شبکه نسیم نیز می باشد. در ادامه بیشتر درباره زندگی پژمان بازغی و همسرش مستانه مهاجر و فعالیت های هنری اش در پرشین وی مشاهده می کنید.

پژمان بازغی متولد چه سالی است؟

پژمان بازغی متولد ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۳ در تهران است. اصل و ریشه خانوادگی اش به شمال ایران و به شهر لاهیجان بر می گردد. وی التحصیل مهندسی صنایع دانشگاه امیر کبیر می باشد.

پژمان بازغی و خانواده اش

وی در یک خانوادهٔ ۵ نفره در تهران متولد شد. در دوران کودکی، به واسطهٔ شغل پدرش، در شهرهای مختلف زندگی کرده‌است. پس از تولد، ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به شهر رشت می‌رود.

با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس بهبوشهر رفته. با پایان جنگ به تهران باز می گردد. وی دو خواهر به نام های کاملیا و مریم دارد.

پژمان بازغی و نحوه آشنایی با مستانه مهاجر

ژمان بازغی و همسرش مستانه مهاجر در سال ۱۳۸۶ با یکدیگر ازدواج کردند و در سال ۱۳۸۷ صاحب دختری به نام نفس شدند. مستانه مهاجر متولد ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۳ در تهران می باشد و یکی از تدوین‌گران سینماست و فارغ التحصیل رشته تدوین از دانشگاه سوره است.

پژمان بازغی

برنامه دورهمی اسفند ماه سال ۹۶ میزبان زوج هنرمند سینما مستانه مهاجر و پژمان بازغی بوده است.

امید حاجیلی هم در برنامه دورهمی شب گذشته، به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر دو قطعه موسیقی اجرا کرد.

در ابتدای گفتگو، بازغی درباره سابقه کار هنری خود گفت: سابقه کار هنری من از خانممهاجر بیشتر است. من سال ۷۱ از طریق اجرا در مرکز استان گیلان کارم را آغاز کردم.

از بچگی عاشق سینما بودم و در دوره دبیرستان تئاتر می دیدم. در دوران دانشگاه کلاس بازیگری رفتم و از طریق یکی از دوستانم در سینما جوان یک فیلم کوتاه بازی کردم و همان طور ادامه دادم. من خیلی به کارگردانی علاقه داشتم و فکر می کردم در ۴۰ سالگی کارگردان می شوم؛ اما این اتفاق رخ نداد.

مهاجر هم در این باره گفت: من از سال ۷۲ کار هنری خود را آغاز کردم. شاید چند ماهیبا آقای بازغی به لحاظ شروع کار تفاوت داریم. من از اول هنر را دوست داشتم و حرفهتدوین را انتخاب کردم ودر دانشگاه سوره هم تدوین خواندم.

سپس، مدیری درباره سن و سال این زوج هنرمند سوال کرد. بازغی گفت: هر دو متولد سال ۵۳ هستیم. البته مستانه دو ماه بزرگتر است اما من با سابقه تر هستم (خنده)

مدیری از زوج هنرمند درباره اختلاف نظر کاری سوال کرد. مهاجر پاسخ داد: اختلاف نظرکاری داشتیم؛ اما شخصی خیر. چرا که ماجرای زندگی شخصی و کاری را از هم جدا کردیمو روز به روز قوی می شویم.

پژمان بازغی چگونه عاشق شد؟

مجری دورهمی ماجرای عاشق شدن زوج هنرمند را هم سوال کرد. مهاجر پاسخ داد: من عاشق شدم؛ البته باید بگویم که ابتدا پژمان بازغی را دوست نداشتم. ما اولین بار در یک جشنواره سینمایی یکدیگر را دیدیم. دوست مشترکی داریم که ما را به هم معرفی کرد. وقتی من را به ایشان معرفی کردند، آقای بازغی گفتند: شما تیزر تدوین می کنید؟ (خنده) من هم در جواب گفتم: امیدوارم فیلمتان دست من نیفتد!

در اینجا بازغی با شیطنت و شوخی گفت: اما خودم دستش افتادم (خنده).

مهاجر ادامه داد: پس از آن دیدار اول، با خودم گفتم پس درست فکر می کردم که از پژمانبازغی بدم می آید. به هر حال، زمان گذشت و ما دوباره یکدیگر را دیدیم و من عاشقششدم و البته او هم عاشق شد و نهایتا در سال ۸۴ با هم ازدواج کردیم.

وی علت دوام زندگی مشترکش را «گذشت» دانست و گفت: گذشت معنی مثبت دارد و ریشه این گذشت عشق و دوست داشتن و احترام است.

در ادامه بازغی درباره نقطه ضعف همسرش گفت: خانم مهاجر جزو معدود زنان موفقسینما هستند و با قدرت و تلاش کار می کنند. همیشه به خاطر کارکردنش از مستانه ایرادمی گیرم؛ بیشتر به خاطر فرزندمان که ۱۰ ساله است و احتیاج به یک مادر دارد تایک مادر تهیه کننده یا تدوینگر.

مهاجر در واکنش به حرف بازغی اظهار کرد: حرف دلت را زدی اما این نقطه ضعف من نیست!

وی درباره تجربه تهیه کنندگی اش گفت: روحیه من قدرت طلبی است. همیشه به دنبال این موضوع هستم که تأثیر بگذارم و تصمیم‌گیرنده باشم. همیشه به تهیه کنندگی فکر می کردم اما با حفظ سمت تدوینگر!

بازغی هم درباره قدرت طلبی مهاجر در زندگی شخصی و سختی زندگی هنرمندان گفت:خانم مهاجر در زندگی هم قدرت‌طلب هستند (خنده). به هر حال بازیگران،به واسطه شغلی که دارند فیلمنامه‌هایی را انتخاب می‌کنند و ممکن است برای فیلمبرداریمدتی را هم به دور از خانواده در شهرستان ها باشند. البته من از نبودن خودم ناراضیهستم ولی حضور همسری که بتواند امور را در نبودت مدیریت کند، اتفاق خوبی است.

شروع فعالیت هنری پژمان بازغی

پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می گردد و از همانجا با سینما آشنا می شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید زیم خواه بازی می کند.

پس از آن به استخدام آژانس دوستی در می آید و به مدت ۲ سال همراه بازیگران خوباین مجموعه علی تاخصوص مرحوم حسین پناهی به ایفای نقش می پردازد.بعد از آژانس به سراغ جوانی مجید قاریزاده می رود و با مسعود جعفر جوزانی به بلوغ می رسدپس از آن به گروه ویژه مهرداد خوشبخت می پیوندد و گمگشته اش را با رامبد جوان پیدا می کند.

وی همراه سیروس مقدم با دریایی ها سفر می کند و در سال ۸۰ برای نجات دختری در قفس با قدرت الله صلح میرزایی همراه می شود پس از آن به دوئل با استاد بزرگوارش احمدرضا درویش می پردازد.

مجری گری پژمان بازغی

پژمان بازغی برای اولین بار به عنوان مجری در برنامه چند درجه حضور داشته که برنامه ای که به سرگرمی های هیجان انگیز و کم شناخته شده در ایران می پرداخت و بعد از ان در برنامه مسابقه ای کودک شو به مدت سه سال شبکه نسیم نیز مجری بوده است.

پژمان بازغی مجری برنامه کودک شو

«کودک شو» رقابتی را بین کودکان سه تا پنج سال و والدینشان برگزار می کند.در این برنامه علاوه بر بخش رقابتی، چهره هایی از بخش های گوناگونی چون بازیگران سینما،تلویزیون، خوانندگان، ورزشکاران، فعالان حوزه موسیقی و … نیز به همراه فرزندانشانحاضر می شوند و در این قسمت هم برنامه هایی برای مهمان ویژه در نظر گرفته شده است.

پژمان بازغی بازیگر سریال بیگانه ای با من است

مجموعه تلویزیونی “بیگانه‌ای با من است” به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان با بازی زنده یاد پرویز پورحسینی از شنبه ۱۵ آذر روی آنتن می‌رود و جایگزین سریال “از سرنوشت می‌شود. سریال “بیگانه‌ای با من است” درامی خانوادگی و پر کشمکش است که برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید شده است. پژمان بازغی در این سریال نقش پسر خانواده و همسر شبنم قلی خانی را ایفا می کند.

احمد امینی جزء کارگردانان خوش نام سینما و تلویزیون است که همیشه گزیده کار می‌کندو بیشتر دست روی درام‌های خانوادگی می‌گذارد و به صورت غیر مستقیم به معضلاتجامعه هم می‌پردازد.

سریال بیگانه ای با من است

این کارگردان که تاکنون سریال‌هایی نظیر اولین شب آرامش، بی‌گناهان، داوران، ماه و پلنگ و… را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده این بار دست روی یک درام خانوادگی متفاوت گذاشته است. او مجموعه تلویزیونی “بیگانه‌ای با من است” را به تهیه‌کنندگی “بهروز مفید” ساخته است.

نساء که دختری از طبقه پایین جامعه است با جعل هویت خود عروس یک خانواده مرفهمی‌شود که این عمل او داستان پر فراز و نشیب این سریال را رقم می‌زند.

سریال “بیگانه‌ای با من است” از ابتدای تابستان سال گذشته وارد مرحله تولید شد که به دلیل شیوع کرونا دو ماه متوقف شده بود و دوباره از اردیبهشت ماه سال جاری آماده‌ی فیلمبرداری شد.

پژمان بازغی و شبنم قلی خانی در بیگانه ای با من است

از بازیگران سریال “بیگانه‌ای با من است می‌توان به “شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی،پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی،سوگل طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی،فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه، ونوس کانلی” اشاره کرد.

پژمان بازغی

نظر پژمان بازغی درباره مالیات هنرمندان

پژمان بازغی گفت: من موافقم که همه ازجمله هنرمندان، مالیات بدهند اما این موافقت مشروط به این است که اگر من هنرمند یا بازیگر، مالیات می‌دهم لااقل در قبالش خدماتی هم دریافت کنم.

پژمان بازغی، بازیگر شناخته شده کشورمان در گفتگویی در واکنش به طرح معافیت مالیاتیهنرمندان و همچنین ساز و کار اجرایی آن گفت: اولاً بگویم من موافقم که همه ازجمله هنرمندان،مالیات بدهند اما این موافقت مشروط به این است که اگر من هنرمند یا بازیگر، مالیاتی هممی‌دهم لااقل در قبالش خدماتی هم به من بدهند.

مالیات می‌‎دهم اما توقع دارم به من خدمات هم بدهید

وی افزود: مشکل من این است که درحال حاضر مالیات پرداخت می‌کنم اما واقعاً هیچ خدماتی در قبالش نمی‌گیرم؛ شما بروید و وضعیت من بازیگر را ببینید چنان‌که نه بیمه‌ای دارم و نه مشمول بازنشستگی می‌شوم و نه سندیکا و صنف حمایتی و غیره‌ای هست که مرا تحت پوشش قرار دهد.

با این مسئله که می‌خواهند کمبود خزانه دولت را از بنزین و مالیات و این‌ها پر کنند، هیچ مشکلی ندارم و در همه دولت‌های متمدن نیز این کار را می‌کنند؛ مشکل عدم ارائه خدمات مناسب در قبال پرداخت مالیات است.

این بازیگر تأکید کرد: باید فعلاً مشخص شود که آیا شغل هنرمندان و بازیگران را به رسمیتمی‌شناسند؟ چون واقعاً بازیگری فعلاً برای ما یک شغل محسوب و به رسمیت شناختهنمی‌شود و حمایتی به خودمان نمی‌بینیم.

عکس پژمان بازغی با یوسغ چیم بازیگر ترکیه ای را مشاهده می کنید.

پژمان بازغی

الکی در ذهن مردم شبهه ایجاد نکنیم

این بازیگر سینما بیان کرد: با طرح این بحث که هنرمندان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند بدون اینکه بگویند چرا و به چه دلیل؛ در ذهن مردم شبهه ایجاد نکنیم و ما را مقابل مردم قرار ندهند. درحال حاضر ۳۰ درصد مالیات می‌دهم اما ما را با این بحث‌ها در مقابل مردم قرار می‌دهند، درحالی‌که این حواشی درست نیست.

بازغی با اعتقاد بر اینکه این‌گونه مالیات دادن بدون ارائه خدمات دولتی، موضوع را غیرواقعیمی‌کند، گفت: من دو روز اداره مالیات بودم و رسماً ۲۰ میلیون تومان گرفتند؛ بدون اینکهبپرسد میزان درآمد من چقدر است! وقتی هم سؤال می‌کنم چرا این رقم؟می‌گو‌یند حدس ما این است که درآمدتان بالاست.

پژمان بازغی با زنده یاد ماه چهره خلیلی در سریال مرضیه را مشاهده می کنید.

پژمان بازغی

وی ضمن تأکید بر اینکه مخالفتی با پرداخت مالیات ندارد به شرط ارائه خدمات در ساز و کاری شفاف، گفت: واقعاً طلافروش هم این مقدار مالیات می‌دهد؟ باید بدانند که هنرمند شغل خدماتی دارد و نه بازاری با توجه به اینکه جای ما کاملاً مشخص است یعنی یا در تلویزیون و یا ارشاد مشغولیم.

دستمزد میلیاردی نگرفته‌ام

پژمان بازغی در سالروز تولدش از وجود مافیا در سینما صحبت کرد.پژمان بازغی در دوران کودکی به واسطه شغل پدرش در شهر‌های مختلف زندگی کرده و تجربیات زیادی به دست آورده است و تا ۴ سالگی در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران زندگی می کردند. همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شهر رشت می‌رود، پس از قبولی در دانشگاه آزاد در لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همانجا با سینما آشنا می‌شود.

در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام «اعتراف» بازیمی‌کند. پس از آن با «آژانس دوستی» همکاری می کند و به مدت ۲ سال همراه بازیگراناین مجموعه به ایفای نقش می‌پردازد.

پژمان بازغی

بلوغ، گروه ویژه، گمگشته، دریایی‌ها و دختری در قفس از دیگر نقش آفرینی‌های این بازیگر است. «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش، «تارا و تب توت فرنگی» سعید سهیلی و «سرباز‌های جمعه» مسعود کیمیایی از فیلم‌های شاخص این فرد به حساب می‌آید.

در این سال‌ها پژمان بازغی را در فیلم و سریال‌های مختلفی دیدیم که موفقیت‌هایخوبی کسب کرده است. به بهانه تولد این بازیگر در ۱۹ مرداد با او گفتگویی داشتیمکه در ادامه می‌خوانید.

آقای بازغی درباره حال و هوای روز تولدتون برای ما تعریف کنید.

من روز‌های تولدم خوشحال نیستم و این روز را دوست ندارم، اما طرفداران لطف دارند و همیشه به یاد من هستند و برای من با ارزش است که روز تولدم را به یاد دارند. از آنجایی که سالیان سال در این حرفه کار می‌کنم، می‌دانم که هیچ چیزی پایدار نیست. شاید به این دلیل که اگر روزی من را فراموش کنند و تولد من یادشان نباشد آن موقع است که عذاب بکشم شاید یکی از دلایل خوشحال نبودنم، این است.

یعنی از حالا، آینده را پیش‌بینی می‌کنید که ممکن است کسی به یادتان نباشد؟

از گذشته باید درس بگیریم و فراموش نکنیم، ما خیلی از پیشکسوتان را فراموش کردیم.زندگی جاری است و همیشه آدم‌های جدید می‌آیند و باید نسبت به این موضوع واقع بین باشیم.

برای روز تولدتون چه آرزویی دارید؟

بزرگترین آرزوی من این است که آبرویم جلوی مردم حفظ شود و کارهایم مورد قبول باشد؛ از این رو تلاش می‌کنم این اتفاق بیفتد.

وضعیت این روز‌های سینما چگونه است؟

امروز کار کردن در سینما سخت‌تر از قدیم شده است. سینما به سمت صنعتی شدن، تبلیغاتی شدن پیش می‌رود و خیلی‌ها این کار را بلد هستند. شاید ما یک مقدار ذهنمان کهنه‌تر باشد که این کار را بلد نیستیم.

پژمان بازغی با همسر و دخترش

۵۰ فیلم، ۳۲ مجموعه تلویزیونی، ۱۷ تله فیلم در طول این ۲۶ سال کار کردم و ۳ سال مجری بودم.فکر می‌کنم فقط بلد بودم کارم را انجام بدهم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم،اما اکنون مناسبات سینما شکل دیگری شده است و طبیعی است آدم اگر خودشرا منطبق با اتفاقات روز نکند ممکن است عقب بماند و فکر می‌کنم بزرگترین آرزویماین است که بتوانم رو سفید باشم.

مافیا در سینما وجود دارد؟

صد در صد در اکران و تولید مافیا وجود دارد؛ به هرحال پول اگر در صنعت و ورزش وارد شود، مافیای خودش را خواهد داشت. من از خیلی پول‌هایی که وارد سینما می‌شود، اطلاعی ندارم اما خیلی از اتفاقات به شکل تبلیغاتی برای بعضی‌ها رقم می‌خورد.

دستمزد‌های میلیاردی که برخی بازیگران دریافت می‌کنند را من تا به حال نگرفته ام و نمی‌توانمدر مورد آن اظهار نظر کنم. شاید هم باشد، اما من پیشنهاد میلیاردی نداشتم،بعید می‌دانم ظرفیت سینما آنقدر باشد که یک بازیگر دستمزد میلیاردی بگیرد مگر اینکهاسپانسر داشته باشد و پول خود را از این طریق تأمین کند.

ما شاهد حضور بازیگران تکراری در فیلم‌های سینمایی هستیم، حتی پوستر‌های فیلم‌ها هم شبیه هم می‌شود.طبیعی است من هم این پوستر‌ها را می‌بینیم، اما بخش آسیب‌شناسی آن واقعا به عهده من نیست، چرا که من نباید درباره آن فکر کنم بلکه مسئولان و کسانی که سیاست‌گذار هستند، باید جواب بدهند؛ چون سینما صنعتی شده و نمی‌توان راجع به آن حرف زد.

شما از جوانی کار خود را آغاز کردید و سختی‌های خاص خود را سپری کردید، به نظر شما در حال حاضر شرایط برای حضور بازیگران جدید چگونه است؟

به نظرم ورود به سینما در زمان ما سخت‌تر بود، دوره ما تعداد تولیدات کمتر بود، اما اکنون تولیدات بیشتر است. در حال حاضر کسانی که آدم‌ها را وارد سینما کنند، بیشتر شده است. مردم پول دار شده اند و به وعده‌های مختلف وارد سینما می‌شوند.

این بازیگران ماندگار می‌شوند؟

به هر حال فردی که پول می‌دهد و یک فیلم بازی می‌کند شاید حق آن‌ها نباشد،شاید هم باشد و شاید موفق باشد، اما به هر حال بازی می‌کند و در چرخه تولید قرار می‌گیرد.

کسی که پول ندارد برای حضور در سینما چه کاری انجام بدهد؟

مسیر آکادمیک مسیر خوبی برای ورود جوانان به عرصه هنر است، از گروه‌های کوچک شروع کنند. بازیگران موفقی را داریم که از مسیر آکادمیک به این عرصه وارد شده اند.

هومن سیدی از سینمای جوان کارگردانی را شروع کرد و شاهد جوایز داخلی و خارجیآن هستیم، نوید محمدزاده از تئاتر شروع کرده است. این نشان می‌دهد که سینما مبتنیبر پول، شانس، پارتی نیست و بخشی از آن به توانایی و سواد بستگی دارد.

دلیل ماندگاری کار خود را در چه می‌بینید؟

بسیاری از اتفاقات در آن دخیل است انتخاب‌هایی که انجام دادم، پیشنهاد‌هایی که رد کردم و مسیری که برای زندگی پیش گرفتم و راهی که انتخاب کردم که همه این عوامل بستگی به شخصیت خود بازیگر دارد.

برنامه

دختران هم سن و سال دختر شما را در نقش‌های مختلف می‌بینیم، آیا به نفس پیشنهاد بازی شده و می‌خواهد در این مسیر حضور داشته باشد؟

بسیار به او پیشنهاد شده است. طبیعی است پیشنهاد‌های زیادی برای بچه‌ای که پدرشهنرپیشه و مادرش تدوینگر و تهیه کننده است، وجود دارد. اما من اجازه ندادم،به نظرم باید از طریق آکادمیک این مسیر را طی کند، این روز‌ها بیشتر در دیگر بخش‌هایهنر مثل موسیقی، آواز، ساز و نقاشی فعالیت دارد.

دخترتون چه نظری درباره بازیگری دارد؟

نفس دوست دارد، اما من خیلی تشویق نمی‌کنم و بیشتر او را برای کار‌های دیگر هنری و ورزش تشویق می‌کنم.

از تولدتون خاطره‌ای دارید؟

سال گذشته بچه‌های «کودک‌شو» برای من تولد گرفتند، در این سال‌ها جشن تولد‌های مختلفی را تجربه کردم، اما خودم با تولد بازی بیگانه هستم امسال قرار است تولدی متفاوت داشته باشم، من سفیر دو مرکز خیریه هستم و امسال قرار است کنار آن‌ها باشم.

نگاهی که اکنون مردم نسبت به هنرمندان دارند برای گرفتن دستمزد‌های میلیاردی خیلیدور از انصاف است. در سینمای ما پیشکسوتانی هستند که چند سالی است کار نکرده اند؛از این رو وظیفه ما است که نگاه‌ها را تغییر بدهیم و برپایی مراسم‌های پر زرق و برقکه پشت آن‌ها اسپانسر‌ها هستند را کنار بگذاریم.

من ترجیح دادم جشن تولد را کنار این بچه‌ها باشم تا نگاه‌ها را تغییر بدهیم. خیلی از نگاه‌ها برای سینما مالی شده است و فکر می‌کنند دریچه خوشبختی آینده بسیاری از افراد در اینجا است در صورتی که اینگونه نیست.

در این مدت مشغول چه کار سینمایی و تلویزیونی هستید؟

سریال «بیگانه‌ای با من است» احمد امینی و سریال «مرضیه» فلورا سام، «مینی ماینر» سیامک خواجه وند و فیلم‌های منتظر اکران «هایلایت»، «ترانه عاشقانه برای من بخوان»، «توچال»، «بازیوو»، و «تیغ و ترمه» کار آقای کیومرث پوراحمد است.

حضورتان در «کودک‌شو» چگونه شکل گرفت و فکر می‌کردید ادامه پیدا کند؟

من در شبکه نسیم برنامه «چند درجه» را اجرا داشتم که درباره بازی‌های هیجانی بود.زمانی که «کودک شو» به من پیشنهاد شد خیلی سبک و سنگین کردم و با دوستانمشورت کردم. بسیاری معتقد بودند حضور در تلویزیون ممکن است نقش بازیگری راکه من ۲۶ سال زحمت کشیدم را از بین ببرد. من حس کردم حضور چنین برنامه‌ایدر تلویزیون برای خانواده‌ها کم است؛ اهدافی که تهیه کنندگان، نویسندگان و کارگرداناندر این برنامه داشتند به دل من نشست.

تجربه این کار تا کنون چگونه بوده است؟

یکی از بزرگترین معضل‌های اجرای چند سال گذشته در تلویزیون این است که همه می‌خواهند یا حرف سیاسی بزنند یا حرف حاشیه‌ای بزنند تا مطرح شوند، هیچ کس نمی‌خواهد حرف مردم را بزند و با مردم هم سطح شود. من بار‌ها گفتم ستاره‌های برنامه ما مردم هستند.

لزومی ندارد در برنامه «کودک‌شو» که برای خانواده‌های جوان ساخته می‌شود حرفاز ناامیدی و گرانی بزنیم البته در زمان خاص خود گوشزد می‌کنیم، اما محوریت برنامه«کودک‌شو» را براساس حاشیه نمی‌گذاریم و وظیفه این برنامه چیز دیگری است؛میزگرد‌های سیاسی جای حرف‌های سیاسی است و مرد‌های سیاسی باید حرف‌هایسیاسی بزنند. لزومی نمی‌بینم کنایه به کسی یا جریان یا موضوع خاص بزنم، چون اهداف اجرای من این نیست.

به اهداف روز‌های اول رسیده اید؟

شاید هم به فراتر از اهدافم رسیده ام. این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند، وقتی شما نگاه نقادانه مردم را می‌بینید احساس می‌کنید پس برنامه مورد توجه قرار گرفته است. موظف هستیم به عنوان برنامه‌ساز برنامه‌ای بسازیم که باب طبع ۸۵ درصد بیننده‌ای باشد که تماشا می‌کنند.

اجرای کودک شو را ادامه می‌دهید؟

وجود «کودک‌شو» در اختیار من نیست، اما همیشه یار کودک‌شو هستم تا زمانی که احساسکنم برنامه جلو می‌رود ممکن است ده فصل هم ادامه پیدا کند، اما اگر در فصل پنجماحساس کنم از اهداف من دور شده است، ممکن است انصراف بدهم

. اگر تهیه کننده عوض شود و این تیم عوض شود، شاید من با «کودک شو» ادامه ندهم و اگر ببینم پیشرفت نمی‌کنم هم شاید در فصل‌های بعدی در کنار «کودک شو» نباشم، اما تا زمانی که «کودک‌شو» در حال پیشرفت است من ادامه می‌دهم.

خاطره‌ای از «کودک شو» دارید؟

خاطرات بسیاری از «کودک‌شو» دارم. لطف مردم بسیار زیاد است، شاید یک مقدار بی‌رحمانهبه نظر برسد. در طول برنامه مردم احساسی می‌شوند و بخشی از زندگی شخصی خودرا می‌گویند از این رو «کودک شو» پر از خاطرات خوش است، اما گله داریم که برنامه‌ایکه هدف آن خانواده است چرا به سمتی هدایت می‌شود که اسپانسر آن برخی از پروژه‌هاییمی‌شود که هیچ ارتباطی به موضوع اسپانسری آن‌ها ندارد ما چرا نمی‌توانیم به عنوان یک برنامهمستقل صاحب یک اسپانسر ثابت باشیم تا شرایط بهتری به وجود بیاوریم.

پرسش و پاسخ

  • پژمان بازغی متولد چه سالی است؟
    پژمان بازغی متولد سال 1343 است.
  • پژمان بازغی با چه کسی ازدواج کرده است؟
    پژمان بازغی در سال 1386 با مستانه مهاجر ازدواج کرد.
  • پژمان بازغی اصالتا اهل کجاست؟
    اصل و ریشه خانوادگی اش به شمال ایران و به شهر لاهیجان بر می گردد.
  • پژمان بازغی در چه رشته ای تحصیل کرده است؟
    وی فارغ التحصیل مهندسی صنایع دانشگاه امیر کبیر می باشد.
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.