کد خبر : 12395 / /
/

سهام عدالت| ارزش سهام عدالت| آزادسازی سهام عدالت

معاملات بازار سهام امروز (دوشنبه) در حالی به پایان رسید که شاخص کل تحت تاثیر صحبت های شب گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تغییرات حمایتی از بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۹ هزار واحد افزایش داشت. این موضوع باعث شد تا ارزش سهام عدالت که از مدت‌ها قبل در ادامه روند نزولی بازار با افت شدید قیمتی همراه شده بود بار دیگر تحت تاثیر رشد بازار سهام با افزایش قیمت همراه شود.

  ارزش روز سهام عدالت برای افرادی که دارای سهام یک میلیون تومانی هستند به رقم بیش از ۲۱ میلیون تومان رسید. ارزش سهام عدالت در ماه‌های اخیر نوسان زیادی را تجربه کرده است. ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در بازار امروز به ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان و همچنین ارزش سهام ۴۹۲ هزار تومانی  هم به ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار تومان رسید. بر این اساس ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته ۱.۳ درصد افزایش یافت.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

معاملات بازار سهام امروز (دوشنبه) در حالی به پایان رسید که شاخص کل تحت تاثیر صحبت های شب گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تغییرات حمایتی از بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۱  بیش از ۹ هزار واحد افزایش داشت. این موضوع باعث شد تا ارزش سهام عدالت که از مدت‌ها قبل در ادامه روند نزولی بازار با افت شدید قیمتی همراه شده بود بار دیگر تحت تاثیر رشد بازار سهام با افزایش قیمت همراه شود.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در بازار امروز به ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان و همچنین ارزش سهام ۴۹۲ هزار تومانی  هم به ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار تومان رسید. بر این اساس ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته ۱.۳ درصد افزایش یافت.

ارزش سهام یک میلیون تومانی تا قبل از شروع اصلاح بازار سهام در تابستان به بیش از ۳۸ میلیون تومان رسیده بود اما به مرور و قرار گرفتن روند معاملات بورس در فاز اصلاحی از ارزش این سهام در بازار کاسته شد.

آزادسازی سهام عدالت از جمله مسایلی بود که در چند سال اخیر مورد بحث بسیاری از مسوولان قرار داشت، عرضه آن در بورس به عنوان چالشی جدی در بازار مدنظر قرار گرفته بود و فقط در انتظار اجازه رهبر معظم انقلاب بود که در نهایت این اقدام در ۹ اردیبهشت ماه سال گذشته با صدور ابلاغیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب آزادسازی و از طریق دو روش با عنوان آزادسازی به روش مستقیم و نیز غیرمستقیم فرصت تصمیم‌گیری را در اختیار مشمولان این سهام قرار داد.

 

افت سنگین ارزش سهام عدالت

در حالی که شاخص بورس اوراق بهادار تهران این هفته ۴٫۱ درصد افت داشت، ارزش سبد سهام عدالت سهامداران نیز با افتی ۴٫۲ درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که شاخص بورس اوراق بهادار تهران این هفته ۴٫۱ درصد افت داشت، ارزش سبد سهام عدالت سهامداران نیز با افتی ۴٫۲ درصدی مواجه شد.

در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که هفته گذشته این سبد ۱۱ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان ارزش داشت. این یعنی سبد سهام عدالت در این هفته ۴٫۲ درصد افت ارزش داشته است. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد قابل فروش این سهام هم به ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان کاهش یافت.

سهامداران سهام عدالت یک میلیونی هم این هفته شاهد از دست رفتن ارزش سبد خود بودند. بر این اساس ارزش سبد سهام عدالت یک میلیونی در پایان روز چهارشنبه ۲۴ آذر ، ۲۱ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان محاسبه شد.

فروش سهام عدالت کی آغاز می‌شود؟

آخرین خبر برای سهام عدالت در این هفته به اظهار نظر عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری مربوط می‌شود.

وی در پاسخ به آغاز مجدد معامله سهام عدالت در بورس گفت: «یک سری ابهامات اساسی بر فرآیند فروش سهام عدالت وارد شده بود که باعث شد فروش به طور کلی متوقف شود. مقرر شده کارگروهی تشکیل شود تا ساختار اجرایی سهام عدالت را بررسی قرار دهیم و اصلاحات را به سرعت انجام دهیم تا بتوانیم شرایط معامله و مالکیت سهام عدالت که دارایی خوبی برای مردم می‌تواند باشد را به بهترین شکل فراهم کنیم.»

عشقی همچنین گفت: « ارزش سهام عدالت با توجه به روند بازار تغییر می‌کند ابلاغیه مقام رهبری، در خصوص آزادسازی و تشویق مردم به نگهداری سهام عدالت است و اصلاحات در این راستا خواهد بود که مردم سهام عدالت را نگه دارند. تلاش برای حفظ ارزش سهام عدالت و منافع سهامداران است.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.