کد خبر : 12470 / /
/

پیش فروش ایران خودرو| فروش فوق العاده ایران خودرو| اخبار پیش فروش خودرو

در این طرح دو محصول هایما S5 مجهز به گیربکس 6AT و هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل سه ماهه عرضه می شود.

پیش فروش ایران خودرو از امروز شروع می شود. پیش فروش ایران خودرو این بار با قیمت های جدید انجام می شود. پیش فروش ایران خودرو شامل محصولات زیر است. پیش فروش ایران خودرو محصولات زیر را شامل می شود. جزئیات پیش فروش ایران خودرو را در این خبر ملاحظه می کنید.

پیش فروش ایران خودرو از سه شنبه

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای سیاست‌های وزارت صمت در تنظیم بازار خودرو،‌ طرح فروش فوق‌العاده محصولات خانواده هایما را به اجرا می‌گذارد.

 در این طرح دو محصول هایما S5 مجهز به گیربکس 6AT و هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل سه ماهه عرضه می شود. 

جدول محصولات پیش فروش ایران خودرو 

قرعه کشی این طرح شنبه 25 دی‌ماه با حضور نمایندگان نهادهای ناظر در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار خواهد شد. مراسم قرعه کشی به صورت زنده از سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد. متقاضیان می توانند از فردا سه شنبه تا پنج شنبه همین هفته، نسبت به ثبت نام اولیه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند. 

پیش فروش ایران خودرو

سیگنال مثبت بازار برای کاهش قیمت خودرو و مسکن

دلار مسیر تند نزولی را در روزهای اخیر در پیش گرفته است. در حالی‌که به عقیده کارشناسان بازارها قیمت خودرو و مسکن با سطوح بالای قیمت دلار منطبق شده‌اند.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا سقوط دلار تا سطوح کنونی یا احتمال افت بیشتر دلار به بازارهای موازی نیز شوک وارد می‌کند یا خیر. در این خصوص بورس تهران با ریزش دلار مسیر نزولی را در پیش گرفته است.

قیمت خودروهای داخلی در ماه‌های گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. به طوری‌که قیمت خودروهای سواری بعضا در ۶ ماه گذشته رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرده است. برای مثال پراید ۱۱۱ از پایان اردیبهشت و قیمت ۱۲۸ میلیون تومانی به سطح ۱۸۵ میلیون تومان تا امروز رشد کرده است. این موضوع برای دیگر خودروهای تولید داخل نیز مشاهده می‌شود. حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا با ریزش دلار در این روزها و احتمال افت بیشتر قیمت باید منتظر اصلاح قیمت خودرو بود یا خیر؟

این موضوع برای مسکن نیز مطرح می‌شود. در حالی‌که میانگین تاریخی قیمت مسکن تهران حدود هزار دلار بوده است بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از مسکن تهران، میانگین قیمت در آذر به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

در وضعیتی که دلار به ۲۷ هزارتومان نزدیک شده است و بعضا احتمال افت بیشتر دلار با سیگنال مثبت از مذاکرات وین نیز مطرح می‌شود این سوال برای مسکن نیز مطرح است که آیا مسکن نیز افت می‌کند یا خیر؟ و یا به نوعی دیگر باید در انتظار رکود در معاملات مسکن بود؟

برای خودرو مطرح می‌شود که اگر افت دلار ادامه‌دار باشد و در سطوح پایین پایدار بماند احتمال واکنش همسان بازار خودرو نیز وجود دارد. برای مسکن اما گفته می‌شود که نقدشوندگی این بازار کم بوده و سابقه نیز نشان داده که مقاومت مسکن در برابر افت قیمت بالا است. بر این اساس ممکن است که شاهد کاهش شدید حجم معاملات با توجه به مقاومت فروشندگان در کاهش قیمت باشیم.

با این حال برخی کارشناسان مطرح می‌کنند که اگر دلار به مسیر نزولی خود ادامه دهد می‌تواند به در نهایت به بازار مسکن نیز شوک قیمت وارد خواهد شد و باید در انتظار افت قیمت در این بازار نیز بود.

در گزارش زیر قیمت روز انواع خودروهای شاسی بلند را در بازار آزاد مشاهده می‌کنید.

رصد بازار خودرو نشان می‌دهد که اکثر خودروهای شاسی بلند خارجی با افزایش ثبات قیمت (نسبت به هفته گذشته) روانه بازار شد.

در بازار امروز خودرو (۲۰ دی)، قیمت فیدلیتی پرایم‌ پنج نفره مدل ۲۰۱۷ طی هفته گذشته حدود ۱۰میلیون تومان کاهش یافت و به یک میلیاردو ۹۰میلیون تومان رسید. گفتنی است قیمت این خودرو طی چهار هفته اخیر ۴۰میلیون گران شده است. جک S۳‌ اتوماتیک مدل ۹۹ نیز  حوالی ۵۹۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود که به معنای افزایش ۲۰میلیونی طی سه هفته اخیر است.

چری تیگو ۷‌ IE با افزایش ۲۰میلیونی طی یک هفته به یک میلیاردو ۷۰میلیون تومان رسید.  قیمت کیا سورنتو ۴ سیلندر GT لاین در همین بازه زمانی ۵۰میلیون گران شد و به ۳میلیاردو ۳۵۰میلیون تومان  رسید.

قیمت برلیانس کراس و تویوتا C-HR‌ تمام چرخ محرک نیز ۵۱۵ و ۲ میلیاردو ۸۰میلیون تومان اعلام شده است. فولکس تیگوان نیز ۵۰میلیون گران شد و به ۳میلیاردو ۱۵۰میلیون تومان رسید.

تویوتا راوفور دو دیفرانسیل  با افزایش ۵۰میلیونی حوالی ۳میلیاردو ۵۰میلیون تومان خریدوفروش شد. لیفان X۶۰ اتوماتیک نیز نسبت به هفته گذشته ۵میلیون گران شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.