کد خبر : 12873 / /
/

قیمت طلا پس از ریزش بیش از ۲۸ دلار که شب گذشته متحمل شد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت.

 

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار دیروز یک میلیون و ۲۷۹ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۶۵ هزار تومان ثبت شده است.

پیش بینی قمیت طلا

قیمت طلا پس از ریزش بیش از ۲۸ دلار که شب گذشته متحمل شد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۴ دلار و ۴۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا سطح ۱۸۳۱ دلار و ۶۲ سنت صعود کرد اما روند معاملات معکوس شد و با ۱.۵ درصد کاهش بسته شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۲۸ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۸۰۰ دلار و ۱۰ سنت بسته شد.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: هنگامی که شما رشد بازده اوراق قرضه را مشاهده می کنید که جذابیت ضد تورمی یک دارایی را تحلیل می برد، عجیب نیست که ضعیف‌تر شدن طلا را ببینید. انتظارات برای افزایش نرخهای بهره اواخر سال ۲۰۲۱ رشد کرد اما نگرانیهای تورمی رشد سریع‌تری داشتند. بنابراین نرخهای بهره واقعی پایین می مانند و به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم کمک خواهد کرد.

سوددهی طلا در محدودیت‌ها

به دنبال گمانه‌زنی‌‌‌‌ها در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا که موجب افزایش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور می‌شود و طلا را با کمی تنش مواجه کرده است، طی معاملات روز گذشته در بازار جهانی بهای اونس طلا اندکی بهبود یافت و آرامش نسبی در معاملات این فلز گرانبها به چشم ‌‌‌خورد.

به این ترتیب هر اونس طلا روز گذشته در ساعت ۲۰ به وقت تهران به قیمت۱۸۱۴ دلار دادوستد شد. سرمایه‌گذاران روند سیاستگذاری‌‌‌های پولی فدرال‌رزرو به همراه صورت‌جلسه آخرین نشست این نهاد مالی آمریکا را که امروز منتشر می‌شود، به منظور گرفتن تصمیمات استراتژیک برای سرمایه‌گذاری‌‌‌های خود در رادارهایشان قرار دادند و انتظار دارند در طول سال میلادی جاری این نهاد مالی آمریکا چند بار نرخ بهره را افزایش دهد و قیمت طلای جهانی مسیر متفاوتی را طی کند.(دنیای اقتصاد)

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.