کد خبر : 13960 / /
/

عکس بازیگران| اخبار بازیگران| بازیگران ایرانی| عکس بازیگران ایرانی| بازیگران معروف ایرانی

عکس مه لقا باقری در کنا همسرش جواد عزتی را مشاهده می کنید.

مه‌لقا باقری بازیگر و کارگردان ایرانی است. مه‌لقا باقری همسر جواد عزتی از بازیگران معروف است. مه لقا باقری با بازی در سریال قهوه تلخ به شهرت رسید. مه لقا باقری در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت. عکس مه لقا باقری در کنا همسرش جواد عزتی را مشاهده می کنید.  

مه لقا باقری

نام: مه لقا

نام خانوادگی: باقری 

زمینه فعالیت: سینما و تئاتر

تولد: 24 خرداد 1360  

تهران، ایران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر تئاتر سینما کارگردان

همسر: جواد عزتی

 مه لقا باقری بازیگر تئاتر

مه‌لقا باقری متولد 24 خرداد 1360 در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان تئاتر اهل ایران است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره (۱۳۸۲–۱۳۷۸) و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۸۵ همچنین بیش از ۱۲ سال به صورت حرفه‌ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد و در جشنواره‌های داخلی و خارجی در کشورهایی نظیر فرانسه، روسیه، اسپانیا حضور داشته‌است. وی در زمینه طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر نیز فعالیت دارد.

مه لقا باقری

اولین بار در سال 81 با تئاتر آرش به کارگردانی روح الله صدیقی در تالار مولوی بعنوان بازیگر ایفای نقش کرد و با سریال حوض فیروزه در سال 84 به کارگردانی لاله صبوری جلوی دوربین رفت و با بازی در سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید.

مه‌لقا باقری علاوه بر بازیگری الان استاد دانشگاه نیز میباشد.

مه لقا باقری و ماجرای ازدواج با جواد عزتی

جواد عزتی بعد از گرفتن دیپلم تئاتر از هنرستان سوره خواست که تمرین کند و بیش تر خودش را محک بزند، یکی از پاتوق های جواد دانشگاه سوره بود و همان جا با همسرش مه لقا باقری آشنا شد و در پایان نامه اش بازی کرد. آشنایی و همکاری این دو در نهایت به ازدواج ختم شد.

جواد عزتی و مه لقا باقری سال 84 با هم آشنا شدند و ازدواج کردند جواد عزتی بیستمین روز از دی ماه سال 1360 متولد شد و همسرش مه لقا باقری هم متولد خردادماه سال 60 است و این زوج هنرمند چندماه با هم اختلاف سنی دارند.

مه لقا باقری کیست؟

در بیوگرافی مه لقا باقری آمده است که او  متولد سال ۱۳۶۰ در تهران می باشد . او همسر جواد عزتی بازیگر سینما و تلویزیون است.

باقری فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است و همچنین بیش از ۱۲ سال به صورت حرفه‌ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد و در جشنواره‌های داخلی و خارجی در کشورهایی نظیر فرانسه، روسیه، اسپانیا حضور داشته‌است. وی در زمینه طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر نیز فعالیت دارد. در سری اول مجموعه دورهمی به کارگردانی مهران مدیری او در نقش همسر قیمت ایفای نقش می کرد.

مه لقا باقری در چه فیلم هایی بازی کرده است؟

سینمایی

آینه بغل، کارگردان منوچهر هادی

تلویزیونی

سریال حوض فیروزه (۱۳۸۴) کارگردان لاله صبوری

سریال باغ مظفر (۱۳۸۵)کارگردان مهران مدیری

سریال راه در رو (۱۳۹۰) کارگردان سعید آقاخانی

تله فیلم، اشک انار (۱۳۹۰) کارگردان فیاض موسوی

سریال سیر و سرکه (۱۳۹۱) کار گردان غلامرضا رمضانی

تله فیلم، وقت بزرگ شدنه (۱۳۹۲)

سریال دردسرهای عظیم ۲ (۱۳۹۴) کارگردان برزو نیک نژاد

برنامه دورهمی (۱۳۹۶)کارگردان مهران مدیری

مه لقا باقری در نمایش خانگی

قهوه تلخ (۱۳۸۸) کارگردان مهران مدیری در نقش زیبا

جوایز و افتخارات مه لقا باقری

کسب جایزه سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر دانشجویی فجر برای نمایش ساحره سوزان (۱۳۸۱)

کسب جایزه دوم بازیگری از جشنواره تئاتر دانشجویی فجر برای نمایش مارون (۱۳۸۲)

جایزه اول بازیگری زن در کشور روسیه (مسکو) برای نمایش خواستگاری به کارگردانی اسماعیل شفیعی (۱۳۸۷)

کسب جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش بوقلمون (۱۳۹۳)

کارگردانی

نمایش زندانی خیابان دوم نویسندگی نیل سایمون تماشاخانه ایرانشهر سالن سمندریان (۱۳۹۶)

نمایش مرثیه‌ای برای یک خانم نوشته آرتور میلر؛ تهران فرهنگسرای ارسباران (۱۳۸۱)

نمایش میمون میمون است نوشته داریوش رعیت تهران پلاتوی مرکزی دانشگاه سینما تئاتر(۱۳۸۱)

بد نیست بدانید صحبت های جواد عزتی درباره ازدواج با مه لقا باقری

عزتی از دوران آشنایی و همکاری خود در یک تئاتر و مشترکات و اختلاف نظرهای هنری بین خود و همسرش صحبت هایی را عنوان کرد.

وی افزود: ۱۲ سال پیش آقای مدیری در زمانی که با هم باغ مظفر را کار می کردیم، می خواست نامزدی ما را در آن باغ بگیرد اما نامزدی عقب افتاد و کار به اتمام رسیده بود.

مه‌لقا باقری: همیشه دوست داشتم در کنار همسرم بازی کنم

باقری در جدیدترین اثر خود به سراغ اثری از نیل سایمون، نمایشنامه‌ و فیلمنامه نویس معاصر و مشهور آمریکایی رفته است.

خانم باقری در ابتدا از فعالیت‌های کاری‌تان در این سالها بگویید.

من لیسانس کارگردانی‌ام را از دانشگاه سوره و فوق همان رشته را از دانشگاه تربیت مدرس گرفته‌ام. برای یک فرصت مطالعاتی در رشته تئاتر به آلمان رفتم و در حال حاضر در رشته بازیگری و کارگردانی فعالیت می‌کنم. در تمام این سالها حضورم در این عرصه را حفظ کرده‌ام و در حال حاضر فیلم آینه فیلم بغل را هم روی پرده دارم.

از کارگردانی تئاتر برایمان بگویید.

من و همسرم کارمان را از تئاتر شروع کردیم، همسرم از ۱۵ سالگی و من از ۱۸ سالگی به صورت حرفه‌ای تئاتر کار کرده‌ایم و در یک کلام حسابی تئاتر کار کرده‌ایم. منتها کارگردانی مقوله‌ای است که به مراتب از بازیگری سخت تر و مسئولیتش خیلی بالاتر است و من سعی کردم بیشتر وارد فضای بازیگری بشوم.

در انتخاب بازیگرها چه معیاری داشتید؟

تقریبا همه کسانی که انتخاب کردم بچه های حرفه‌ای هستند. کاملا به نقش ها می‌خوردند، با توجه به اینکه من متن را دراماتورژی کرده بودم و یک چیزهایی را تغییر داده بودم، هر کاراکتر برایم هویت مشخصی داشت. نقش‌ها برایم مهم بود و با وسواس انتخابشان کردم. جدا از بازیگرها طراح صحنه، طراح پوستر و بروشور و طراح نور را هم با دقت انتخاب کردم، کارهایشان دیدم و دنبالشان رفتم.

برای نقش‌ها به گزینه دیگری جز خودتان و همسرتان فکر نکردید؟

چرا اتفاقا، خیلی با خودم کلنجار رفتم که بازیگری دیگر را جایگزین کنم؛ اما دیدم که بازی در این کار یکی از آرزوهایم است و با تمام عشق و وجود دلم می‌خواهد این اتفاق رقم بخورد. در این بین همسرم هم خیلی اصرار داشت که نقش دیگری را بازی کند اما من مقاومت کردم؛ زیرا معتقد بودم که او این نقش را خیلی خوب بازی خواهد کرد و در نهایت این اتفاق افتاد که خدا را شکر از بازخورد تماشاگرها مطمئن شدم که انتخابی درست داشتم.

از اتفاقات مالی کار در تئاتر برای ما بگویید.

من برای مسائل مالی روی خودمان حساب کردم و در حال حاضر تئاتری ها با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند. مشکلی که من هم به نوعی با آن درگیر بودم. ای کاش روزی برسد که تئاتر به عنوان یک عمل فرهنگی که می‌خواهد فرهنگ بسازد، فقط دنبال این نباشد که فروش کند تا هزینه هایش را دربیاورد. یک عمل فرهنگی احتیاج به بودجه فرهنگی دارد و بودجه فرهنگی را باید از طریق دولت دریافت کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.