کد خبر : 14561 / /
/

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ٠.٧درصد افزایش یافت.

ارزش سهام عدالت، ٠.٧درصد افزایش یافت. سهام عدالت را همه مردم ثبت نام نکرده اند. سهام عدالت فعلا خرید و فروش نمی شود.ارزش سهام عدالت هرروز اعلام می شود.سود سهام عدالت هر چند وقت یکبار واریز می شود. سهام عدالت در چند سال اخیر طرفدار زیادی داشته.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ٠.٧درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵٣٢هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴٩٢هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ١٢ میلیون و ١٣٩هزار تومان، ٢٢ میلیون و ٨۶٧هزار تومان و ١١ میلیون و ٢۵٢هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶٠درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ٧ میلیون و ٢٨٣هزار تومان رسیده است.

  ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت 

به گزارش اکونا پرس، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ طی تذکری شفاهی گفت: طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد، ما آن طرح را تعیین تکلیف کردیم، اما به دلیل موافقت نکردن و همراه نشدن دولت، به جایی نرسید.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح جاماندگان سهام عدالت گفت: از ۲۰ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت، حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند.

پورابراهیمی با تاکید براینکه این افراد باید تعیین تکلیف شوند افزود: افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند، باید حتماً از این سهام برخوردار شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با تغییر دولت، بنده نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم و با حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی هم درباره ضرورت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت صحبت کردم، وی موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مجلس جهت انجام کار‌های کارشناسی، این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارجاع داد.

روش انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

قائم مقام مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: فرآیند تخصیص سهام عدالت اشخاص فوت‌شده به وراث آنها در کمترین زمان ممکن و به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

غلامرضا ابوترابی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تغییر شماره‌حساب برای دارندگان سهام عدالت وجود دارد یا خیر؟ گفت: در پی ادغام سه بانک مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان و کوثر در بانک سپه، شماره شبای مشتریان بانک‌های مذکور به دستور بانک مرکزی تغییر کرده است و دارندگان حساب در بانک‌های ادغام‌شده باید شماره شبای جدید خود را از بانک سپه دریافت و آن را در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت ثبت کنند تا سود سهام عدالت به‌حساب آنها وارد شود.

نایب‌رئیس هیات مدیره شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت‌نام جدید برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان از این سهام داریم یا خیر؟ گفت: تصمیم‌گیری درباره کسانی که به هر دلیلی به آنها سهام عدالت تخصیص پیدا نکرده است در حیطه اختیارات دولت و مجلس است و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در این خصوص مسئولیتی ندارد. اگر ثبت‌نام جدید برای تخصیص سهام عدالت صورت بگیرد سود سهام به افرادی که به‌تازگی ثبت‌نام کردند نیز اختصاص پیدا می‌کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شناسایی جاماندگان از سهام عدالت کار دشواری است ضمن اینکه باید میزان سهام دولت در شرکت‌ها بررسی شود که آیا امکان تخصیص سهام برای افراد جدید ممکن است یا خیر؟ در کوتاه‌مدت این امکان فراهم نخواهد بود ولی ممکن است در درازمدت تخصیص مجدد سهام عدالت محقق شود.

 

ابوترابی در پاسخ به این پرسش که ورود سهام عدالت به بازار بورس چه تاثیری در این بازار داشت؟ تصریح کرد: در مقطعی که سهام عدالت وارد بورس شد تقاضا خرید سهام زیاد و عرضه بسیار کم بود و مسئولین برای پاسخ دادن به تقاضا سهام عدالت را وارد بازار بورس کردند اگر در آن مقطع زمانی چنین تصمیمی گرفته نمی‌شد شدت تقاضا بیشتر از عرضه می‌شد و شاخص بورس رشد بیشتری پیدا می‌کرد و ممکن بود مشکلات بیشتری نسبت به وضعیت کنونی ایجاد شود.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مورد تکلیف سهام عدالت متوفیان هم تصریح کرد: از سال ۱۳۸۵تاکنون بیش از ۳میلیون از دارندگان سهام عدالت فوت کرده‌اند و تخصیص سهام عدالت افراد فوت‌شدگان به وراث آنها مراحل قانونی متعددی دارد. تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ازجمله آیین‌نامه اجرایی سها زمان ممکن و به‌صورت غیرحضوری انجام شود ضمن اینکه سودهای تعلق‌گرفته مربوط به سال ۹۸ و ۹۹ را نیز بین وراث تقسیم خواهیم کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.