کد خبر : 14599 / /
/

چند روز پس از واریز سهمیه بنزین اسفند خودروها و آغاز طرح بنزین برای همه در کیش، رانندگان وانت‌بارها گفتند سهمیه بنزین این ماه‌شان ۱۰ لیتر کم‌تر از ماه پیش واریز شده است.

سهمیه بنزین وانت‌بارها اسفند این ماه هم ۱۰ لیتر کم شد و مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت ادعا می‌کند دلیل کاهش سهمیه بنزین وانت‌ها، کمبود پیمایش آنان بوده اما رانندگان وانت می‌گویند هیچ سامانه‌ای برای ثبت پیمایش به آنان معرفی نشده است.

چند روز پس از واریز سهمیه بنزین اسفند خودروها و آغاز طرح بنزین برای همه در کیش، رانندگان وانت‌بارها گفتند سهمیه بنزین این ماه‌شان ۱۰ لیتر کم‌تر از ماه پیش واریز شده است.

مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت امروز درباره کاهش سهمیه این رانندگان توضیح داد: سهمیه ناوگان عمومی در حوزه وانت‌بارها، تاکسی‌ها و سایر خودروهایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند بر اساس میزان عملکردشان اختصاص می‌یابد.

او همچنین اظهار کرد: دو میلیون وانت بار، خدمات عمومی ارائه نمی‌دهند و مصرف شخصی دارند. این خودروها، نباید سوخت مازاد دریافت کنند.

این در حالی است که رانندگان در گلایه‌هاشان نگفته بودند که سهمیه بر اساس پیمایش ماهانه به آنان تعلق گرفته و تنها معتقدند هر ماه بدون هیچ توضیحی، ۱۰ لیتر از سهمیه‌شان کم می‌شود.

داود محمدی، رییس اتحادیه صنف حمل‌ونقل بار و کالای شهری، وانت‌بار و پیک موتوری به تجارت‌نیوز هشدار داده بود که بنا بر جلساتی که داشتند قرار است سهمیه بنزین وانت‌ها هر ماه کم شود.

رانندگان وانت‌بارها می‌گویند این سهمیه به سختی تا اواسط ماه کفاف می‌دهد و پس از آن مجبورند آزاد سوخت‌گیری کنند که اصلا به‌صرفه نیست. رییس اتحادیه صنف حمل‌ونقل بار و کالای شهری، وانت‌بار و پیک موتوری هم هشدار داده بود: ۳۰ تا ۴۰ درصد از رانندگان ما از این صنف رفته‌اند و با وضعیت تخصیص سهمیه بنزین این روند هم ادامه‌دار است.

دولت در آن جلسات پیشنهاد می‌داد رانندگان وانت، خودروهای خود را دوگانه‌سوز کنند تا سهمیه بنزین کمتری مصرف کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت، سال پیش زمانی که استارت کاهش سهمیه بنزین رانندگان زده شده بود می‌گفت:سهمیه‌بندی برای وانت‌های پرمصرف و کم مصرف به ترتیب ۲۵۰ و ۱۵۰ لیتر بنزین است. اگر وانت باری به ارائه خدمات عمومی بپردازد، چنانچه پرمصرف باشد تا ۶۰۰ لیتر می‌تواند دریافت کند و اگر کم مصرف باشد تا ۴۰۰ لیتر بنزین دریافت می‌کند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت‌گیری، ادعا می‌کند سهمیه بنا بر پیمایش رانندگان تقسیم شده است. اما رانندگان وانت می‌گویند هیچ سامانه‌ای برای ثبت پیمایش به آنان معرفی نشده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.