کد خبر : 14635 / /
/

عکس زیر گریم جدید پارسا پیروزفر در سریال یاغی را نشان می دهد.

پارسا پیروزفر (زاده‌ ۲۲ شهریور ۱۳۵۱) بازیگر سینما و تلویزیون؛ مدرس، بازیگر و کارگردان نمایش، نقاش، نمایشنامه‌نویس و مترجم ایرانی است. پارسا پیروز فر در تاریخ ۲۲ شهریور سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. عکس زیر گریم جدید پارسا پیروزفر در سریال یاغی را نشان می دهد. پارسا پیروزفر طرفداران خودش را در عرصه سینما دارد. پارسا پیروزفر به نقاشی هم علاقه مند است.

پارسا پیروزفر

مدارک تحصیلی پارسا پیروزفر

او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی حمید سمندریان است. علاقه‌مندی اش به نقاشی سبب شد تا در طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹، هنگامی که او در مقطع تحصیلی دبیرستان و در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بود، به خلق داستان‌های مصور بپردازد آثار مصوری که در آن خود قصه گوست و خود نیز تصویرگر، و با توجه به اطلاعات ثبت شده در وبسایت رسمی اش، تا کنون هنوز اقدامی برای چاپ این آثار نشده‌است. بعد از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک در سال ۱۳۶۹، پارسا پیروزفر تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد، منزلی که اولین تجربه‌های بازیگری تئاتر خود را نیز از صحنه نمایش آنجا آغاز نمود. از دغدغه‌های او همچنین همواره صدا بوده‌است و زمانی را نیز از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ به صداپیشگی پرداخته‌است. اولین حضور او در سینما در سال ۱۳۷۳ در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود.

پارسا پیروزفر

همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال ۱۳۷۴ مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد. اولین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر در سال ۱۳۷۴ در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بود. او در سال ۱۳۷۶ با اتمام رشته نقاشی در مقطع لیسانس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. همان سال با بازی در نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی اثر یوکیو میشیما به کارگردانی بهرام بیضایی دومین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر رقم خورد. پیروزفر نمایشنامه هنراثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۸۰ کارگردانی کرد و به روی صحنه برد. هنر اولین کارگردانی او بود. در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ به تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه و همچنین تدریس کلاس‌های فوق‌العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت. او همچنین در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخته‌است. از دیگر فعالیت‌های هنری وی پس از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان که در مقاطع زمانی متفاوتی به آنها پرداخته‌است می‌توان از فعالیت در زمینه طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه‌سازی نام برد. در حال حاضر نیز او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی اش و طراحی صحنه و لباس بعضی از این آثار نمایشی نیز می‌پردازد.

پارسا پیروزفر

پیروزفر در مقام بازیگر و کارگردان، نمایش‌های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت به ترجمه امید روشن ضمیر را در سال ۱۳۹۰، نمایش نامه خوانی خدای کشتار اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۹۱، نمایش سنگ‌ها در جیب‌هایش اثر مری جونز به ترجمه خود را در سال ۱۳۹۲، نمایش بر پهنه دریا اثر اسلاومیر مروژک را در سال ۱۳۹۳، نمایش ماتریوشکا به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خود را در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، نمایش یک روز تابستانی اثر اسلاومیر مروژک به ترجمه خود و سپیده خسروجاه را در سال ۱۳۹۷ و نمایش ملاقات به ترجمه و کارگردانی خود را زمستان ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ به روی صحنه برده‌است. پارسا پیروزفر در نمایش ملاقات نیز مانند ماتریوشکا خود طراح صحنه نمایشش بود.

پارسا پیوزفر در مقام داوری‌ها

نهمین جشنواره فیلم های ایرانی ِ استرالیا ۱۳۹۹

خانه تئاتر ایران ۱۳۸۹–۱۳۹۰

چهاردهمین جشن خانه سینما ۱۳۸۹

دهمین جشن خانه سینما ۱۳۸۰

نهمین جشن خانه سینما ۱۳۷۹

عضویت در انجمن

عضو مؤسس در انجمن بازیگران تئاتر ایران

عضویت در خانه سینما

عضویت در انجمن بازیگران سینمای ایران

عضویت در انجمن بازیگران تئاتر ایران

عضویت در خانه تئاتر

497418_177

تدریس بازیگری

کلاس و کارگاه مستقل بازیگری

تدریس بازیگری در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج / ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰

کلاس‌های فوق‌العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی / ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵

تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه / ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵

آثار سینمایی پارسا پیروزفر

۱۳۹۸ تی تی 

۱۳۹۸ مست عشق

۱۳۹۸ مجبوریم

۱۳۹۷ بی‌حسی موضعی 

۱۳۹۳ شکاف

۱۳۹۳ نزدیکتر 

۱۳۹۲ زندگی جای دیگریست 

۱۳۸۹ اینجا بدون من 

۱۳۸۹ اسب حیوان نجیبی است 

۱۳۸۸ شبانه روز 

۱۳۸۳ نقاب

۱۳۸۳ زن زیادی 

۱۳۸۲ مهمان مامان

۱۳۸۲ وقت چیدن گردوها

۱۳۸۱ اشک سرما

۱۳۸۱ عروس خوشقدم 

۱۳۷۹ دختری بنام تندر 

۱۳۷۸ اعتراض 

۱۳۷۸ دختران انتظار 

۱۳۷۷ شیدا

۱۳۷۶ مرسدس 

۱۳۷۴ ضیافت

۱۳۷۳ پری 

۱۳۷۱ مجسمه 

 فیلم‌های کوتاه پارسا پیروزفر

۱۳۸۳ دیروقت

آثار تلویزیونی پارسا پیروزفر

۱۳۸۷–۱۳۸۲ در چشم باد  

۱۳۸۱ سفر سبز 

۱۳۷۷ در قلب من 

۱۳۷۴ در پناه تو

آثار نمایش خانگی پارسا پیروزفر

۱۴۰۰ یاغی

تئاترهای پارسا پیروزفر

۱۳۹۷–۱۳۹۸ ملاقات

۱۳۹۷ بینوایان

۱۳۹۷ یک روز تابستانی

۱۳۹۴–۱۳۹۶ ماتریوشکا

۱۳۹۳ بر پهنه دریا 

۱۳۹۲ سنگ‌ها در جیب‌هایش

۱۳۹۱ خدای کشتار 

۱۳۹۰ گلن گری گلن راس

۱۳۸۰ هنر

۱۳۷۷ بانو آئویی 

۱۳۷۴–۱۳۷۶ بینوایان

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.