کد خبر : 14693 / /
/

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.

بازنشستگانی که برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند، می‌گویند که حداقل خالص دریافتی آن‌ها برای دریافت این وام با بهره‌ی ۱۸ درصد، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

بازپرداخت  تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۳۶ ماه است و بابت دریافت آن باید گوهی کسر از حقوق و فیش حقوقی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارائه شود. با این حال این تنها شرط بانک‌ها برای متقاضیان نیست و آن‌ها نباید تحت عنوان کارت اعتباری و وام خرد مرابحه در شبکه بانکی بدهی داشته باشند. 

همچنین متولدان پیش از سال ۱۳۳۵ به قبل یعنی افراد دارای سن ۶۵ سال به بالا به دلیل قبول نکردن سیستم جهت بیمه عمر، باید برای معرفی یک ضامن بازنشسته رسمی اقدام کنند.

این در حالی است که صندوق بازنشستگی بانک‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را با نرخ بهره ۱۰ درصد اعلام کرده است. ۴ بانک دولتی، آمادگی پرداخت این تسهیلات را به بازنشستگان بانک‌ها دارند؛ ضمن اینکه بازنشستگان بانک‌ها تسهیلات را به صورت ۶۰ ماه بازمی‌گردانند

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.