کد خبر : 15143 / /
/

نیوشا ضیغمی عکسی از گریم متفاوت خود در فیلم جدیدش منتشر کرد.

نیوشا ضیغمی عکسی از گریم متفاوت خود در فیلم جدیدش منتشر کرد. نیوشا ضیغمی دختری به اسم لنا دارد. نیوشا ضیغمی بازیگر پرکاری در عرصه بازیگر نیست. نیوشا ضیغمی در اینستاگرام فعالیت دارد. نیوشا ضیغمی با تاجر نقره ازدواج کرده است.

نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی متولد 18 تیر ماه 1359 در تهران، بازیگر است.فارغ التحصیل لیسانس رشته روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی است، حالا یک بازیگر صاحب نام است و همسرش از تاجران نقره می باشد.

نیوشا ضیغمی متولد 18 تیر ماه 1359 در تهران، بازیگر است.فارغ التحصیل لیسانس رشته روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی است، حالا یک بازیگر صاحب نام است و همسرش از تاجران نقره می باشد

خانواده نیوشا ضیغمی 

مرحوم پدرش محسن ضیغمی دبیر بازنشسته بود و مادرش فهیمه رستم پور کارمند بازنشسته است و تنها یک خواهر بنام روشا دارد

نیوشا ضیغمی

نحوه ی بازیگر شدن نیوشا ضیغمی

بعد از فارغ التحصیلی در کلاس های بازیگری کانون سینماگران جوان شرکت کرد و از آنجا به کارگردان، مسعود جعفری جوزانی برای سریال در چشم باد معرفی شد. ضیغمی با این سریال در سال 1382 وقتی 23 سال داشت اولین تجربه هنری خود را کسب کرد

شهرت نیوشا ضیغمی بدون تلویزیون

بازی در فیلم شوریده سال 1384 وی را نامزد سیمرغ بلورین کرد. او که کلا دو سریال برای تلویزیون بازی کرده است با فیلم پارک وی در سال 85 و اخراجی های مسعود ده نمکی در همان سال به شهرت رسید

نیوشا ضیغمی با آرش پولادخان تاجره نقره ازدواج کرده است. آقای پولاد خان تاجر نقره بوده و برای رسیدن به نیوشا با یک برنامه از قبل طراحی شده بعنوان سرمایه گذار در فیلم پرتقال خونی سال 89 به او نزدیک شد و در نهایت پیشنهاد ازدواج داد. گفته شده مهریه آنها یک سکه بوده است !

نیوشا ضیغمی و شروع کارهای تجاری

وقتی 17 ساله بود با فروش پرایدی که پدر برایش خریده بود و گرفتن وام برای خود خانه خرید، در دوران دانشجویی آشنایی اش با خانوم دکتری باعث مشارکت آنها در ایجاد کلینیک زیبایی پوست شد. در حال حاضر هم با همسر خود که متولد 1352 است در کار تجارت نقره و سرمایه گذاری روی فیلم ها فعالیت می کند

ورزش و پرسپولیس

مگر می شود اهل ورزش نباشیم؛ شنا، بدنسازی و مخصوصا یوگا را جدی کار می کنم و به شیرجه، سوارکاری و تنیس خیلی علاقه دارم. بیشتر طرفدار تیم ملی هستم ولی قرمز می پوشم

خواهرم روشا

من یک خواهر دارم که ازخودم 10 سال کوچکتر است و کلی نگرانش هستم. آرزو میکنم بتوانم برایش خواهری باشم که بهترین کارها را انجام دهم چون فاصله سنی ما زیاد است نگرانی من یه جورهایی هم خواهرانه ست هم مادرانه …

سفیر کودکان کار

در انجمن حامیان کودک کار و خیابان به صورت مستمر فعالیت دارم بچه های کار مساله ای پیچیده در جامعه کنونی ماست و بحران بزرگ اجتماعی محسوب می شوند

آشپزی

من واقعاً آشپزی کردن را خیلی دوست ندارم نه اینکه از زمانی که بازیگر شدم علاقه‌ ام را از دست داده باشم، نه، قبلاً هم دوست نداشتم. در عوض خرید روزمره خانه را خیلی دوست دارم، حتی چیدمان داخل خانه و خیلی چیزهای دیگر را هم دوست دارم. چون کار خانه که فقط آشپزی نیست !

نیوشا ضیغمی یکی از استعدادهای نو و برتر بازیگری و از خوش چهره ترین هنرپیشگان تاریخ سینمای ایران است که از نظر شخصیتی نیز بسیار قابل اعتنا و احترام است.

او در سومین تجربه بازیگری برای فیلم شوریده موفق به دریافت عنوان کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره بین المللی فجر شده است.

وی در همان گامهای نخست ایستادن پس از بانو هدیه تهرانی بهترین بازیگر زن فیلم سینمائی چهارشنبه سوری برای نیوشا افتخاری است و نشان از توانائی ها و دانش او دارد.

نیوشا ضیغمی آنشب در بهمن دو سال قبل در جشنواره بین المللی فیلم فجر ۸۴ در عین ناشناختگی ولی با لیاقت و هنرمندی توانست کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

و بر شایستگی های خود در بازی و هم در شخصیت خارج از دوربین که من دیده ام و همه تعریف میکنند مهر تائیدی بزند.

البته در آن سال که هدیه تهرانی با بازی بینظیر در چهارشنبه سوریحضور داشت عنوان کاندید اول در کنار بزرگی مثل بانو تهرانی برای او و درگامهای نخست افتخار و نشان برتری های اوست.

ای کاش در اخراجی ها پلانهای متعدد او موقتا کنار نمیرفت و البته در بخش دوم این فیلم داستان عاطفی او را دنبال میکنیم.

نیوشا از بازیگرانی است که از لحاظ صورت و زیبائی و تیپ در تاریخ سینمای ایران هر یک یا چند دهه اتفاق می افتد. اخلاق و ادب او زبانزد است.

نیوشا اولین کار هنری خود را در سینما با در چشم باد ساخته ی مسعود جعفری جوزانی در سال ۸۳ شروع کرد.

مواجهه و تردست دومین و سومین فیلمی بود که او بازی داشت. اولی اجتماهی و دومی عاشقانه بود.

بیوگرافی و زندگینامه نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی در ۱۸ تیر ماه ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد.

او دیپلم معماری دارد اما به دلیل اینکه در دانشگاه سراسری روانشناسی کودک قبول شد ترجیح داد در این رشته ادامه تحصیل بدهد و بعد از اتمام دبیرستان، لیسانس خود را در رشته روانشناسی کودک از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفت.

او می‌گوید با مخالفت والدین وارد حرفهٔ بازیگری شده‌است:

«وقتی می‌خواستم وارد بازیگری شوم مادرم مخالفت نمی‌کرد ولی آن دید مادرانه نسبت به آینده من را در نظر می‌گرفت اما پدرم با بازیگر شدن من زیاد موافق نبود.

پدرم اصولاً کارهای علمی را دوست داشته و دارد و ترجیح می‌داد من پزشک یا مهندس شوم تا بازیگر!

وقتی وارد این عرصه شدم و با کار آقای مسعود جعفری جوزانی شروع کردم و پس از آن هم بلافاصله وارد سینما شدم، در همان سال اول نتیجه خوبی حاصل شد، پدرم تغییر موضع داد و با کار من موافقت کرد.»

او با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری کانون سینماگران جوان بازیگری را فراگرفت و توسط این مؤسسه به مسعود جعفری‌جوزانی معرفی شد.

پس از فارغ‌التحصیلی از این کلاس‌ها در مجموعهٔ تاریخی در چشم باد نقش یک دختر روستایی شمالی را ایفا کرد.

او سپس در اولین تجربه سینمایی خود در فیلم تردست به کارگردانی محمدعلی سجادی ایفای نقش کرد و همین فیلم سبب همکاری دوباره ضیغمی و محمد علی سجادی در فیلم شوریده گشت و برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد و با بازیگرانی چون هدیه تهرانی رقابت کرد.

نیوشا ضیغمی یکی از حامیان جدی صنایع دستی ایران به‌شمار می‌رود. او در گفت وگویی که با مدیر کل صادرات ایران داشت بر لزوم معرفی صنایع دستی کشور در بازارهای جهانی تأکید کرد.

او در یک لایو در برنامه اینستاگرام اعلام کرد که مهریه او یک سکه طلا بوده‌است و همین مسئله منجر به جنجال در رسانه‌های ایرانی شد.

در مراسمی که در «انجمن حامیان کودکان کار و خیابان» برگزار شد، نیوشا ضیغمی به عنوان سفیر کودکان کار ایران معرفی شد. در این مراسم که در دفتر این انجمن برگزار شد.

نیوشا ضیغمی با بیان اینکه موضوع کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی‌اش بوده اظهار داشت:

«وقتی سر چهارراه‌ها کودکان کار را می‌بینم با خودم می‌گویم سهم این بچه‌ها از دنیای کودکی چیست و چرا باید از همین سن و سال وارد چرخه کار شوند و بزرگ شدن را از همان روزهای اول کودکی مشق کنند.»

او در سال ۱۳۸۹ با آرش پولادخان، یک تاجر ایرانی ازدواج کرد و در اردیبهشت ۱۳۹۷ اولین فرزندشان به نام لنا را به دنیا آوردند.

فیلم‌شناسی نیوشا ضیغمی

۱۳۹۹ شهر گربه‌ها (سید جواد هاشمی)

۱۳۹۸ زنها فرشته‌اند ۲ (آرش معیریان)

۱۳۹۸ ورود و خروج ممنوع (امید آقایی)

۱۳۹۶ ما خیلی باحالیم (بهمن گودرزی)

۱۳۹۵ دخترعمو و پسرعمو (روح‌انگیز شمس)

۱۳۹۵ شام عاشقانه سه نفره (جواد مزد آبادی)

۱۳۹۵ هشتگ (رحیم بهبودی‌فر)

۱۳۹۴ خوب، بد، جلف (پیمان قاسم‌خانی)

۱۳۹۴ ثبت با سند برابر است (بهمن گودرزی)

۱۳۹۴ هفت معکوس (مهدی خسروی)

۱۳۹۳ آدم باش (مجید جوانمرد)

۱۳۹۳ ایران برگر (مسعود جعفری جوزانی)

۱۳۹۳ دریا و ماهی پرنده (مهرداد غفارزاده)

۱۳۹۱ آینه شمعدون (بهرام بهرامیان)

۱۳۹۰ فیتیله و ماه پیشونی (آرش معیریان)

 

۱۳۹۰ گشت ارشاد (سعید سهیلی)

۱۳۸۹ ما همه گناهکاریم (حسن ناظر)

۱۳۸۹ چارسو (فرهاد نجفی)

۱۳۸۹ دختر شاه پریون (کامران قدکچیان)

۱۳۸۹ یکی برای همه (محمد آهنگرانی)

۱۳۸۹ پرتقال خونی (سیروس الوند)

۱۳۸۹ پرستوهای عاشق (فریال بهزاد)

۱۳۸۹ دموکراسی تو روز روشن (علی عطشانی)

۱۳۸۸ زمهریر (علی روئین‌تن)

۱۳۸۷ اخراجی‌ها ۲ (مسعود ده‌نمکی)

۱۳۸۶ تلافی (سعید اسدی)

۱۳۸۶ توفیق اجباری (محمدحسین لطیفی)

۱۳۸۶ قرنطینه (منوچهر هادی)

۱۳۸۵ اخراجی‌ها (مسعود ده‌نمکی)

۱۳۸۵ پارک‌وی (فریدون جیرانی)

۱۳۸۵ حس پنهان (مصطفی رزاق‌کریمی)

۱۳۸۵ گناه من (مهرشاد کارخانی)

۱۳۸۳ تردست (محمدعلی سجادی)

۱۳۸۳ شوریده (محمدعلی سجادی)

۱۳۸۳ مواجهه (سعید ابراهیمی‌فر)

مجموعه تلویزیونی

راستش را بگو (محمدرضا آهنج، ۱۳۹۰) شبکه یک

در چشم باد (مسعود جعفری‌جوزانی، ۱۳۸۲) شبکه یک

جشنواره‌ها و جوایزها

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم شوریده در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر

نامزد تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی چهاردهمین جشن حافظ برای سریال راستش را بگو

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم حس پنهان

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.