کد خبر : 15265 / /
/

عکس های زیر را ابوالفضل پور عرب از پشت صحنه فیلم غریبانه با هدیه تهرانی منتشر کرده است. عکس ها مربوط به 25 سال قبل است.

عکس های زیر را ابوالفضل پور عرب از پشت صحنه فیلم غریبانه با هدیه تهرانی منتشر کرده است. عکس ها مربوط به 25 سال قبل است.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی

نام : هدیه تهرانی

زمینه فعالیت : سینما و تئاتر

متولد : 4 تیر 1351 تهران

محل زندگی : تهران

پیشه : بازیگری و عکاسی

سال های فعالیت : از 1375 تاکنون

همسر سابق : هومن بهمنش

yektanet.com

بیوگرافی کامل هدیه تهرانی

هدیه تهرانی متولد 4 تیر 1351 در تهران هنرپیشه سینمای ایران است.

وی همچنین در زمینه عکاسی و ورزش تای چی چوان فعالیت دارد. او برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر می باشد.

 

شروع فعالیت با سلطان

اولین بار وی برای بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد ، اما بعدها لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد. اما سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه ای شد.

«سلطان» نخستین فیلمش با قرارداد 600 هزار تومانی بود.اولین بار که قرار بود بازیگری را شروع کند و بازی درسلطان را قبول کند با پدرش مشورت می کند ودر مجموع پدرش نه خیلی موافق بود ونه خیلی مخالف و مثل همیشه تصمیم نهایی را به خودش واگذار می کند.

دومین بازیگر زن پول ساز دهه هشتاد

بازی های راحت و روان او در فیلمهای غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت. یکی از بهترین نقش آفرینی اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت ، بازی بیادماندنی او در چهارشنبه سوری بود. مجله همشهری جوان ، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول ساز دهه هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.

هدیه تهرانی چطور بازیگر شد ؟

در فروشگاه در حال قدم زدن بودم و می خواستم برای کارهای دکوراسیونم حصیر بخرم که سنگینی نگاه دو نفر را لابه لای قفسه ها روی خودم احساس کردم؛ ازیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا که آنها هم برای خرید به فروشگاه آمده بودند. من در ابتدا به پیشنهاد حاجیان برای بازی جواب «نه» دادم اما حاجیان و شریفی نیا شماره تماس مادرم را گرفتند و تماس شان با ما قطع نشد.

شایعه ازدواج هدیه تهرانی با علی انصاریان

در آن سالها انصاریان یکی از پرطرفدارترین بازیکنان پرسپولیس بود و برای خودش اسم و رسمی داشت و هدیه تهرانی هم در اوج دوران بازیگری اش بود این شایعه اما توسط مادر هدیه تهرانی به شدت تکذیب شد

وی در واکنش به خبر ازدواج دخترش با علی انصاریان گفت : “من اصلا علی انصاریان را نمی شناسم که دخترم بخواهد با او ازدواج کند “!

ازدواج هدیه تهرانی و هومن بهمنش

در اولین روز سال 1386 ازدواج هدیه تهرانی با هومن بهمنش که در آن زمان فرد شناخته شده ای نبود جر پر تیتراژترین خبر رسانه ها بود ، اما زندگی این دو نفر در همان سال به جدایی و طلاق منجر شد.

بازیگری که هیچ وقت پی گیر بازیگری نبود

آنطور که خودش در مصاحبه ای گفته : هیچ وقت به صورت جدی و عاشقانه پی گیر بازیگری نبوده است ولی به هرحال برایش جذابیت داشته است .جذابیتی که دنیای نمایش به هرشکلش برای همه دارد .پدر هدیه تهرانی به گفته خودش خیلی فیلم می دیده وهمیشه اورا هم با خودش به سینما می برده است .در ضمن پدرش جسته گریخته کار تئاتر هم می کرده است .جالب است بدانید مادربزرگ او در سی سالگی دریک فیلم هم بازی کرده است.

هدیه تهرانی در فیلم غریبانه

خلاصه داستان : جوانی به نام بزرگ در نمایشگاه اتومبیل شوهر خواهرش که یوسف نام دارد مشغول به کار است. یوسف از او می خواهد که ماشین گران قیمت خانم دکتر ثابتی را به او تحویل دهد. اما بزرگ تصادف کرده و یوسف مجبور می شود برای پرداخت خسارت چند چک به خانم دکتر بدهد. بزرگ چند بار نزد خانم دکتر می رود تا رضایتش را بگیرد و به جای یوسف او خسارت بدهد ، اما دکتر ثابتی به بزرگ پیشنهاد می کند که در مقابل چک های یوسف او باید برای چند ماه همسرش بشود.

یکی از بهترین نقش آفرینی اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت ، بازی بیادماندنی او در چهارشنبه سوری بود. مجله همشهری جوان ، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول ساز دهه هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.

هدیه تهرانی در فیلم چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری سومین فیلم سینمایی اصغر فرهادی است. این فیلم در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر (1384) نامزد دریافت 9 جایزه بود ، که در نهایت موفق به کسب سیمرغ های بلورین بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) ، بهترین بازیگر نقش اول زن (هدیه تهرانی) ، بهترین تدوین (هایده صفی یاری) و همچنین سیمرغ بلورین فیلم محبوب تماشاگران شد.

بازداشت و دستگیری هدیه تهرانی

هدیه تهرانی و چند تن از دوستداران طبیعت در روز 13 فروردین 1395 در پارک لاله تهران ، بدلیل تجمع بدون مجوز با هدف حمایت از حقوق حیوانات برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد.

سیمرغ

یکی از بهترین نقش آفرینی اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت ، بازی بیادماندنی او در چهارشنبه سوری بود.

وای چه قدر فاجعه ام

هدیه تهرانی اولین بار خودش را برروی پرده سینما آزادی می بیند وبه آن طور که گفته از خودش خیلی بدش می آید او دراین باره در مصاحبه ای گفته : فعه اول که خودم را روی پرده دیدم می خواستم برم زیر صندلی و قایم شوم و با خودم گفتم : وای چه قدر فاجعه ام این احساس هنوز هم با من وجود دارد و فرق چندانی نکرده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.