کد خبر : 16077 / /
/

مونا فرجاد مدتی پیش مادرش را از دست داد. مونا فرجاد عکسی از جشن تولد خود منتشر کرده است.

 مونا فرجاد از دیگر بازیگران نسل جوان موفق سینما و تلویزیون است. مونا فرجاد در یک خانواده هنری به دنیا آمده و پرورش یافته است. مونا فرجاد نه تنها خود در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند بلکه پدر و خواهر هم او را در این مسیر همراهی می‌کنند. مونا فرجاد مدتی پیش مادرش را از دست داد. مونا فرجاد عکسی از جشن تولد خود منتشر کرده است. 

مونا فرجاد

مونا فرجاد را بشناسید

مونا فرجاد بازیگر سینما و تلویزیون متولد فروردین ماه سال 1363 در تهران می‌باشد. وی در یک خانواده چهار نفری به دنیا آمد و دختر کوچک جلیل فرجاد که از بازیگران پیشکسوت می‌باشد است. مونا فرجاد فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد نظری است و ظاهرا تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می‌باشد. او یک خواهر بزرگ‌تر از خود به نام مارال فرجاد با دو سال اختلاف سن دارد. برای خواندن بیوگرافی مارال فرجاد به لینک زیر بروید.

مونا فرجاد از چه زمانی کار هنری را آغاز کرد؟

مونا فرجاد علاوه بر بازیگری به کار دوبله نیز می‌پردازد ، از دو یا سه سالگی سالگی با بازی در مجموعه بهاران به همراه پدرش بازیگری را آغاز کرد. سپس در شش سالگی در سریال بنام حکایتی و حکمتی به کارگردانی یاسینی بازی کرد. بعد از آن در چندین فیلم و سریال نقش بازیگر کودک را ایفا مکرد و بعد از آن یک مدت در کار بازیگری وقفه ایجاد کرد تا اینکه در ۱۸ سالگی به طور جدی‌تری دوباره به این حرفه روی آورد و تاکنون در سریال‌ها و فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته است.

مونا فرجاد

مونا فرجاد در ارتباط با فعالیت‌هایش می‌گوید:

«در کنار بازیگری علاقه زیادی به نویسندگی دارم. شاید بخشی از این موضوع به نحوه تربیتم باز می‌گردد، چرا که پدرم همیشه ما را به کتابخوانی تشویق می‌کرد. علاقه به کتابخوانی از همان دوران مدرسه جرقه‌های نویسندگی را در من ایجاد کرد و باعث خوب نوشتن انشاهایم شد، وقتی بزرگ‌تر شدم، مدام از سمت پدر و خواهرم تشویق می‌شدم که دست به قلم بردارم و فیلمنامه‌نویسی را تجربه کنم و بالاخره پس از سال‌ها این اتفاق افتاد و من یک فیلم سینمایی و مینی سریال را نوشتم. در ارتباط با بازیگری کلاس‌های آقای اصغر فرهادی و سروش صحت را نیر گذراندم. عاشق حرفه بازیگری هستم و هیچ کاری به اندازه بازیگری مرا راضی و خوشحال نمی‌کند.»

فیلم‌های سینمایی کارنامه این بازیگر مشهور عبارتند از:

قرار بعدی همان‌جا (۱۳۹۲)

متل قو (۱۳۹۱)

عاشق (۱۳۸۵)

علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی ایشان در سریال‌های مختلفی که در فهرست زیر عنوان شده است بازی کرده‌اند:

ساختمان پزشکان

خسته دلان

بوی باران

خاتون

خوش‌رکاب

خوش غیرت

مزرعهٔ آفتابگردان

آرام می‌گیریم (آخرین کار مونا فرجاد در تلویزیون به کارگردانی روح‌اله سهرابی که ایام پاییز 95 از شبکه دوم سیما پخش گردید)

مونا فرجاد

مونا فرجاد درباره ارتباط با خواهرش چنین می‌گوید:

«من و خواهرم مارال اکثر اوقات را با هم سپری می‌کنیم. از دوران بچگی هم همین طور بودیم و با وجود این که اتاق‌های جداگانه‌ای داشتیم، اما تصمیم گرفتیم که با هم در یک اتاق باشیم و الان هم بیشترین وقتم را با او می‌گذرانم. در هر شغلی رقابت وجود دارد و این موضوع کتمان‌‌ناپذیر است. اصلا اگر رقابت وجود نداشته باشد پیشرفتی هم حاصل نمی‌شود اما همواره سعی‌مان بر این بوده که رابطه خواهری‌مان بر همه چیز از جمله همکار بودن و هم شغل بودن‌مان مقدم باشد.»

همچنین وی درباره ارتباط بسیار صمیمی و نزدیکش با پدر و مادرش می‌گوید:

«رابطه بسیار خوبی با پدر و مادرمان داریم و با آن‌ها دوست هستیم. وقتی کم سن و سال بودیم پدرم همیشه به ما می‌گفت: «اگر بدترین کار دنیا را هم کردید از ما پنهان نکنید و بدانید حتی اگر دعوایتان کنیم در نهایت شما را حمایت خواهیم کرد.» همیشه با آن‌ها راحت بودیم و هرگز اجازه ندادند ترسی وارد قلب و ذهن ما شود. شاید همین صحبت‌های پدرم باعث شده که من و خواهرم همیشه با پدر و مادرمان صادق باشیم و آن‌ها را مانند دوست، کنارمان داشته باشیم و حرف‌هایمان را صادقانه با آن‌ها مطرح کنیم.»

مونا فرجاد

برای این هنرمند خوب کشورمان آرزوی سربلندی و موفقیت داریم.

مجموعه تلویزیونی

سال نام سریال کارگردان توضیحات

۱۳۷۴ لحظه‌های آشنا مجتبی یاسینی شبکه ۱ پخش در ماه رمضان

۱۳۷۵ روزهای پرماجرا مجتبی یاسینی شبکه ۱ پخش در ماه رمضان

۱۳۸۰ حجر بن عدی تاجبخش فنائیان شبکه ۱ ۱۲ قسمت

۱۳۸۱ دیروز، امروز، فردا مسعود شاه محمدی شبکه تهران ۲۵ قسمت بازیگر مهمان

۱۳۸۱ خوش‌رکاب علی شاه حاتمی شبکه ۱ ۱۵ قسمت پخش در نوروز ۸۲

۱۳۸۲ مزرعه آفتابگردان فریدون حسن پور شبکه ۱ ۱۳ قسمت

۱۳۸۲ دایره تردید امیر قویدل شبکه ۱ ۲۶ قسمت

۱۳۸۳ خوش غیرت علی شاه حاتمی شبکه ۱ ۱۴ قسمت پخش در نوروز ۸۴

۱۳۸۵ تا صبح مجید جوانمرد محمدعلی باشه آهنگر شبکه تهران ۲۰ قسمت

۱۳۸۵ سلام محمدرضا فرزین شبکه تهران ۹۰ قسمت

۱۳۸۶ خواستگاران گلاب آدینه شبکه ۱ ۵۰ قسمت

۱۳۸۷ خسته دلان سیروس الوند شبکه ۱ ۱۵ قسمت بازی در اپیزود مونا

۱۳۸۸ دفتر مشق کریم سربخش شبکه آموزش ۳۰ قسمت

۱۳۸۹-۱۳۹۰ ساختمان پزشکان سروش صحت شبکه ۳ ۵۷ قسمت

۱۳۹۰ تقدیر عبدالرضا فیروزان شبکه ۳ ۲۰ قسمت

۱۳۹۱ پایتخت ۲ سیروس مقدم شبکه۱ ۱۵ قسمت نوروز ۹۲

۱۳۹۴ خاتون مرتضی آتشی زمزم شبکه تهران ۲۷ قسمت

۱۳۹۵ آرام می‌گیریم روح‌الله سهرابی شبکه ۲ ۵۰ قسمت

۱۳۹۷ ستاره‌های حیران فرزاد فره وشی شبکه نمایش خانگی

تئاتر

تراس (۱۳۹۸)

وقتی خروس غلط می‌خواند (۱۳۹۷)

پرواز به تاریکی (۱۳۹۷)

کلنل (۱۳۹۶)

شیرهای خان بابا سلطنه (۱۳۹۶)

خداحافظی نکن (اجرا جشنواره فجر) (۱۳۸۹)

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.