کد خبر : 16199 / /
/

معامله‌گران به بلومبرگ گفتند: اختلاف قیمت نقدی محموله‌های نفت موربان ابوظبی که قرار است در ژوئن بارگیری شود، در کمتر از یک هفته بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت بعضی از گریدهای نفتی خاورمیانه پس از این که خریداران محموله‌های ارزان این منطقه را خریداری کردند، افزایش یافت.

معامله‌گران به بلومبرگ گفتند: اختلاف قیمت نقدی محموله‌های نفت موربان ابوظبی که قرار است در ژوئن بارگیری شود، در کمتر از یک هفته بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت. قیمت این گرید نفتی به همراه گریدهای نفتی دیگر مانند آپرزاکوم و داس اخیرا به کف قیمت رسیدند و برای خریداران جذابیت بیشتری پیدا کردند.

پالایشگاه‌ها در کره جنوبی، تایلند و ژاپن همگی نفت موربان را برای بارگیری در ژوئن خریداری کردند و شرکت آمریکایی ماراتون پترولیوم هم این گرید نفتی را خریداری کرد. با این حال نگرانی‌هایی در خصوص تقاضای چین برای نفت به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا و اجرای قرنطینه‌های گسترده در این کشور وجود دارد.

قیمتهای نفت پس از دوره پرنوسان معاملات در اواسط مارس که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین شکل گرفت و باعث شد بعضی از پالایشگاه‌ها خریدشان را به دلیل نوسانهای شدید قیمت متوقف کنند، آرام شده‌اند. گریدهای نفتی خاورمیانه در مقایسه با گریدهای نفتی آمریکا و دریای شمال ارزان‌تر هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نفت ارزان‌تر، حاشیه سود پالایش را برای پالایشگاه‌ها که در حال بهبود از بدترین دوران پاندمی هستند، تقویت می‌کند. بازدهی تبدیل نفت خام به دیزل به بالاترین حد در شش هفته گذشته صعود کرده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.