کد خبر : 16250 / /
/

ریزش قیمت طلای جهانی و رسیدن اونس به نقطه 1945 دلار، بازار داخلی ایران را تحت تاثیر قرار داد.

 

بازارها در روزی که سپری شد، شاهد تثبیت قیمت دلار هستند و البته رشد مستمرخودروها هم متوقف شد.

ریزش قیمت طلای جهانی و رسیدن اونس به نقطه 1945 دلار، بازار داخلی ایران را تحت تاثیر قرار داد. به طوریکه سکه از سقف کانالی به کف کانالی 13 میلیون تومان برگشت. قیمت دلار اما در این روزها متاثر از فضای سیاسی حاکم بر مذاکرات احیای برجام در همان تب و تاب حرکت های قبلی است. با این وصف جنب و جوش خریداران نسبت به روزهای پایانی سال گذشته بیشتر شده اند، چرا که از دید آنان فضای سیاسی مذاکرات وین هر چند که طرف ها آن را انکار می کنند، مبهم تر شده است. در این فضای سیاسی احتمال به توافق رسیدن اندکی سخت شده است.

 

بازار سهام | احتمال تکرار الگوی صعود شاخص بورس

در بازارسهام پیکان شاخص روبه جلوست، این در حالی است که شاخص کل بورس در محدوده کانالی 1.5 میلیون واحد به کار خود ادامه میدهد. در صورتی که شاخص در روز پایانی هفته نیز با صعود به کار خود ادامه دهد که احتمال آن نیز بعید نیست، بازدهی های شاخص همان الگوی هفته نخست فروردین را تکرار می کند. با این وصف نسبت خریداران به فروشندگان در موقعیت برتری قرار دارند و احتمال مثبت شدن شاخص در روز آخر هفته هم دور از دسترس نیست.

بازار خودرو | توقف صعود دسته جمعی خودرو

در شرایطی که رشد دسته جمعی قیمت خودرو در هفته سپری شده متوقف شده و در برخی از محصول‌ها قیمت رشد و در برخی دیگر شرایط نزولی شد اما فعالان بازار خودرو معتقدند با کم شدن شدت حرکت صعودی دلار و تثبیت قیمت ها خودرو دوباره سیر نزولی یافت. این درحالی است که ناظران معتقدند که بازار با رفتاری کم واکنشی نسبت به دلار روبه روست، بدین معنا که بسیار دیر از الگوی دلار تبعیت می کند و در شرایطی که دلار روزهای قبل در همان کانال خود تثبیت شده بود، قیمت خودرو اما صعودی بود.

بازار مسکن | غافلگیری مستاجران

بررسی روند اجاره و ودیعه مسکن نشان می دهد که روند قیمت ها در بازار اجاره روبه جلوست و این در حالی است که بررسی روند قیمت ها در نقاط مهم پایتخت هم نشان می دهد که این روند حرکتی در همه مناطق دیده می شود. به طوریکه که در مناطق مرکزی تهران رشد قیمت ها بسیار محسوس و از نظر مستاجران غافلگیر کننده است. اگرچه شرایط رکودی در معاملات مسکن حاکم است اما مسیر قیمت ها متاثر از شرایط انتظارات تورمی روبه جلوست. 

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها مرزهای قبلی را پس گرفتند

در بازار رمز ارزها ارزهای دیجیتال محدوده های قبلی را پس گرفتند.در معاملات امروز صبح بیت کوین دوباره به مرز 41 هزار دلار برگشت و اتریوم نیز در محدوده بالای 3 هزار دلار سیگنال مثبتی از خود نشان داد. دلیل اصلی حرکت روبه جلوی رمز ارزها، خرید نهنگ ها عنوان شده است. از نگاه تحلیلگران در صورتی که قیمت ها در محدوده فعلی به مقاومت ادامه دهد بازار مسیر صعودی را دنبال می کند در غیر این صورت احتمال سقوط مجدد محتمل است. محدوده مقاومتی هم برای بیت کوین بین 37 تا 40 هزار دلار ارزیابی شده که معامله گران در این محدوده شروع به خرید کرده اند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.