کد خبر : 16320 / /
/

طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از تصمیمات فدرال رزرو برای مهار تورم با روند کاهشی سپری کرد.

بازار طلا و سکه در روزهای ابتدایی هفته گذشته با نگاه به تغییرات نرخ دلار در بازار داخلی مسیر صعودی را پیش گرفت، اما این روند در نیمه هفته به دلیل افت و خیزهای قیمت دلار و به‌خصوص نوسانات شدید بهای طلا در بازار جهانی رنگ باخت.

طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از تصمیمات فدرال رزرو برای مهار تورم با روند کاهشی سپری کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که افزایش نیم واحدی نرخ بهره در ماه مه را در نظر دارد، که همین امر نشان می‌دهد اقدامات شدید فدرال رزرو می‌تواند برای مهار تورم فزاینده استفاده شود و از نگرانی‌‌‌ سرمایه‌گذاران بکاهد.

همچنین قیمت این فلز روز جمعه مجددا کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرد و بزرگ‌ترین افت هفتگی خود را از اواسط مارس رقم زد. به طوری که از سطح ۱۹۷۴ دلار به نزدیکی قیمت ۱۹۳۲ دلار در هر اونس سقوط کرد. گفتنی است که این اقدامات به بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده کمک کرد تا رشد خود را افزایش دهد و شاخص دلار نیز تقویت شود. به این ترتیب طلای جهانی عملکرد هفتگی منفی ۰۳/ ۲‌درصدی را رقم زد.

روند سکه در هفته‌ای که گذشت

بازار طلا و سکه در روزهای ابتدایی هفته گذشته با نگاه به تغییرات نرخ دلار در بازار داخلی مسیر صعودی را پیش گرفت. به طوری که این فلز گرانبهای داخلی توانست تا سطح ۱۳‌میلیون و ۳۵۰‌هزار تومان رشد قیمت داشته باشد. اما این روند صعودی در نیمه هفته به دلیل افت و خیزهای قیمت دلار و به‌خصوص نوسانات شدید بهای طلا در بازار جهانی رنگ باخت.

به این ترتیب سکه امامی برای مدت کوتاهی نیز به زیر سطح ۱۳‌میلیون تومان عقب‌نشینی کرد. اما با اوج‌‌‌گیری مجدد هیجانات در بازار و مقاومت شدید معامله‌‌‌گران سکه به بالای سطح یاد شده بازگشت. با این وجود سکه امامی توانست عملکرد مثبتی را معادل ۴۱/ ۰درصد در کارنامه هفتگی خود به ثبت برساند.

گفته می‌شود با سقوط بهای طلای جهانی و تغییرات محدود نرخ دلار انتظار می‌رود سکه هفته جاری را با تمایلات نزولی آغاز کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.