کد خبر : 16612 / /
/

د. فرشته حسینی با انتشار این عکس از نوید نوشت: « بابای خونه!»

فرشته حسینی و نوید محمدزاده سال گذشته باهم ازدواج کردند. فرشته حسینی عکس جدید از همسرش منتشر کرد. فرشته حسینی بازیگر افغانی الاصل است. فرشته حسینی بعد از ازدواج با نوید به شهرت رسید. فرشته حسینی با انتشار این عکس از نوید نوشت: « بابای خونه!»

فرشته حسینی

نام اصلی : فرشته حسینی

متولد : 6 اردیبهشت 1376 تهران

زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون

پیشه : بازیگر

مدرک تحصیلی : دیپلم

سالهای فعالیت : 1388 تاکنون

قد : 175 ساتیمتر

همسر : نوید محمدزاده

آخرین مدرک تحصیلی وی دیپلم است و حالا بازیگر شده است ، همچنین او از دانش آموختگان اصغر محبی ، مهتاب نصیرپور ، محمد رحمانیان بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران است.

فرشته حسینی و خانواده مهاجر

وی از پدر و مادری مهاجر و افغانستانی تبار در تهران زاده شد. او در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد و پنج خواهر و یک برادر دارد.

فرشته حسینی

شروع فعالیت فرشته حسینی

فعالیت خود را از سال 1385 وقتی 9 ساله بود با شرکت در دوره های آزاد آموزش بازیگری زیر نظر اساتیدی چون اصغر محبی ، محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور شروع کرد.

فعالیتم در تئاتر را از همان دوره ابتدایی شروع کردم.

اولین کارم را در چهارم ابتدایی کارگردانی کردم که در سطح استان تهران مقام دوم را بدست آورد ، از آن زمان علارقم مخالفت خانواده این رشته را با جدیت دنبال کردم.

فرشته حسینی

فرشته حسینی و هدف و مقصود از بازیگر شدن

من به عنوان دختری که اصالت افغانی دارم مدتی دچار افسردگی شدید بودم و فکر می کردم هرچه تلاش می کنم نمی توانم پیشرفت کنم و این شد که تصمیم گرفتم به دلیل علاقه شدیدم به بازیگری وارد این عرصه شده و صدا و زبان دختران افغانی باشم که حرف دلشان را میزنند از این رو تصمیم گرفتم که به طور جدی این حرفه را دنبال کنم .

از تئاتر موزیکال تا حرفه ای

بخاطر حساسیت خانوادم بشتر در تئاتر های موزیکال و فرم بازی می کردم سپس در تئاتر رسمی تر هم روی صحنه رفتم و در کنار تئاتر بازی در فیلم سینمایی و مستند را نیز شروع کردم.

فرشته حسینی

جلوی دوربین تا اسکار

اولین بار با فیلم مستند من یک دختر شادم به کارگردانی سامره رضایی در سال 94 جلوی دوربین رفت ، دومین تجربه او با فیلم رفتن از نوید محمدی بود که در اسکار 2016 نماینده سینمای افغانستان بود.

بازگشت به افغانستان

اوایل می خواستم به افغانستان برگردم و آنجا فعالیت کنم اما شرایط فعالیت در افغانستان هنوز مهیا نمی بینم و دوستان داخل افغانستان بیشتر از هر جای دیگر برایم مانع تراشی کرده اند.

در خانواده ما شش خواهر و یک برادر بودیم.

در زمان کودکی برای تامین هزینه های مدرسه خود مجبور بود تا دیر وقت در یک کارگاه خیاطی کار کند ، می گوید آن روز ها را هیچ وقت فراموش نمی کنم.

روزهای که از خستگی زیادی روی چرخ خیاطی خواب می رفته است.

وضعیت ازدواج و همسر فرشته حسینی

فرشته حسینی در روز 7 مرداد 1400 که روز عید غدیر هم بود با نوید محمدزاده ازدواج کرد.

فرشته حسینی

بهترین بازیگر زن

خانوم حسینی در سال 95 با فیلم رفتن که با حضور بازیگران ایرانی و افغانی ساخته شده است ، توانست از جشنواره بین المللی مراکش عنوان بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

تئاتر

خشونت علیه زنان

سینماهای من

شازده کوچولو

ماهی سیاه کوچولو

من موجودی احساساتی هستم

یک خاطره ، یک مونولوگ ، یک فریاد و یک نیایش

من یک سالوادورم

موفقیت او در فیلم رفتن

او در فیلم رفتن که در ایران فیلمبرداری شده ایفای نقش کرده است. موضوع این فیلم در مورد مهاجرت است و در مورد افغان هایی است که به امید زندگی بهتر از کشور خودشان مهاجرت می کنند. داستان در مورد دو جوان به نام نبی و فرشته است که همدیگر را دوست دارند و قصد ازدواج دارند اما خانواده هایشان مخالف ازدواج آنها هستند. آنها می خواهند برای داشتن زندگی بهتر به اروپا بروند. لوکیشن این فیلم در منطقه خاوران تهران است و قصه این دو جوان از شب تا صبح به تصویر کشیده شده است.این فیلم توانست در جشنوراه های فیلم خارجی نیز موفق باشد.

شروع حرفه بازیگری

فرشته حسینی از سن 10 سالگی وارد تئاتر شد و به همین دلیل توانست در فیلم های مختلف نیز بازی کند. او در مورد ورودش به بازیگری گفت که از زمانی که درس می خواند علاقه زیادی به تئاتر داشتم و کارها فرهنگی انجام می دادم، سرپرست گروه سرود و گروه تئاتر مدرسه بودم. در مسابقات فرهنگی آن منطقه همیشه اول مشیدیم. در ده سالگی نزد استادان مختلف توانستم بازیگری را بیاموزم.

او در اجراهای خبیرشکن، بلبل ها، گل های خندان، سینمای من، خشونت علیه زنان، ماهی سیاهی کوچولو، شازده کوچولو و … ایفای نقش کرده است.

فرشته حسینی

فرشته حسینی و مهاجرت به ایران

فرشته حسینی متولد سال 1367 در ایران است و درباره زندگی در کشور می گوید که زندگی در مهاجرت سختی های خودش را دارد و بیشترین سختی آن مدارک مورد نیاز و زندگی قانونی در این کشور است. در گذشته افغان های به سختی تحصیل می کردند ولی الان اوضاع بهتر شده است. در مناطقی که فرهنگ مردم کمی پایین است مردم افغان را بسیار تحقیر و مسخره می کنند. با وجود اینکه متولد ایران هستم ولی به شدت حس می کنم که مهاجر هستم. اگر در جایی دیگر نتولد می شدم خیلی سریع می توانستم شهروند آن کشور شوم و چیزهایی به من اختصاص داده می شد ولی در ایران افغان ها حتی نمی توانند خانه ای بخرند و نمی توانند گواهی نامه و حتی یک سیمکارت موبایل تهیه کنند.

در تیر ماه 1400، نوید محمدزاده با انتشار عکسی از حلقه ازدواج در دست فرشته حسینی، متنی عاشقانه منتشر کرد و خبر ازدواج شان را علنی کرد.

خانواده فرشته حسینی

او 6 خواهر و یک برادر دارد و مادر او حدود 30 سال پیش به دلیل جنگ کشور را ترک کرده است. خانواده آنها اول به پاکستان می روند و مدتی در انجا زندگی می کنند سپس به ایران می آیند. اوایل ورود به ایران، زندگی برای خانواده آنها بسیار سخت بوده است.

کارگری فرشته حسینی

او می گوید زمانی که درس می خواندم برای اینکه بتوانم هزینه تحصیلم را بدهم مجبور شدم در یک کارگاه خیاطی بطور مداوم کار کنم که برای من در ان سن بسیار سخت بود.

او هم اکنون در حالتمرین کردن دو تئاتر جدیدش است.

تجاوز به دختر افغان و واکنش فرشته حسینی

بعد از منتشر شدن خبر تجاوز به یک دختر بچه افغان 5 ساله، فرشته حسینی یادداشتی در اینستاگرامش منتشر کرد و از کاربران پرسید که آیا نژاد می تواند باعث شود که اینقدر نسبت به هم بی رحم شویم؟

فرشته حسینی در ابتدا با انتشار خبر تجاوز سه مرد به یک دختر بچه افغانستانی در اینستاگرام خود نوشت : «من فرشته حسینی متولد ایران هستم از پدر و مادری افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره‌مند باشم؟ چه کسی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش را به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی را مسخره کنید بگویید «مثل افغانستانی‌ها» می‌ماند؟»

او در ادامه نوشت: « چه چیزی در من وجود دارد که شما را انقدر آزار می‌دهد؟ چه چیزی باعث می‌شود به من بی احترامی کنید؟ چه چیز باعث می‌شود انقدر بی رحم باشیم نسبت به هم؟ نژاد؟! چه کسی تعیین کرده این مرزهای احمقانه را؟ این مرزها قرار نیست که تعیین کند چه کسانی را باید دوست داشته باشیم و از چه کسانی متنفر باشیم بدون اینکه ارتباطی برقرار باشد. قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام شود؟»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.