کد خبر : 16939 / /
/

مه لقا باقری عکس های جدید با استایل جدید از خود منتشر کرده است.

مه لقا باقری بازیگر سینما و تلویزیون متولد 25 خراد 1360 در تهران است.  مه لقا باقری فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره  است. مه لقا باقری فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس می باشد. مه لقا باقری همسر جواد عزتی است. مه لقا باقری عکس های جدید با استایل جدید از خود منتشر کرده است.

مه لقا باقری

نام :مه لقا

نام خانوادگی :باقری

تاریخ تولد :1360/3/25

محل تولد :تهران

تحصیلات:کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره تهران؛ فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس، تخصص تئاتر از آلمان

وضعیت تاهل :متاهل

همسر :جواد عزتی

زمینه فعالیت :بازیگر و کارگردان

مه لقا باقری

  مه لقا باقری و زندینامه شخصی اش

مه لقا باقری بازیگر سینما و تلویزیون متولد 25 خراد 1360 در تهران است. وی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس می باشد.

ازدواج مه لقا باقری

مه لقا باقری متاهل است و از سال 1384 در 24 سالگی با جواد عزتی بازیگر محبوب کشورمان ازدواج کرده است. مه باقری 6 ماه از همسرش جواد عزتی بزرگتر است.

بیوگرافی همسر مه لقا باقری

محمدجواد عزتی متولد 20 دی 1360 در تهران، بازیگر است. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از هنرستان سوره است و بازیگری را با کار کودک و نمایش خیابانی آغاز کرد.

مه لقا باقری

جواد عزتی نه تنها به ایفای نقش در مجموعه های طنز پرداخته است بلکه با نقش آفرینی اش در فیلم های جدی مانند تنگه ابو قریب، ماجرای نیمروز، سریال زخم کاری و... تبدیل به بازیگری شده است که شمایل شوخ و جدی اش در نقش های شیرین یا تلخ خواهان دارد.

ماجرای آشنایی مه لقا باقری و جواد عزتی 

جواد عزتی بعد از گرفتن دیپلم تئاتر از هنرستان سوره، به جای رفتن به دانشگاه ترجیح داد شبانه‌روزی تمرین کند و بیش تر خودش را محک بزند، بسیاری از دانشجویان رشته تئاتر سال های 78 تا 83 جواد را از همان روزها می شناسند یکی از پاتوق های جواد، دانشگاه سوره بود و همان جا با همسرش مه لقا باقری آشنا شد و در پایان‌نامه اش بازی کرد. آشنایی و همکاری این دو در نهایت به ازدواج ختم شد.

فرزند مه لقا باقری

مه لقا باقری و جواد عزتی در حال حاضر فرزندی ندارند.

ورود مه لقا باقری به عرصه هنر

مه لقا باقری تئاتر را ازسال 1375 یعنی از 15 سالگی و از مدرسه آغاز نمود و در 18 سالگی و در سال 1378 به دانشگاه سوره راه یافت و به صورت جدی کار خود را در سال سوم دانشگاه با کارگردانی و بازیگری نمایش میمون شروع کرد.

شهرت مه لقا باقری

مه لقا باقری در سال 1384 با سریال حوض فیروزه لاله صبوری جلوی دوربین رفت و در سال 1385 با سریال باغ مظفر مهران مدیری شناخته شد. اوج شهرت این بازیگر را می توان سریال قهوه تلخ مهران مدیری و دورهمی در نقش همسر قیمت دانست.

مه لقا باقری

کارگردانی و حرکات موزون مه لقا باقری در تئاتر

مه لقا باقری بازیگر جوان کشورمان بیش از 12 سال است که به‌صورت حرفه ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد و در جشنواره های داخلی و خارجی در کشور هایی نظیر فرانسه، روسیه و اسپانیا حضور داشته است. در زمینه طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر نیز دستی بر آتش دارد و تجربه های موفق داشته است؛ همچنین دوره تخصصی تئاتر را هم در آلمان گذرانده است.

افتخارات مه لقا باقری در تئاتر

مه لقا باقری برای نمایش ساحر سوزان در سال 81 جایزه سوم کارگردانی را به دست‌آورد و در سال 82 جایزه دومی بازیگری از جشنوار تئاتر دانشجویی از آن خود کرد.

او جایزه اول بازیگری را در سال 87 برای نمایش خواستگاری از جشنواره مسکو از روسیه دریافت نمود و بهترین بازیگر زن در سال 93 در جشنواره تئار فجر شد.

فیلم های مشترک مه لقا باقری و همسرش

مه لقا باقری بازیگری گزیده کار است که سابقه تئاتری اش بسیار بیشتر از حضور در سینما و تلویزیون می باشد. او دوست دارد همیشه نقشی را بازی کند که جای کار داشته باشد.

خانم باقری در مورد بازیگری در کنار همسرش می گوید:

بازی در کنار همسرم یکی از علاقه‌ های همیشگی‌ ام بود در کارهای که خودم کارگردانی می کنم نیز تمایل دارم همیشه این فرصت بازی برای جفتمان را ایجاد کنم.

مه لقا باقری و همسرش جواد عزتی در سریال هایی مانند باغ مظفر، قهوه تلخ، دردسرهای عظیم 2 و زخم کاری و همچنین فیلم سینمایی آینه بغل و شنای پروانه، هم بازی بوده اند.

مه لقا باقری

علاقمندی های مه لقا باقری

مه لقا باقری به جز عرصه بازیگری و کارگردانی، ساز هم می نوازد و علاقه زیادی به مطالعه و قصد نوشتن کتاب را هم دارد. او به ورزش و سفر نیز علاقمند است و تجربه سفر به چند کشور را هم داشته و از هر فرصتی استفاده می کند تا در کنار همسرش به مسافرت بپردازد.

مروری بر فیلم های مه لقا باقری

مه لقا باقری در حکم رشد

حکم رشد سریالی با کارگردانی حسن لفافیان، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی است که از سوم اردیبهشت بر روی آنتن خواهد رفت. مه لقا باقری در این ملودرام پلیسی و خانوادگی نقش محبوبه را ایفا می کند.

ثریا قاسمی(توران)، پیام احمدی‌نیا (غلام)، مجتبی فلاح (ذبیح)، شهین تسلیمی (عالیه)، علیرضا مهران (نوید)، حمید ابراهیمی (افشین کافر)،مهرداد ضیایی (دکتر پویا)، آزیتا ترکاشوند (زیبا چاپاری)، نیلوفر شهیدی (زهره)، مجید سعیدی (اسفند / نعنا)، ندا قاسمی (سودابه)،هدی استواری (سایه)، ارشیا توکلی (سلیم)، حسن ولیخانی (نصیر)، محمدرضا زاد خوشنود (نامی)، سیاوش گرجستانی، صدرالدین حجازی، حشمت آرمیده، فرج‌گل سفیدی و فیروز حیدرزاده از دیگر بازیگران حکم رشد هستند.

مه لقا باقری در شنای پروانه

شنای پروانه فیلم سینمایی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی در ژانر اجتماعی می باشد.

داستان این فیلم درباره زنی به نام پروانه با بازی طناز طباطبایی است که مربی استخر زنان می باشد و فیلمی از او داخل فضای استخر در فضای مجازی منتشر می شود، همسرش هاشم (امیر آقایی) که به همراه نوچه‌هایش برای انتقام‌جویی به استخر رفته و مشغول تخریب آن است، پروانه را با ضرباتی می‌کشد و پدر پروانه فقط در صورتی رضایت می‌دهد که پخش کننده فیلم پیدا شود، به همین خاطر حجت (جواد عزتی) به دنبال پخش کننده فیلم می رود و...

جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، علی شادمان، پانته‌آ بهرام، علیرضا داوودنژاد، مه‌لقا باقری، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، ناهید مسلمی، آبان عسکری و... از بازیگران شنای پروانه هستند. مه لقا باقری در این فیلم نقش افسانه همسر حجت را ایفا می کند، بازی طبیعی او و همسر واقعیش جواد عزتی در این فیلم به عنوان زن و شوهر یکی از نقاط قوت فیلم محسوب شده و به طبیعی بودن فیلم اثر ویژه ای بخشیده است.

مه لقا باقری در زخم کاری

سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان است که در ژانر خانوادگی و اجتماعی با داستانی پر فراز و نشیب و ملتهب می‌باشد. این سریال بر پایهٔ رمان بیست زخم کاری نوشتهٔ محمود حسینی‌زاد است.

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی و مائده طهماسبی از بازیگران زخم کاری هستند.

مه لقا باقری در این فیلم نقش مهناز را ایفا نمود و بازی جذاب و گیرای او در کنار دیگر بازیگران همچون همسرش جواد عزتی مورد توجه بسیاری از بینندگان قرار گرفت.

مه لقا باقری در دردسرهای عظیم

فصل دوم سریال دردسرهای عظیم به کارگردانی برزو نیک نژاد محصول سال 94 است که در ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش شده است.

داستان دردسرهای عظیم درباره جوانی به نام لطیف با بازی جواد عزتی است که رؤیای بازیگری در سر می‌پروراند، او ناخواسته درگیر ماجرای عجیبی می‌شود که او را دچار دردسرهای فراوان کرده و مسیر زندگی اش را دگرگون می‌کند و....

در دردسرهای عظیم 2 مه لقا باقری نقش سهیلا افشار همسر منصور، برادر شوهر فیروزه و عموی بهار نامزد لطیف را ایفا می کند.

مه لقا باقری در دورهمی

دورهمی برنامه تلویزیونی با اجرای مهران مدیری است که از اسفند 1394از شبکه نسیم شروع به پخش کرد. در فصل اول این مجموعه بازیگرانی مانند امیر مهدی ژوله و شقایق دهقان حضور داشتند اما به دلیل انصراف در فصل دوم مهران مدیری از بازیگرانی همچون رامین ناصر نصیر، لیلا ایرانی و سروش جمشیدی کمک گرفت.

در این فصل کاراکتر قیمت که سروش جمشیدی آن را بازی می کرد به سبب تکه کلام هایش بین مردم جا باز کرد و دیده شد. مهران مدیری در فصل سوم برنامه دورهمی از نقطه قوت فصل دوم که قیمت بود به خوبی بهره گرفت و در فصل سوم نقش آن را بسیار پر رنگ تر کرد و مه لقا باقری را در نقش همسر قیمت، آناس نازی اضافه کرد. مه لقا باقری پیش از این سابقه همکاری با مهران مدیری را در سریال قهوه تلخ داشته است.

سریال های تلویزیونی مه لقا باقری

حکم رشد:حسن لفافیان، 1401

برنامه دورهمی:مهران مدیری، 1396

دردسرهای عظیم 2 :برزو نیک نژاد، 1394

سیر و سرکه:غلامرضا رمضانی، 1391

راه در رو:سعید آقاخانی، 1390

باغ مظفر :مهران مدیری، 1385

حوض فیروزه:لاله صبوری، 1384

فیلم های سینمایی مه لقا باقری

آینه بغل:منوچهر هادی، 1396

شنای پروانه :محمد کارت، 1398

شیشلیک:محمد حسین مهدویان، 1399

بزرگراه :فرناز امینی،1399

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.