کد خبر : 17939 / /
/

برخی از معامله گران معتقد بودند که در مسیر مذاکرات برجام یک چالش جدید وجود دارد و در صورت صدور قطعنامه مذاکرات هسته ای با مشکل جدی روبرو خواهد شد .

 منابع خبری روز سه‌شنبه ادعا کردند که قطعنامه ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شد. 

همچنین منابع خبری شبکه‌های عربی به نقل از منابع مطلع مدعی شدند: آراء کافی برای تصویب قطعنامه علیه ایران وجود دارد.

مجموع این اخبار باعث شد تب قیمت اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران افزایش پیدا کند و نرخ دلار ارایش صعودی به خود بگیرد . 

برخی از معامله گران  معتقد بودند که در مسیر مذاکرات برجام یک چالش جدید وجود دارد و در صورت صدور قطعنامه مذاکرات هسته ای با مشکل جدی روبرو خواهد شد . 

رشد  قیمت دلار در معاملات پشت خطی

در معاملات پشت خطی نرخ اسکناس آمریکایی بالا رفت. بنابراین عده ای از بازیگران ارزی معتقدند که دلار امروز مسیر رشد را دنبال خواهد کرد. 

 اظهارات «استفانی لیختن اشتاین» در بازار ارز/  تب دلار پایین می آید؟ 

اما در این میان عده ای از معامله گران به دنبال برجسته کردن اظهارات «استفانی لیختن اشتاین» در کاهش تب دلار بودند .خبرنگار اتریشی ساکن وین خبر داده لحن این پیش‌نویس تند نیست و در آن هیچ اشاره‌ای به ارجاع این موضوع به شورای امنیت سازمان ملل نشده است. 

تاکتیک بازار ساز در مقابل اثرات روانی صدور قطعنامه

برخی از تحلیلگران معتقدند بازارساز قصد دارد با عرضه ارز، اثرات روانی صدور این قطعنامه را کنترل  کند.  این دسته از بازیگران ارز چنین دریافتی از رفتار  بازارساز دارند و به همین دلیل در روز سه شنبه به صورت قابل ملاحظه ای میزان خریدهای خود را بالا بردند.

آن ها به دنبال این هستند که در صورت حمله عرضه ای بازارساز، بتوانند دلار خود را در بالاترین قیمت ممکن از مهرماه ۹۹ به فروش برسانند. در کنار این در صورتی که اسکناس آمریکایی وارد کانال جدید تاریخی شود، ممکن است خریداران جدیدی به بازار افزوده شوند که حتی مانع از اثرگذاری حمله بازارساز شوند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.