کد خبر : 18199 / /
/

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از خیز قیمت خودرو در بازار در ۲۴ ساعت گذشته است؛ در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۱۱ آن از ۲۰۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۰۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۱ آن نیز از ۱۸۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو دوباره گران شد. قیمت خودرو در نوسان است. قیمت خودرو پراید و پژو بار دیگر افزایش قیمت را تجربه کردند. قیمت خودرو امروز 25 خرداد را در این خبر ملاحظه می کنید. جدول قیمت خودرو در ادامه آمده است.

قیمت خودرو افزایش یافت

نوسانات قیمت در بازار خودرو نشان می‌دهد در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۱۱ آن از ۲۰۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۰۴ میلیون تومان رسید و مدل ۱۳۱ آن نیز از ۱۸۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از خیز قیمت خودرو در بازار در ۲۴ ساعت گذشته است؛ در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۱۱ آن از ۲۰۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۰۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۱ آن نیز از ۱۸۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای پژو نیز در این مدت از افزایش قیمت‌ها در امان نمانده‌اند به طوری که پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است.

خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۲۸۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۸۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت یک میلیون تومان گران شده است و ۲۹۴ میلیون تومان قیمت خورده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۰۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۰۴ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای دنا نیز در این مدت گران شدند به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۳۹۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۹۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده است و ۴۰۶ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

قیمت خودرو

نوسان قیمت خودرو وطرح مالیات از فروش خودرو

قیمت خودرو با نوساناتی همراه است. در این میان طرح اخذ مالیات از فروش خودرو چه تاثیری بر بازار دارد؟

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با طرح اخذ مالیات از دلالان گفت: اخذ مالیات از دلالان طرح خوبی است. اما ممکن است به افزایش قیمت خودرو منجر شود. احتمال این وجود دارد که دلال هنگام فروش خودرویی، مالیاتی که باید پرداخت کند را بر قیمت تمام شده اضافه کند و خودرو را به قیمت بالاتری به خریدار بفروشد. به نظر می‌رسد اجرایی شدن این طرح نیز کمکی به کاهش فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار نمی‌کند.

بازار کساد خودرو

صد بازار خودرو امروز 24 خرداد 1401 نشان دهنده آن است که با کاهشی شدن نرخ دلار از روز گذشته بازار خودرو امروز دست از تغییر قیمت برداشت.

 به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به نزولی شدن نرخ دلار بازار خودرو امروز منتظر آن نشست که ترمز قیمتی دلار در چه نقطه ای کشیده می شود. به تعبیر درست تر دلار در چه نقطه ای به ثبات نسبی می رسد. با این شرایط به گفته فعالان بازار معدود خریدارانی هم که در روزهای گذشته هنوز نیم نگاهی به بازار خودرو داشتند، طی روزهای اخیر کلا از بازار خودرو خارج شده اند و منتظر به ثبات رسیدن بازار خودرو هستند.

با این شرایط می توان گفت بازار خودرو این روزها در رکود کامل بسر می برد و انتظار بر بازار خودرو سایه انداخته است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند، با این شرایط «سمند سورن پلاس» امروز در بازار 360 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

 قیمت سمند «LX با موتورEF7» نیز در بازار 345 میلیون تومان باقی ماند و «سمندLX» نیز در بازار تغییر قیمت نداشت و 302 میلیون تومان قیمت خورد.  

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» هم  امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار 400 میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر امروز 509 میلیون تومانی در بازار قیمت خورد. «رانا پلاس» هم امروز با رشد یک میلیونی قیمت در بازار 308 میلیون تومانی باقی ماند.

اما قیمت خانواده 207 «پژو 207 دنده‌ای» هم بدون تغییر 405 میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو 207 سقف شیشه ای» با ثبات قیمت همچون روز گذشته 412 میلیون به فروش رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.