کد خبر : 18813 / /
/

همایون شجریان مدتی پیش در کنسرت خود گلی به سحر دولتشاهی تقدیم کرد. کنسرت های همایون شجریان مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفت.

همایون شجریان مدتی پیش در کنسرت خود گلی به سحر دولتشاهی تقدیم کرد. کنسرت های همایون شجریان مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفت. لحظه عاشقانه همایون شجریان با همسر جدیدش سحر دولتشاهی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. گیتی خوانساری بعد از کنسرت همایون شجریان و گل دادنش به سحر دولتشاهی عکسی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت. عکس زیر از همسر سابق همایون شجریان را ملاحظه می کنید.

همایون شجریان

همایون شجریان

همایون شجریان (۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ تهران) خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است. وی پسر محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان می‌باشد.

چکیده ای از بیوگرافی همایون شجریان :

نام اصلی: همایون شجریان

تولد: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ تهران

ملیت: ایران

سبک‌(ها): موسیقی سنتی ایرانی

ساز(ها): تنبک، کمانچه

سال‌های فعالیت: از ۱۳۷۰ تا کنون

همسر : گیتا خوانساری

فرزندان : یاسمین

همایون شجریان (۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ تهران) خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است. وی پسر محمدرضا شجریان می‌باشد.

فارغ التحصیل کنسرواتوار موسیقی تهران است، همایون شجریان سه خواهر تنی بنام فرزانه ، افسانه و مژگان و یک برادر ناتنی بنام رایان دارد. همایون شجریان چهارمین فرزند، محمدرضا شجربان است.

نام مادر همایون و همسر اول محمدرضا شجربان فرخنده گل افشان می باشد.

عکس زیر متعلق به همایون شجریان و برادر ناتنی اش رایان است.

همایون شجریان

همایون شجریان از کودکی علاقه به موسیقی و ریتم داشت تا آن که با تشخیص پدر نزد ناصر فرهنگ‌فر به فراگیری تکنیک و شناخت ریتم که اساس موسیقی است پرداخت و چند سالی هم آموختن را نزد جمشید محبی ادامه داد. از ده‌سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به‌صورت فشرده فراگرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور به صورت گوشی پرداخت.

همایون شجریان نزد اساتیدی چون محمدرضا شجریان، حمیدرضا نوربخش، جمشید محبی، اردشیر کامکار و ناصر فرهنگ‌فر تعلیم دید.

همایون شجریان

او از سال ۱۳۷۰ به‌همراه محمدرضا شجریان در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت. اولین اثر با حضور او یاد ایام نام دارد که در آن اثر همایون شجریان تنبک نوازی را بر عهده داشته‌است.

همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

اولین آلبوم همایون شجریان «نسیم وصل» نام دارد که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت، در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. همایون شجریان پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد.

البته همایون شجریان تا سال ۱۳۸۸ پدرش را در اجراها همراهی می‌کرد. این دو مدت زمانی عضو گروه آوا بودند و در این دوران دو آلبوم غوغای عشق‌بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.

همایون شجریان

ترانه «وطن» بر اساس شعری با همین نام از سیاوش کسرایی از کارهایی بود که همایون شجریان چندی قبل از خرداد ۱۳۸۸ منتشر کرد.

وضعیت تاهل همایون شجریان :

همایون شجریان در سال 1374 با گیتا خوانساری ازدواج کرده است و بعد از دوازده سال  صاحب دختری به نام یاسمن شدند.

همایون شجریان هم اکنون با سحر دولتشاهی زندگی می کند.

تفریحات و علاقه مندی های همایون شجریان :

بعد از سینما، تئاتر را خیلی دوست دارد و هربار که فرصتی پیش بیاید، حتما به دیدن نمایش ها می رود.

به بازیگری علاقه دارد.

جدایی و طلاق

البته چندسالیست خبر جدایی و طلاق همایون شجریان از همسرش گیتا خوانساری منتشر شده و حلقه ازدواج هم در دستان او دیده نمی شود.

ازدواج با سحر دولتشاهی؟!

تاکنون در چند نوبت خبر ازدواج وی با سحر دولتشاهی بازیگر منتشر شده که علت آن کنسرت موزیکال نمایشی بنام سی با حضور این دو و چند بازیگر دیگر بود.

حضور سحر دولتشاهی در خودروی همایون شجریان در مراسم خاکسپاری پدرش محمدرضا شجریان بار دیگر جنجال آفرین شد و گفته می شود این دو هنرمند پنهانی با هم ازدواج کرده اند.

آلبوم ایران من

آلبوم ایران من همایون شجریان که با آهنگسازی سهراب پورناظری تهیه شده است دارای 12 قطعه آواز و تصنیف است. دلنیا آرام نیز به عنوان خواننده سوپرانو در این آلبوم همکاری داشته است.

همایون سال های زیادی نیز از تجربیات استاد اردشیر کامکار در زمینه کمانچه بهره بهرد و بعدا در آلبوم ناشکیبا در سال 1383 با وی همکاری داشت.

تفریحات

من بعد از سینما ، تئاتر را هم خیلی دوست دارم و هربار که فرصتی پیش بیاید ، حتما به دیدن نمایش ها می روم و جزو برنامه هایم هست.

علاقه به بازیگری

خودم به بازیگری علاقه دارم ، اما هیچ وقت جراتش را پیدا نکرده ام.

به نظرم آدم باید یا واقعا دست پر باشد یا اصلا وارد این حرفه نشود. من هم چون این توانایی را هیچ وقت در خود ندیده ام به سمت بازیگری نرفتم.

دوستان سینمایی

اغلب سینماگران از دوستان نزدیک و صمیمی من هستند ، پرویز پرستویی ، گلاب آدینه ، گوهر خیراندیش و نیکی کریمی از جمله دوستان سینمایی من است.

در میان بچه های تئاتر سیامک صفری ، بهناز جعفری و بسیاری دیگر ، می دانم هر اسمی هم بیاورم باز عده ای از قلم می افتند و من شرمنده شان می شوم.

خوانندگان مورد علاقه

غلامحسین بنان و خانم قمرالملوک وزیری اسطوره های صدا بودند.

در میان هم نسل هایم ؛ علیرضا قربانی ، محمد معتمدی ، سالار عقیلی و سینا سرلک از جمله خوانندگانی هستند که من واقعا از صدایشان لذت می برم.

دکترای افتخاری

در اسفند ماه 1397 همایون شجریان 43 ساله گواهینامه درجه یک هنری معادل مدرک تحصیلی دکتری در رشته آواز از وزارت ارشاد دریافت کرد.

آهنگسازی

همایون شجریان به آهنگسازی برای سایر خوانندگان نیز مشغول بوده است؛ از جمله ، تصنیف «دل سِتان» با مطلع «ای کاروان آهسته ران» را برای «علیرضا افتخاری» در آلبوم «قصه شمع» آهنگسازی کرده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.