کد خبر : 19525 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی در روز سه‌شتبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت پراید ثابت ماند.  قیمت پراید این روزها نوسان کمتری را تجربه می کند. قیمت پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید وابسته به قیمت ارز و وضعیت سیاسی است. جدیدترین قیمت پراید و خودروهای داخلی را در خبر روز دنبال کنید.

قیمت انواع پراید امروز 26 تیر 1401 به شرح زیر است: 

قیمت پراید

قیمت خودرو در بازار کشور با نوسانات کمی همراه است. اما این نوسانات مانند ماه‌های گذشته نیست و تاثیر چندانی در وضعیت بازار ندارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز سه‌شتبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

جدول قیمت پراید و خودروهای داخلی

قیمت خودرو صفر داخلی امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز در قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۹ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید | قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۱ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز هم‌اکنون در بازار کشور تا نرخ ۳۶۱ میلیون تومان پیش رفت.

اما تارا اتوماتیک نیز  با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار کشور با نوسانات کمی همراه است. اما این نوسانات مانند ماه‌های گذشته نیست و تاثیر چندانی در وضعیت بازار ندارد.

او افزود: این نوسانات تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین و واردات خودرو است. البته عرضه خودروهای تکمیل شده خودروسازان به بازار نیز از افزایش قیمت جلوگیری کرده است. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.  اما باید به این نکته باید توجه کرد که بازار در وضعیت رکودی قرار دارد و برای تغییر وضعیت بازار، باید منتظر واردات و مذاکرات وین بود.

منتطر ریزش قیمت ها باشید

سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: رصد قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، سخنگوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت (صمت) ضمن اشاره به حذف تولید خودروهای سمند، تیبا و ساینا از ابتدای مردادماه، جایگزین این خودروها را معرفی کرده و از اعلام خبرهای خوب در حوزه خودرو طی ماه آینده خبر داد.

امید قالیباف ضمن اشاره به گزارش‌ مالی خودروسازان، اعلام کرد: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورد دارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S8 و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

وی در رابطه با تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، گفت: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.

این مقام مسئول در وزارت صمت نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ ماده‌ای رئیس جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قالیباف ضمن اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه، خاطر نشان کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.

کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید براینکه هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، گفت: رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف در پایان اعلام کرد: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

خودروهای جایگزین سمند، تیبا و ساینا معرفی شدند

از ابتدای مرداد تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینامتوقف خواهد شد و خودرو‌های نظیر شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما S۸ و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آنها می‌شوند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: تولید خودرو‌های سمند، تیبا و ساینا از ابتدای مرداد حذف می‌شود و خودرو‌های جدید جایگزین آن‌ها خواهند شد.

آقای امید قالیباف گفت: براساس گزارش‌های مالی منتشر شده از شرکت‌های خودرویی، این صنعت در خرداد امسال با ۱۸ درصد رشد رکورد دارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است.

سخنگوی وزارت صمت می‌گوید: از ابتدای مرداد با ایجاد هماهنگی بین وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از متوقف می‌شود و خودرو‌های نظیر شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما S۸ و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

به گفته او، در مرحله اول تخصیص یکپارچه، ۱۵ طرح خودرویی از قرعه کشی خارح شدند؛ در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا  ساعت ١٧ سه‌شنبه ٢٨ تیر ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.  رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم. در ماه آینده خبر‌های خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.  

پیش از این در ۲۵ تیر، رئیس سازمان ملی استاندارد گفته بود: خودرو‌هایی که از سوی سازمان استاندارد تولید آن‌ها متوقف شده، با الحاق پیوست فنی تعیین تکلیف می‌شوند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.