کد خبر : 19603 / /
/

براساس آنچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره نحوه اقدام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی اعلام کرده است، افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر دلیلی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

فرصت اعتراض به مبلغ یارانه معیشتی فراهم شد. فرصت اعتراض به دهک‌بندی برای افراد متقاضی دریافت یارانه معیشتی۳۰۰ هزار تومانی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، فراهم شد. واریز یارانه معیشتی تا آماده شدن کالابرگ ادامه دارد. یارانه معیشتی قدیم که دهم ماه واریز میشد متوقف شده است. واریز یارانه معیشتی جدید همچنان ادامه دارد. 

فرصت اعتراض به دهک‌بندی برای افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، فراهم شد.

براساس آنچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره نحوه اقدام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی اعلام کرده است، افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر دلیلی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند. 

این سامانه در بستر درگاه ملی خدمات دولت است و با ثبت شماره تلفن همراه و ثبت کد ملی‌ و شماره شبا، ثبت نام شما کامل خواهد شد. همچنین افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است هم می‌توانند با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir درخواست بازبینی خود را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند. 

یارانه معیشتی | سیاست جدید برای سال آینده

اگر فردی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست بازبینی ارائه داده است اما همچنان جزو دهک ۱۰ است، می‌تواند تا ۱۰ روز آینده که این سامانه مجددا باز خواهد شد، اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد و دریافت یارانه وارد کنند.  در حالی که از سال آینده سیاست جدیدی برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد؛ اما در حال حاضر به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد می‌شود همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد.

در مرحله نخست برای افرادی که درخواست بازبینی داشتند، بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت یارانه نقدی  صورت می‌گیرد؛ اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند چرا که ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند.

یارانه معیشتی | در کدام دهک درآمدی قرار دارید؟

اگر جزو خانوارهایی هستید که به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارید و نمی‌دانید در کدام دهک قرار دارید، یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است.

برای این کار ابتدا باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید که در این مرحله با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانید دهک درآمدی خانوار خود را ببینید و بدانید که در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارید.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند؛ جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند. علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است. 

دهک درآمدی خانوارمان را چطور تشخیص دهیم؟

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

ثبت‌ نام جاماندگان یارانه نقدی آغاز شد 

سامانه ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه معیشتی سیصد و چهارصد هزارتومانی که هفته گذشته مسئولان وزارت کار قول راه اندازی آن را داده بودند، برای ثبت نام و بررسی درخواست متقاضیان در دسترس قرار گرفت.

این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس https://my.gov.ir امکان ثبت نام را برای جاماندگان فراهم کرده است. همچنین به دلیل آزمایشی بودن این سامانه در صورت قطع شدن دسترسی به مراحل ثبت نام، متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شروع دوباره مراحل و به روزرسانی صفحه مرورگر خود به مراحل ثبت نام ادامه دهند.

ورود به این سامانه با یک شماره تماس و ارائه کد ملی ممکن خواهد بود.

در صورت مشمول پرداخت یارانه بودن افراد، این سامانه به‌صورت اتوماتیک فرد یارانه بگیر را شناسایی و پنجره ثبت نام برای این افراد باز نخواهد شد.

همچنین سامانه در صورت شناسایی فرد به‌عنوان مشمول دریافت یارانه که نیاز به ثبت نام جدید ندارد، پیامی به این محتوا را نشان می‌دهد: "چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمایید. " به این ترتیب معترضان به دهک بندی و مبلغ پرداختی می‌توانند به سامانه «حمایت» وزارت کار به آدرس فوق مراجعه و درخواست بازنگری خود درباره دهک‌بندی را ثبت کنند.

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون از قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت، اطلاعات معتبر به ویژه شماره شبای معتبر نداریم تا بتوانیم سودی برایشان واریز کنیم.

محمود حسنلو افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در انتهای سال ۹۹ و انتهای سال ۱۴۰۰ سود عملکرد مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کرده است.

به گفته او نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد در قید حیات هستند، ولی شماره شبای معتبر از آن‌ها وجود نداشته که بتوان سود را برای آنان واریز کرد. طی یک مرحله واریزی که در خرداد امسال انجام شد حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناسایی و واریز برای آن صورت گرفت و هم اکنون قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار  نفر از سهامداران  عدالت هستند که تاکنون اطلاعات معتبری  از آنها نداریم.

حسنلو  اضافه کرد: سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و برای عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است. مهم‌ترین دلایلی که شرکت سپرده‌گذاری نتوانسته این سودها را به حساب سهامداران واریز کند، بسته بودن حساب افراد، حساب مشترک و بلند مدت بودن حساب آن‌ها بوده است.

پیش از این گفته شده بود سود سهام عدالت برای جاماندگان که فرآیند اصلاح اطلاعات خود را انجام داده‌اند تا پایان تیر واریز خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.