کد خبر : 21278 / /
/

پریناز ایزدیار عکس های تولدش را منتشر کرد و نوشت: یک سال دیگه هم گذشت ممنونم از عزیزانی که تولدم رو تبریک گفتن ۱۴۰۱/۶/۸

پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران عکس جدیدی از خود را در فضای مجازی منتشر کرد. پریناز ایزدیار متولد 8 شهریور 1364 در بابل مازندران است. پریناز ایزدیار به عنوان فرزند آخر خانواده در شهر بابل مازندران به دنیا آمده است. پریناز ایزدیار تجربه حضور در تلویزیون را با مجموعه شاید برای شماهم اتفاق بیوفتد تجربه کرده است. پریناز ایزدیار قبل از بازیگری در حرفه مدلینگ فعالیت داشته است.

پریناز ایزدیارپریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار

 

بیوگرافی پریناز ایزدیار بازیگر ۳۳ ساله سینما، تلویزیون و تئاتر را مرور خواهیم کرد که امیدواریم مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

پریناز ایزدیار از جمله بازیگرانی است که هر چند فعالیت هنری وی در زمینه بازیگری با حضور در سینما آغاز شد، اما با ایفای نقش در سریال تلویزیونی مطرح شد و به شهرت دست یافت. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی پریناز ایزدیار و کارنامه کاری وی در عرصه تلویزیون، سینما و تئاتر می توانید در ادامه با ما همراه شوید.

پریناز ایزدیار متولد ۸ شهریور ماه سال ۱۳۶۴ در شهر بابل در استان مازندران است.

پدر وی وکیل و اهل ساری و مادرش اهل بابل می باشد و به گفته خود پریناز ایزدیار، به خوبی می تواند به لهجه مازندرانی صحبت کند.

پریناز تا مقطع دبستان در بابل درس خواند، سپس به تهران مهاجرت کردند و به دلیل شغل پدرش مجدداً به بابل بازگشت، اما مقطع پیش دانشگاهی را در تهران به پایان رساند و موفق به قبولی در دانشگاه شد.

پریناز علاقه زیادی به تحصیل در رشته سینما داشت و در این رشته هم قبول شد، اما به دلیل مخالفت خانواده اش مجبور شد در رشته گرافیت تحصیل کند، اما با این حال مطالعات سینمایی اش را ترک نکرد.

پریناز ایزدیار

او یک خواهر و یک برادر دارد که پزشک می باشند و خود او نیز دارای مدرک کارشناسی رشته گرافیک می باشد.

پریناز ایزدیار پیش از بازیگر شدن

جالب است بدانید که پریناز پیش از آغاز فعالیت بازیگری اش و در زمان دانشجویی در شوهای اسلامی به عنوان مدل مانتو و روسری فعالیت داشت.

پریناز ایزدیار به دلیل علاقه اش به بازیگری در سال ۸۵ در تست بازیگری شرکت کرد و برای بازی در فیلم سینمایی «یک مرد، یک شهر» ساخته حسن هدایت پذیرفته شد.

شروع فعالیت ایزدیار با تلویزیون در سال ۸۸ با بازی در تله فیلم ماه در سایه می باشد، که کارگردانی این فیلم تلویزونی بر عهده سعید ابراهیمی فرد بود.

بعد از آن در تله فیلم های زیادی همچون داشتن و نداشتن، گور به گور، همان روز، مروارید و … به ایفای نقش پرداخت که در تمامی این فیلم ها عهده دار نقش های فرعی بود. اما با بازی در سریال مناسبتی ماه مبارک رمضان تحت عنوان «پنج کیلومتر تا بهشت» دیده شد.

و یک سال بعد با ایفای نقش ارغوان در سریال «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی به شهرت زیادی دست یافت.

زندگینامه خواندنی پریناز ایزدیار

دومین همکاری وی با حسن فتحی در سال ۹۳ و با سریال نمایش خانگی شهرزاد بود، که وی در این سریال ایفاگر نقش شیرین دیوانسالار بود و حضور در این سریال موفق و همبازی شدن با بازیگران مطرح سینما همچون علی نصیریان، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی، ابوالفضل پور عرب و … باعث شناخته شدن بیش از پیش وی شد.

بازی موفق پریناز ایزدیار و سایر بازیگران در فصل اول سریال شهرزاد، بسیار دیده شد. به همین خاطر فصل دوم و سوم این سریال نیز ساخته شد.

ایزدیار در فصل دوم و سوم سریال شهرزاد و در آثار سینمایی بعدی خود همچون ابد و یک روز، ویلایی ها، خوک، سرخ پوست، متری شش و نیم، هت تریک و غیره بازی های درخشانی داشت و ایفاگر نقش های متعدد بود، به همین دلیل توانست از جشنواره های معتبر داخلی جوایز ارزشمندی را دریافت کند.

پریناز ایزدیار در ابد و یک روز

ابد و یک روز یکی از فیلم‌های سینمایی خوب به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سعید ملکان است. این فیلم داستان زندگی خانواده‌ای را روایت می‌کند که با مشکلات مختلفی مانند اعتیاد، فقر، بیکاری و… دست و پنجه نرم می‌کنند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی و ریما رامین فر اشاره کرد. پریناز ایزدیار در این فیلم نقش دختر جوانی به نام سمیه را بازی می‌کند که قرار است به زودی به عقد مردی افغان در بیاید، اما در انتخابش مردد است.

او با بازی در این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

جوایز و افتخارات

جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر برای فیلم «ابد و یک روز» – ۱۳۹۴

جایزه بهترین بازیگر زن سینما در شانزدهمین جشن حافظ برای فیلم «ابد و یک روز» – ۱۳۹۵

نامزد بهترین بازیگر زن درام در شانزدهمین جشن حافظ برای بازی در سریال نمایش خانگی «شهرزاد» – ۱۳۹۵

کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در انجمن منتقدان سینما برای بازی در فیلم «ابد و یک روز» – ۱۳۹۵

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «تابستان داغ»- ۱۳۹۵

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در شانزدهمین فستیوال بین‌المللی داکا برای فیلم «تابستان داغ» – ۱۳۹۶

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در هجدهمین جشن حافظ برای بازی در فیلم «ویلایی‌ها» – ۱۳۹۷

نامزد بهترین بازیگر زن درام در هجدهمین جشن حافظ برای بازی در سریال نمایش خانگی «شهرزاد» – ۱۳۹۷

اینستاگرام پریناز ایزدیار

یکی از راه‌های ارتباطی پریناز ایزدیار با مخاطبان و طرفدارانش صفحه‌ی اینستاگرام اوست. شما هم می‌توانید برای دیدن عکس‌های بیشتر این هنرمند او را در اینستاگرامش به آدرس Parinazizadyar دنبال کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.