کد خبر : 21854 / /
/

امروز تولد پارسا پیروزفر است و هب این مناسبت ویدیویی از او منتشر می کنیم.

پارسا پیروزفر از بازیگرا مرد خوش تیپ سینمای ایران است. پارسا پیروزفر طرفداران زیادی دارد. قد پارسا پیروزفر 176 سانت است. پارسا پیروزفر و مهدی پاکدل از بازیگران بسیار خوشتیپ و پرطرفدار ایرانی هستند. پارسا پیروزفر مجرد است.

نام اصلی : پارسا پیروزفر

متولد : 22 شهریور 1351 تهران

زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون

پیشه : بازیگر

مدرک تحصیلی : لیسانس رشته نقاشی

سال های فعالیت : 1371 تاکنون

قد : 176 سانتیمتر

پارسا پیروزفر متولد 22 شهریور 1351 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون؛ مدرس ، بازیگر و کارگردان نمایش ، نقاش ، نمایشنامه نویس و مترجم ایرانی است. 

پارسا پیروزفر فارغ التحصیل مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش آموخته رشته بازیگری است.

پارسا پیروز فر از پدری نظامی (سرهنگ گارد) و مادری فرهنگی (دبیر دبیرستان) به دنیا آمده و یک برادر بنام بهرام دارد و بچه سلطنت آباد (پاسداران) است.

پارسا پیوزفر و شروع با داستان نویسی

علاقه پارسا پیروزفر به نقاشی باعث شد تا در سالهای دبیرستان و تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک ، داستان های مصوری را خلق کند.

به همین دلیل سال 1369 دیپلم ریاضی فیزیک گرفت و یکسال بعد در رشته نقاشی وارد دانشگاه شد.

اولین تجربه بازیگری پارسا پیروزفر

اولین تجربه بازیگری را در تئاتر دانشگاه بدست آورد تا اینکه سال 1371 وقتی 20 ساله بود نقش کوتاهی را در فیلم «مجسمه» ابراهیم وحید زاده تجربه کرد.

پارسا پیروزفر برای اولین بار به صورت حرفه ای در نقش شیخ سالک که نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1373 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد.

کلاس بازیگری

در سال 1374 دوره بازیگری را در موسسه هنرهای نمایشی استاد سمندریان گذراند و متد بازیگری استانیسلاوسکی را هم نزد مهین اسکویی یاد گرفت.

درخشش در سریال های تلویزیونی

شهرت پارسا سال 1374 در 23 سالگی با سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده کنار لعیا زنگنه و مرحوم حسن جوهرچی شروع شد.

سال 1377 دوباره با سریال «در قلب من» به قاب تلویزیون بازگشت و سال 1381 «سفر سبز» را بازی کرد و سال 1387 با سریال «در چشم باد» دوباره درخشید.

تدریس بازیگری

پیروزفر از سال 1383 به مدت یکسال در موسسه کارنامه و دانشگاه علامه طباطبایی سپس از سال 1383 در موسسه فیلمسازی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخت.

سایر فعالیت ها

آقای بازیگر در زمینه طراحی گرافیک ، ساخت تیزر و مجسمه سازی مدتی فعال بود و از سال 1392 در قامت کارگردان و نمایشنامه نویس در تئاتر حضور دارد.

همچنین ترجمه آثار نمایشی ، طراحی لباس و صحنه بعضی از آثار تئاتری را نیز انجام می دهد.

محل دائمی زندگی پارسا پیروزفر کشور کاناداست و اجراهای مختلفی را در این کشور و همچنین لس انجلس آمریکا بروی صحنه می برد و کمتر به ایران می آید.

علاقه چندانی به مصاحبه ندارد و هنوز رسما ازدواج او تایید نشده است.

صبور بودم

من آدم بسیار صبوری هستم و معتقدم پله پله باید به موفقیت رسید من سالها صبر کردم ، از اول دبستان تا پایان لیسانس ، تجربه های خوب و زیادی به دست آورده ام ، بازیگری دنیای سخت و پیچیده ای است و نمی شود در چند هفته یا چند ماه بازیگر شد.

چاق نمی شم

من اصول کلی رژیم غذایی سالم و مناسب را واقعا رعایت می کنم ، بدن من خوشبختانه استعداد چاقی ندارد یعنی هر چقدر بخورم تغییرات وزنی بدنم سه کیلو است.

بسیار زیاد سفر را دوست دارم و واقعا عاشق سفرم ، سفر به من آرامشی می دهد که از تمام لذت هایی که در مورد مسافرت می گویند برای من مهمتر است.

ضعف بزرگ من

کلا رفتن به جای شلوغ و پرجمعیت را دوست ندارم و این ربطی به بازیگری ام ندارد در جای شلوغ اکسیژن کم می آورم و انرژی ام زود تمام می شود و خسته می شوم.

دوری از ستاره شدن

اصلا اهل جنجال و حاشیه نیست ، در حقیقت هیچ ارتباطی با مخاطبان سینما و هوادارانش نداشته و مسیری را انتخاب کرده تا از ستاره شدن دور بماند.

پارسا فرزند هما روستا نیست

در مراسم تشییع جنازه هما روستا (همسر حمید سمندریان) در سال 1394 شایعه ای باعنوان اینکه پارسا پیروزفر فرزند این بازیگر باسابقه می باشد منتشر شد.

این خبر کذب بوده و این زوج هنری صاحب یک فرزند پسر بنام کاوه می باشند.

داوری ها

او سابقه داوری در نهمین جشنواره فیلم های ایرانیِ استرالیا در سال 1399 ، خانه تئاتر ایران 1389-1390 ، نهمین ، دهمین و چهاردهمین جشن خانه سینما را دارد.

پارسا پیروزفر در سریال یاغی

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سیدمازیار هاشمی در سال 1400 است.

پارسا پیروزفر در سریال یاغی نقش بهمن را ایفا می کند که صاحب باشگاه کشتی است و علاوه براین یک مرکز تفریحی را اداره می کند.

طناز طباطبایی بازیگر شخصیت طلا مطلا ، نقش همسر او را در این سریال ایفا می کند و امیر جعفری ، مه لقا باقری ، عباس جمشیدی فر ، نیکی کریمی ، فرهاد اصلانی ، آبان عسگری ، الیکا ناصری ، مهدی حسینی نیا و جواد خواجوی بازیگران دیگر این سریال را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.