کد خبر : 22179 / /
/

تصویری از نسرین مقانلو در روز هفتم درگذشت پسرش ارشیا را ببینید.

نسرین مقانلو هفته گذشته با انتشار پستی در اینستاگرام از درگذشت پسر بزرگش «ارشیا» در سن ۲۶ سالگی خبر داد. نسرین مقانلو از سال 1370 به کار هنری روی اورد. نسرین مقانلو فعالیت خود را با فیلم دو نیمه ی سیب در سال 1369 آغاز کرد. برادر نسرین مقانلو سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران است. پسر نسرین مقانلو درگذشت.

تصویری از نسرین مقانلو در روز هفتم درگذشت پسرش ارشیا را ببینید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از 55 آنلاین، نسرین مقانلو که یک هفته از مرگ پسر 26 ساله اش ارشیا خلیلیان می گذرد استوری اینستاگرامی منتشر کرد و نوشت:

ارشیا کجایی دارم آتیش میگیرم !!

نسرین مقانلو

سرین مقانلو بازیگر مشهور کشورمان به جز بازیگری در عرصه های مختلف هنری خوانندگی و مجری برنامه های تلویزیونی نیز فعالیت داشته است. از وی فیلم سینمایی زن ها فرشته اند بر پرده سینماها می باشد و در سریال دل منوچهر هادی نیز در نقش توران بازی کرده است. گفتنی است بازی وی در فیلم سینمایی مهمان مامان و سریال مختارنامه مورد توجه قرار گرفته بود. در ادامه جزئیات بیشتر درباره زندگی نسرین مقانلو را در پرشین وی بخوانید.

زندگی نسرین مقانلو

نسرین مقانلو بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱ تیر ۱۳۴۷ در تهران می باشد. وی خواهر بیژن مقانلو، سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران است. کمال خلیلیان (بازیکن سابق فوتبال) همسر نسرین مقانلو است. ثمرهٔ ازدواج آن‌ها ۲ فرزند به نام‌ های ارشیا و آرین است که متولد آمریکا و بزرگ شده و تحصیل کرده آنجا هستند.

ماجرای ازدواج نسرین مقانلو از زبان خودش

کمال خلیلیان همسر نسرین مقانلو می باشد. وی مهاجم تیم ملی فوتبال ، قهرمان جوانان آسیا و عضو باشگاه های گمرک اهواز، پاس و تاج است.

وی در مصاحبه ای عنوان کرده بود که : سر فیلم «همسر» آقای فخیم‌ زاده بود که به خاطر اسمش سرنوشت من را رقم زد و در همان گیرو دار ساختش بودیم که برای خواستگاری از من به منزلمان آمدند و بعد از ۵ -۶ سال کار مداوم در عرصه‌ های مختلف،‌ با همسرم ازدواج کردم و به آمریکا رفتیم.

نسرین مقانلو

البته سالی یک بار به ایران می‌ آمدم و به صورت ناپیوسته کارهایی انجام می‌ دادم، مثل کار «نابخشوده» مرحوم «ایرج قادری» که هنگام بارداری پسر بزرگم اتفاق افتاد یا «بن بست» اصغر نعیمی که با «فرهاد اصلانی» و «دکتر عزیزی» بازی کردم یا کارهای دیگر، اما چون گرین کارت آمریکا داشتم، مجاز نبودم بیشتر از ۳-۴ ماه در ایران بمانم و باید بر می‌ گشتم.

شرط نسرین مقانلو برای همسرش در آمریکا

نسرین مقانلو در برنامه‌ ای گفت: برای همسرم که در آمریکا زندگی می‌ کرد شرط گذاشتم و به او گفتم باید اجازه بدهی هر سال به ایران بیایم و و حرفه ام را ادامه دهم و او نیز پذیرفت.

فرزندان نسرین مقانلو

نسرین مقانلو صاحب دو فرزند پسر به اسم های ارشیا و آرین است، هر دو پسرش متولد آمریکا و بزرگ شده و تحصیل کرده آنجا هستند، همسرش هم ساکن آمریکاست. پسر بزرگ وی به تازگی بعد از مدت ها درگیری با بیماری کرونا برای دیدن مادرش به ایران سفر کرده است.

ازدواج، فرصتی برای امتحان کردن خودم

با ازدواج، عاشق شدم و با خودم فکر کردم این بهترین فرصت برای امتحان کردن خودم است که آیا می‌ توانم مدتی از آنچه دوست دارم، دور باشم یا نه! آن ۱۰ سال خیلی بر من سخت گذشت؛ بسیار دلتنگ بودم، خیلی شب‌ ها می‌ نشستم برنامه «چشم‌ انداز» را می‌ دیدم، همکارانم را نگاه می‌ کردم، گریه می‌ کردم، فیلم‌ هایی را که بازی کرده بودم را نگاه می‌ کردم

و… همسرم هم همیشه بابت این دلتنگی من ناراحت بود و همیشه می‌گفت من هر کاری برای تو بکنم، خوشحال نیستی! واقعاًَ‌ همیشه از او ممنونم که بعد از ازدواج‌ مان کاملاً حمایتم کرد و همچنین بچه‌ هایم که شرایط زندگی و دوری‌ ام را تحمل می‌ کنند و با این موضوع که هر ۲-۳ سال یک بار به ایران می‌ آیند و کنارم هستند یا من تنها سالی چند بار می‌ توانم پیش‌شان بروم، کنار آمده‌ اند.

نسرین مقانلو

زندگی نسرین مقانلونسرین مقانلو و مادرش

واقعاً خیلی سخت است که هم زندگی هنری‌ ات را داشته باشی و هم زندگی شخصی‌ ات را. اما همه این ها را مدیون همسر و بچه‌ هایم هستم که اجازه دادند برگردم و دوباره همان کاری را انجام دهم که دغدغه و مورد علاقه‌ ام است.

شروع فعالیت هنری نسرین مقانلو

نسرین مقانلو : من به واسطه فعالیت پدرم در رشته موسیقی و مادرم در تئاتر با فضای هنر آشنایی کامل داشتم، به همین دلیل از زمان کودکی و نوجوانی فعالیتم در زمینه تئاتر و نمایش را شروع کردم، اما زمانی که تصمیم گرفتم فعالیت حرفه ای ام در سینما را شروع کنم، با فیلم «دو نیمه سیب» کیانوش عیاری استارت زدم.

از سال ۱۳۷۰ کار حرفه‌ ای خود را آغاز کرده‌ است. او فعالیت خود را با فیلم امید در سینما آغاز کرد و با بازی در فیلم همسر بیشتر مورد توجه قرار گرفت. نسرین مقانلو  پس از بازی در فیلم نابخشوده چند سالی را در خارج از کشور گذراند.

سپس به ایران بازگشت و بازی در سینما و تلویزیون را ادامه داد. بازی در فیلم مهمان مامان وی را به عنوان یک بازیگر توانا مطرح کرد. فعالیت حرفه‌ای در سینما را با فیلم “دو نیمه سیب” کیانوش عیاری آغاز کرد.

ورود نسرین مقانلو به عرصه موسیقی

آلبوم «ساعت شنی» اولین تجربه مقانلو در عرصه موسیقی است. وی با بیان اینکه سعی دارم اگر ممکن شود در آینده یک آلبوم شخصی با صدای خودم دکلمه کنم، گفت: فعلا به خواندن و کنسرت گذاشتن برای بانوان فکر نمی‌ کنم. در حال حاضر تمرکز من بیشتر روی بازیگری و کار دکلمه است.

نسرین مقانلو

“قرار سکوت” با دکلمه نسرین مقانلو و صدای اهورا احمدی

آلبوم “قرار سکوت” با دکلمه نسرین مقانلو و صدای اهورا احمدی منتشر شد. همچنین هنرمندانی چون فرشید ادهمی، مهرداد قنبری، علیرضا مسعود پور، سعید شمس، امیر احمدی، محمد خرمی، رامتین خراسانی، نوراله رشنو، جبرئیل شاه محمدی و رها دخت فتحی در زمینه ترانه و موسیقی در این آلبوم حضور دارند.

نوازندگانی همچون فیروز ویسانلو، حسین شریفی، کیان دارات، حامد حمیدی، بابک ریاحی پور، نیما غفاری و … در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته‌ اند.

با اولین جراحی بیهوش شدم

در برنامه دورهمی مهران مدیری ؛  نسرین مقانلو ، در خصوص مخالفت‌های خانواده‌اش برای حضور در سینما گفت: مادرم با حضور من موافق بود اما خانواده پدری‌ ام مخالف حرفه من بودند. به همین دلیل دو سال مامایی خواندم ولی با اولین جراحی بیهوش شدم! مادرم خیلی دوست داشت من پزشک شوم اما واقعا با روحیه من سازگار نبود.

زندگی نسرین مقانلوزندگی نسرین مقانلو و پسرانش

بازیگر سریال «قلب یخی» درباره بازیگری خود بیان کرد: معتقدم که حرفه ما انتها ندارد و هر انسانی که بگوید کامل است آن روز، روز مرگ دانسته‌ هایش است. این مردم هستند که باید به من و حرفه من نمره بدهند.

مقانلو سپس از حضور در سریال «مختارنامه» و همکاری با داوود میرباقری گفت. او در خصوص رضایت ۹۹ درصدی مردم از نقشش در این مجموعه بیان کرد: جایزه بهترین بازیگر نقش زن را از رضایت ۹۹ درصدی مردم گرفتم. «مختارنامه» کاری بود که خودم آن را خیلی دوست داشتم. هیچ وقت آن نقش را فراموش نمی کنم. در بین کارهایم فیلم سینمایی «مهمان مامان» را هم خیلی دوست دارم و از جمله کارهایی بود که فرهنگ اصیل خانواده‌های ایرانی را نشان می داد.

بازیگر فیلم سینمایی «مهمان مامان» اظهار داشت: به شدت اهل مطالعه، موسیقی و دکلمه هستم. در تنهایی های خودم نثر می نویسم و می خوانم. به هرحال ذاتم از موسیقی دور نیست و خانواده پدرم اهل موسیقی است.

وی خاتمه داد. البته در پایان آرزو کرد که از هیچ بنده‌ ای سلامتی روح و جسم نرود، همه اعتبار خوب داشته باشند و هیچ پدر و مادری با فرزندانش امتحان نشود.

زندگی نسرین مقانلو در سریال دل

سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی یکی از جدیدترین سریال‌ هایی است که در شبکه نمایش خانگی تولید شده است. نسرین مقانلو در این سریال در همسر اتابک، مادر آرش، خاله رابی بازی کرده است.

سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی ساخته شده و داستانی عاشقانه را دنبال می‌ کند. منوچهر هادی که در ساخت سریال‌ های عاشقانه موفقیت‌ هایی را در کارنامه دارد این بار با سریالی پر بازیگر برای بار دوم به شبکه نمایش خانگی آمده است.

نسرین مقانلو قصه ما در این داستان رمانتیک سطحی، در نقش توران خانم، همسر اتابک (بیژن امکانیان) و مادر آرش بازی می کند. نسرین مقانلو در این درام اجتماعی با لباسی که بعضی آن را بدن نما و تحریک آمیز می‌دانستند، جنجالی شده و تیپش در رسانه ها به خصوص شبکه های اجتماعی این روزها، محفل حرف و حدیث فشن بلاگرها و عاشقان مد و سریال شده است.

سعید راد، مهراوه شریفی‌ نیا، محمدرضا فروتن، ساره بیات، افسانه بایگان، کوروش تهامی، بیژن امکانیان، نسرین مقانلو، حامد بهداد، یکتا ناصر، مهدی کوشکی، لیلا زارع، علی سخنگو، محمدحسن معینی، مهسا موحد و بهرام افشاری در سریال دل هنرنمایی کرده اند.

سانسور عجیب لباس نسرین مقانلو در سریال دل

منوچهر هادی؛ کارگردان سریال «دل» درباره علت سانسور لباس نسرین مقانلو در این مجموعه که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌ شود توضیحاتی ارائه کرد.

منوچهر هادی با انتشار پستی در اینستاگرام خود از سانسور لباس نسرین مقانلو در سریال دل خبر داد و چنین نوشت: به دلیل ممیزی لباس بانو نسرین مقانلو توسط وزارت ارشاد مجبور شدیم بخش رنگی لباس رو به رنگ آبی در بیاوریم این پروسه نزدیک به دو ماه کار برد و در بخش‌هایی از صحنه‌ های فیلم گردن بند خانوم مقانلو هم به رنگ آبی در آمده بود که بهتر از این نمی شد.

ممنون از توجه شما. در سکانس‌ های عروسی سریال دل، رنگ لباس نسرین مقانلو دچار ممیزی ارشاد شد و از رنگ اصلی به رنگ آبی تغییر پیدا کرد!

ویدئویی که سریال «دل» برای تولد نسرین مقانلو تقدیم کرد.

توضیح نسرین مقانلو درباره تبلیغش در ماهواره

نسرین مقانلو بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضور سلبریتی‌ ها در تبلیغات گفت: به نظر من کار بدی نیست. اگر یک سلبریتی محصولی را تبلیغ می‌کند، ممکن است خودش استفاده کرده باشد و کیفیت آن برایش خوب بوده باشد.

حالا شاید ۷۰درصد جامعه استفاده‌کنندگان راضی باشند و ۳۰ درصد هم راضی نبوده‌ اند. این دیگر گناه آن سلبریتی نیست. ممکن است برخی به موادی که در آن محصول به کار رفته، حساسیت داشته باشند و آن محصول با آن‌ ها سازگاری نداشته باشد.

مقانلو در بخش دیگری از این گفتگوی رادیویی مطرح کرد: من حدود سه سال پیش درباره یک کرم تبلیغ کرده‌ام. الان در ماهواره برای تبلیغ یک کرم خارجی که من اصلاً روحم درباره آن خبر ندارد، عکس‌ ها و تکه‌ های کار من را از آن کار ۳-۴ سال پیش برداشته و برای تبلیغ این کرم خارجی گذاشته‌اند. این کرم خارجی را من تبلیغ نکرده‌ ام.

بازیگر سریال دلنسرین مقانلو

وی ادامه داد: هر زمان یک سلبریتی نام آن محصول تبلیغ را نیاورد، بدانید که آن تبلیغ فیک است و او این کار را نکرده است. به نوعی از ما سوء استفاده می‌ کنند. ما در مراجع قضایی هم شکایت کرده‌ ایم که بتوانیم آنها را پیدا کنیم تا از تصویر ما استفاده نکنند.

مقانلو بیان کرد: من الان پیگیر این شکایت هستم. ما این برند را اصلا نمی‌ توانیم پیدا کنیم. چون از ایران نیست. اما با دستگاه قضایی صحبت کردیم، پیگیر هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم افرادی که این کار را می‌ کنند، پیدا کنیم. من عاشق مردم هستم و مطمئن باشید هیچ وقت به خاطر پول کاری نمی کنم که مردم اذیت شوند.

زندگی نسرین مقانلو و گفتگویی متفاوت با وی

هفت سال در “مختارنامه” یک دانشگاه را گذراندیم

در برنامه سین مثل سریال “نسرین مقاملو” بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: بازیگری برای خودم یک اتفاق خوب محسوب می‌ شود اما در زندگی مشترک برای همسر و بچه‌ها سخت است و در صورت نداشتن گذشت از طرف همسر کار سخت‌ تر می‌ شود اما خدا را شکر همسر من با درک حرفه‌ام پشت من ایستاده است و من در صورت یک رفت و برگشتی به دنیا هیچ حرفه‌ ای را جز بازیگری انتخاب نمی‌ کنم.

وی ادامه داد: حرفه‌ای بازیگری در وهله‌ی نخست به دلیل همذات پنداری با مردم و روانشناسی یک کار مقدس است و در همدردی با افراد جامعه آن روح حساس با تراشیده شدن اذیت می‌شود اما به محض حضور در کار جدید باز این انرژی را بدست می‌آوریم همیشه در بازیگری با درگیر بودن روح و ذهنم سعی در گذاشتن خود جای آن فرد می‌کردم.

این بازیگر افزود: در همه‌ی نقش‌ هایی خاکستری‌ ام با به درون آن نقش رفتن و ایجاد همذات پنداری هدف و سعی‌ام ایجاد فکر و تعمق در زندگی افراد بود در “مسافری از هند” هنگام مشورت با مادرم برای پذیرش نقش سیمین وی گفت که نقش‌ های خاکستری به دلیل در لبه‌ی پرتگاه قرار گرفتن بسیار سخت و مشکل است.

مقانلو عنوان کرد: بازیگری یعنی رها بودن که با تمام وجود و درونت آن کار را انجام دهی در کنترل شدن بکر بودن و باور پذیری از دست می‌رود و کارگردان خوب اجازه می‌ دهد که ناخود آگاه تو به نقش اضافه شوی، در بازیگری علاوه بر مهم بودن تحصیلات باید ذاتی بودن هنر را پذیرفت زیرا غیر از بیان مونولوگ انتقال دادن حس کار بسیار سخت است.

مصاحبه ای متفاوت با نسرین مقانلو

وی بیان کرد: تمرکز به جا در کار به دلیل جمع کردن حواس فرد به نور، صدابردار، تصویربردار بسیار در کار مهم است و این امر جز با کار زیاد و تجربه بدست نمی‌ آید.

این بازیگر در خصوص بازی در آثار مناسبتی اظهار داشت: تاکنون در متن‌ های رسیده به دستم با شخصیت‌ ها ارتباط برقرار نکرده‌ ام امیدوارم که در آینده امکان حضور در این آثار اتفاق بیفتد در زمان تعطیلات وجود کارهای طنز و رنگ بسیار مهم است البته در “حس سوم” در موقعیت طنز بازی کرده‌ ام اما نکته‌ی ویژه و مهم برای این نوع آثار ساختار قصه و نگه‌ داشتن تماشاچی تا پایان ۱۳ روز است.

مقانلو در خصوص بر پایی جشنواره تصریح کرد: برگزاری جشنواره و قدردانی در کارگردانان و بازیگران سازنده این سریال‌ها بسیار زیباست البته من همیشه جایزه‌ام را از مردم گرفته‌ام و همین مورد پسند واقع شدن نقش ناریه در “مختارنامه” از سوی مردم به آدمی انرژی می‌دهد و تلاش بازیگر را با به در کردن خستگی از تن با وجود امکانات کم برای ارائه‌ی کاری بهتر بیش‌ تر می‌ کند.

زندگی نسرین مقانلو بازیگر مختار نامه

وی در مورد سریال “مختارنامه” اظهار داشت: کار با داوود میرباقری یک شانس بزرگ برای بازیگری محسوب می‌ شود در این اثر نگارش متن، دیالوگ‌ ها، گویش‌ ها و انتخاب بازیگران به جا بود و همه با دل و جان این کار را می‌ کردند و با وجود آنکه تاکنون کوفه را ندیده بودم آمدن صدای پای اسب‌ها، تاریکی کوچه‌ ها جالب بود.

این بازیگر در مورد نقش ناریه در این سریال عنوان کرد: حسادت‌ ها گلایه کردن‌ ها و توقعات ناریه از همسرش برای من شیرین بود در این هفت سال یک دوره‌ی دانشگاه را گذراندیم و دوست دارم آخرین کارم یک اثر زیبای تاریخی با داوود میرباقری باشد و من در این تجربه‌ی تاریخی به عنوان دژی در آن زندگی کردم.

مقانلو بیان کرد: سریال اخیر به خصوص حضور خانم‌ ها در آن بسیار افت کرده است در گذشته میان نقش‌ های خانم و آقا توازنی وجود داشت و حتی گاهی خانم‌ ها قهرمان قصه می‌ شدند اما این موضوع هم اکنون بسیار کمتر شده است در صورتی که زنان ایرانی با اقتدارترین زنان و مادران دنیا هستند.

ایرانی‌ها خوش قلب و مهمان نوازند

من ایرانی‌ ها را آدم‌ های خوش قلب و مهمان نوازی می‌ دانم. درست است شرایط خیلی چیزها و آدم‌ها را تغییر داده، اما ایرانی جماعت خوش ذات است. افتخار می‌ کنم که یک ایرانی هستم. خیلی‌ ها در آمریکا تصور می‌ کردند من اسپانیایی یا مکزیکی هستم!

این موضوع خیلی به من بر می‌خورد، آنقدر که با تاکید و افتخار ملیتم را به آنها می‌ گفتم. با وجودی که پسرهایم در آمریکا به دنیا آمده‌ اند، اما هر آنچه یک شهروند ایرانی باید از کشورش بداند را می‌ دانند و مذهب مسلمانی‌ شان را دارند، چون من خواسته‌ ام که اینگونه بار بیایند.

اعتماد راسخ دارم اگر آدم بچه‌هایش را با خدا و کلام قرآن آشنا کند، هیچ وقت به خطا نخواهند رفت؛ همان کاری که مادرم با من کرد. فعلاً که در ایران به دنیا آمده‌ ام و نمی‌ توانم آن را با هیچ جای دیگر معاوضه کنم، وابستگی بد و شدیدی به این مملکت دارم و هیچ چیز خارج برایم جذابیت ندارد، چون تفکراتم با آدم‌ های دیگر زمین تا آسمان فرق دارد و زندگی را جور دیگری می‌ بینم؛ مثلاً وقتی خارج از ایران هستم، دوست دارم به محله‌ های عجیب و غریب سیاه‌ پوست‌ ها و دیگر آدم‌ هایشان بروم، ازشان فیلم بگیرم و تصاویرشان را روزی به یک فیلم تبدیل کنم.

اتفاقاً خیلی‌ ها از من می‌ پرسند چرا کارگردانی نمی‌ کنی؟ من هم می‌ گویم وقتی قرار است ممیزی بخورد، چرا باید این کار را انجام بدهم؟! اگر قرار است روزی چیزی بسازم، دلم می‌ خواهد واقعیتش را بسازم که متاسفانه این شرایط هر روز در حال بدتر شدن است و این مسئله خیلی اذیتم می‌ کند.

با همه این ها دلم می‌ خواهد ایرانی باقی بمانم و در کنار مردم خودم زندگی کنم. دلم می‌ خواهد ما بازیگرها و مسئولان دست به دست هم بدهیم و تلویزیون و سینمای‌ مان را زنده نگه داریم. شاید وقتی ببینم دیگر کاری از دستم بر نمی‌ آید، ب گویم خداحافظ و برگردم پیش همسر و بچه‌ هایم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.