کد خبر : 23109 / /
/

تغییر جنسیت شهره لرستانی حواشی بسیار زیادی در کشور داشته است .

تصویری از مازیار لرستانی و رابعه اسکویی در کنار هم منتشر شد که شایعه ازدواج آنها را همه جا پخش کرد. عکسی جنجالی از مازیار لرستانی بازیگر مطرح ایرانی که به تازگی تغییر جنسیت داده. عکس مازیار لرستانی در کنار رابعه اسکویی برایش دردسرساز شد. شهره لرستانی(مازیار لرستانی) بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 26 مهرماه 1345 متولد شد. شهره لرستانی(مازیار لرستانی) اصالتا اهل خرم آباد است.

شهره لرستانی در سال 69 در رشته کارگردانی تئاتر فارغ التحصیل شد.

شهره لرستانی به تازگی تغییر جنسیت داده است .

تغییر جنسیت شهره لرستانی حواشی بسیار زیادی در کشور داشته است .

مازیار لرستانی گفت من برای همیشه در ایران خواهم ماند، ایران را دوست دارم حتی اگر من را بیرون هم کنند نمی روم.

او گفته بازیگران زن مثل خواهر من هستند. وی درباره اینکه چرا هورمون درمانی را آغاز نکرده گفته که اجاره نشین است و از کار هنری خرج زندگی اش را درمی آورد. به زودی هورمون تراپی را شروع خواهم کرد.

مازیار لرستانی

مازیار لرستانی

مازیار صالحی لرستانی (با نام تولد شهره صالحی لرستانی؛ زادهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۴۵) بازیگر و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهلِ ایران است. وی در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم اُغُر بخیر وارد حرفهٔ سینما و تلویزیون شد.

زندگی شخصی مازیار لرستانی

مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی زاده شد. وی دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشتهٔ کارگردانی تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد رشتهٔ فیلم‌نامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی مجتمع فیلم‌سازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است.

تطبیق جنسیت مازیار لرستانی

لرستانی، چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از تطبیق جنسیت خود خبر داد و گفت نام مازیار را برگزیده‌است. این اتفاق از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوان روبه‌رو شد و در حالی که عده‌ای از «تغییر جنسیت» او سخن می‌گفتند، فعّالان حقوق تراجنسیتی‌ها یادآوری کردند که باید از «تطبیق جنسیت» برای چنین اتفاقی استفاده کرد. خانم لرستانی بعد از یک عمل جراحی جنسیت خود را به مرد مبدل کرد.

زندگی هنری مازیار لرستانی

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.[۵]

وی از سال ۱۳۶۶ کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای در تئاترشهر از جمله «خسیس دهکدهٔ روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد از جمله کارهای اوست. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشتهٔ شون اوکیسی، برای شبکهٔ چهار را انجام داده‌است.

مجموعهٔ تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از کارهایی است که وی کارگردانی کرده‌است.

اصالت خانوادگی و شغل والدین

شغل پدرش قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و اصالتا لر خرم آباد است.

یک خواهر به نام شراره صالحی لرستانی و یک برادر دارد ، نام کاملش «شهره صالحی لرستانی» است که می گوید وقتی مدرسه رفتم به تقلید از چارلی چاپلین نامم را کوتاه کردم.

مازیار لرستانی

علاقه به هنر از مدرسه

همیشه گروه تئاتر مدرسه با من بود ، از نوشتن و به وجود آوردن لذت می بردم.

آن اوایل که بلد نبودم بنویسم حفظ می کردم ، نمایشنامه نویسی که بلد نبودم اما قصه هایی شبیه نمایشنامه می نوشتم و با گروه تئاترمان اجرا می کردم.

مازیار لرستانی

خاطره با پدر در دادگاه

یکی از تفریحات من و برادرم تابستان ها این بود که با پدرم به دادگستری می رفتیم.

وقتی مراجعین می آمدند زیر میز پدر پنهان می شدیم و آنها را از لای ترک میز زیر نظر گرفته و به حرف هایشان گوش می دادیم ، عشق ما دعواهای زن و شوهری بود.

دانشگاه و شروع تئاتر

در سال 1364 وقتی 19 ساله بود از شهر همدان که مدتی بخاطر شغل پدر ساکن آنجا بودند به تهران بازگشتند سپس دیپلم گرفت و بلافاصله وارد دانشگاه هنر شد.

مازیار لرستانی

در همان ترم اول که اکثرا دروس عمومی بود غرق تئاتر شد و 17 نمایش را به کارگردانی خود بروی صحنه برد سپس خود نیز کم کم وارد بازی شد.

جلوی دوربین

در سال 1365 وقتی 20 ساله بود با سریال «اُغُر بخیر» اولین بار وارد قاب تلویزیون شد اما دومین تجربه بازی اش فیلم «نیاز» در سینما بود

بازی در سریال آپارتمان در سال 1371 کنار چهره هایی چون در کنار چهره هایی چون پرویز پرستویی ، امین تارخ ، حمید جبلی و آتیلا پسیانی او را به شهرت رسید.

شکست عشقی

مازیار لرستانی در بیست و هفت سالگی عاشق شد اما به دلایل مختلفی این عشق نافرجام ماند و زندگی او را کاملاً تحت تاثیر قرار داد.

خودش می گوید همه چیز خیلی ساده شروع شد طوریکه وقتی امروز بهش نگاه می کنم باورم نمی شود اتفاقی به این سادگی که ساده تر از آن هم قابل حل بود و می توانستم از آن بگذرم ، زندگی ام را دگرگون کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.