کد خبر : 23243 / /
/

عمده کاربرانی که مواضع رجبی را نقد می‌کنند، احتمالا متعلق به آن دسته‌ای هستند که در میان شعارهایشان چیزهایی مثل «آزادی بیان» یا «زنده باد مخالف من» زیاد دیده می‌شود. خب مهران رجبی در تقابل با جریان عمومی اظهارنظرهای سلبریتی‌ها، نظری می‌دهد که مصداق آزمون عملیِ «زنده باد مخالف من» است، چه ایرادی دارد که نظرش بدون طعن و کنایه و عتاب تحمل شود؟

مهران رجبی بازیگر بانمکی‌ست، گر چه شروع بازیگری‌اش با آن چهره سنگی و تلخ ناظم بچه‌های مدرسه همت بود، اما مهران رجبی شدیدا دوست داشتنی است. مهران رجبی چهره گرمی دارد و نقش کهن الگوی خیرخواه و بزرگ جمع و یا همان حکیم فرزانه به میزان زیادی روی او می‌نشیند.

مثلا به کاراکتر مهران رجبی در دردسرهای عظیم دقت کنید، همیشه خیر جمع را می‌خواست، معتمد همه بود، حرف همه را می‌شنید، حکم قطعی نمی‌داد و آدمی بود که خیر امور را در تعادل و وسط ایستادن می‌دید. مهران رجبی را البته با آن نقش رندانه‌اش در مارمولک هم به یاد می‌آوریم، کاندیدای فرصت‌طلب و سودجو با آن ژست‌های زاهدانه و درویش‌مسلک که مثلا به مال دنیا نه گفته بود و دردمند مردم بود!

 مهران رجبی

مهران رجبی

مهران رجبی

او البته قابلیت‌های دیگری هم دارد، از آن بازیگرهای خوش‌نشین جنگ‌های تلویزیونی‌ست در اعیاد مذهبی و ملی تنور برنامه‌های تلویزیون را گرم می‌کند، ظاهرا راحت دعوت‌ها را می‌پذیرد و وقتی هم که هست، نه حاشیه خطرناکی تولید می‌کند و نه البته حضور سردی دارد. خوش بیان است و شیرین خاطره تعریف می‌کند، بماند که کلا میمیک صورتش هم جلوه‌ای از صمیمیت دارد، آن بینیِ دچار اعوجاج و پیشانی بلندش و... او را در دسترس و معمولی نشان می‌دهد.

عمده کاربرانی که مواضع رجبی را نقد می‌کنند، احتمالا متعلق به آن دسته‌ای هستند که در میان شعارهایشان چیزهایی مثل «آزادی بیان» یا «زنده باد مخالف من» زیاد دیده می‌شود. خب مهران رجبی در تقابل با جریان عمومی اظهارنظرهای سلبریتی‌ها، نظری می‌دهد که مصداق آزمون عملیِ «زنده باد مخالف من» است، چه ایرادی دارد که نظرش بدون طعن و کنایه و عتاب تحمل شود؟

ضمنا، مگر قرار است تمام انسان‌های مشهور مرجع فکری یک جامعه باشند؟ رجبی روزگاری معلمی می‌کرده و آن‌طور که خودش گفته بر حسب یک اتفاق پایش به عرصه بازیگری باز شده، کارش گرفته و حالا اصطلاحا یک سلبریتی‌ست! لزوما هر بازیگری مکتب استانیلاویسکی و برشت را که دوره نکرده، خیلی از آن دوره کرده‌هایش هم حتما و لزوما شان اجتماعی آن‌چنانی ندارند، تکلیف رجبی که روشن است.

شاید این بار واقعا آن کاربران منتقد دچار سوتفاهم شده‌اند و رجبی را شصت‌چی‌وار اشتباهی گرفته‌اند، او حق دارد اندازه خودش باشد، شاید نباید از آدم‌های چیزی بخواهیم که نیستند. اما این واکنش‌ها به همین جا ختم نشد و این ویدئوی مهران رجبی همان‌طور که گفتیم حسابی جنجالی شد و موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت تا جایی که برخی از بازیگران هم نسبت به این ویدئو واکنش تندی داشته و حرف و حدیث‌هایی در فضای مجازی شکل گرفت که دو نمونه خبرسازترین آن‌ها را برای شما آورده‌ایم

حسام صالحی بازیگر خردسال «سه در چهار» در واکنش به این ویدئو در توئیتی نوشت: آقای مهران رجبی شما همونی نبودی که در پشت صحنه سریال سه در چهار برای من 10 ساله از انواع نوشیدنی‌های الکلی توضیح میدادی؟ حالا شدی بچه مسلمون خوب؟

مهران رجبی

حالا هم خانم شیوا طاهری روز گذشته در تازه‌ترین انتقاد از او در مورد حرف‌های رکیک مهران رجبی به خانم‌ها گفته.

این بازیگر نوشت: خارج از هر بحث و انتقادی میخواهم بگویم من اولین تجربه بازیگریم در سریال گذر از رنج‌ها در سن 20 سالگیم با شما بود. شما جای عموی من بازی می‌کردید. شما آقای مهران رجبی هنوز یادم هست که وقتی وارد اتاق گریم می‌شدید یا هرجا فرقی برای‌تان نمی‌کرد خانم نشسته بود یا بچه شروع به گفتن لطیفه‌های منشوری می‌کردید تا جایی که به محض ورود شماها خانوم‌ها از جایی که شما هستید بیرون می‌رفتیم.

خوب به یاد دارم و این را می‌دانم که هرکس که با شما کار کرده باشد هم شما را با این خصیصه یاد می‌کند اما سوالی ذهنمان را مشغول کرده شما که تنها هنرتان برای خنداندن، حرف‌های رکیک بود حالا در تلویزیون چه چیزی می‌خواهید بگویید؟ چیزی اصلا دارید؟ چون آنجا دیگر جای لوده بازی نیست فکر کنم اکنون باید به فکر کمی سواد و ادب باشید شاید کمی مخاطب پیدا کردی .... یاحق / شیوا طاهری

زندگی شخصی مهران رجبی

مهران رجبی بازیگر همیشه خندان سینما و تلویزیون متولد دهم دی ماه 1340 از روستای واریان کرج، فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس است.

پدر مهران رجبی سهراب و مادرش خدیجه نام دارد که هر دو دار فانی را وداع گفته اند. آقای رجبی دو برادر بزرگتر به نامهای محراب و فرهاد دارد.

او همچنین یک خواهر به نام جمیله (فرزند اول خانواده) داشت که در دو سالگی فوت کرده و در قبرستان روستای واریان به خاک سپرده شد. سالها بعد با ساخت سد کرج، روستا و قبرستان آن به زیر آب رفته و اهالی آنجا، در نزدیکی کوهها و باغها منازل جدیدی ساخته و ساکن شدند.

مهران رجبی

تدریس مهران رجبی

این هنرمند سالها در آموزش و پرورش و همچنین موسسه آموزش عالی کرج به تدریس رشته گرافیک پرداخته است.

ازدواج و همسر مهران رجبی

مهران رجبی سالها قبل در تاریخ 12 مهر 1369 با افسانه کیا ازدواج کرده است.

ماجرای آشنایی و خواستگاری مهران رجبی

مهران رجبی که به همراه همسرش در برنامه تلویزیونی وقتشه با اجرای کامران تفتی حضور یافته بود در باره آشنایی و ازدواج خود گفت:

من معلم بودم و در مدارس کرج تدریس می کردم و همسرم نیز در آموزش و پرورش کرج کارمند بودند. بنا به دلایل کاری رفت و آمد زیادی داشتم و در این رفت و آمدها احساس کردم این خانم می تواند همسر ایده آلی برای من باشد.

خواستگاری در خانه آقای رئیس آموزش و پرورش شهر کرج از دوستان نزدیکم بود و ارتباط خوبی با وی داشتم. موضوع را با او در میان گذاشتم و او نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد قول داد تا مقدمات را فراهم کند.

در این ملاقات به توافقات خوبی رسیدیم و متوجه شدم این خانم می تواند شریک زندگی ام باشد.

مهران رجبی و همسرش سه فرزند به نام های زهرا، سارا و علیرضا دارند که دخترشان زهرا ازدواج کرده است.

فرزندان مهران رجبی

علیرضا، سارا و زهرا (فرزندان مهران رجبی) و سیدمیثم فاطمی داماد مهران رجبی

ورود مهران رجبی به دنیای بازیگری

مهران رجبی به طور کاملا اتفاقی وارد عرصه بازیگری شد. استعداد مهران رجبی در زمینه بازیگری ابتدا به وسیله رضا میرکریمی که همکلاس او در دوران دانشگاه بود کشف شد و توسط او به تلویزیون و سینما راه یافت.

سریال تلویزیونی بچه های مدرسه همت در سال 1375 و فیلم سینمایی کودک و سرباز در سال 1378، اولین ساخته های رضا میرکریمی است که از مهران رجبی(دوست دوران دانشگاهی خود) برای بازیگری دعوت کرد.

بچه های مدرسه همت

اولین نقش آفرینی مهران رجبی در سریال بچه های مدرسه همت

نقش ستوده شده او در فیلم کودک و سرباز کاندیدای جایزه جشنواره فجر گردید که برای بازیگری تازه‌کار افتخار است.

فیلم کودک و سرباز

مهران رجبی در نمایی از فیلم کودک و سرباز

این هنرمند از آن سال تا به امروز در فیلم و سریال های بسیاری نقش آفرینی کرده که می توان به سریال روزگار قریب، قرارگاه مسکونی، دردسرهای عظیم، اخراجیها، زیرزمین، پارادیس و... اشاره کرد.

فیلم پارادیس

مهم ترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که وی نسبت به دیگر بازیگران سینما و تلویزیون ایران، نقش خود را بسیار راحت و در اصطلاح رئال و واقعی ایفا می کند.

اجرای مهران رجبی در برنامه های تلویزیونی

مهران رجبی مانند برخی از هنرمندان علاوه بر بازیگری، در زمینه اجرا نیز توانایی خود را آزموده است. او پس از اجرای ویژه برنامه عید 1399، اجرای برنامه خودمونی در شبکه سه سیما را در سال 1401 بر عهده گرفت.

مهران رجبی

برنامه تلویزیونی خودمونی با محوریت خانواده، یک مسابقه شاد و جذاب به تهیه کنندگی حامد خانی اوشانی است که دو گروه شرکت کننده متشکل از پدربزرگ و مادربزرگ به همراه فرزندان و نوادگان می باشد.

مروری بر نقش های مهران رجبی

در این بخش از بیوگرافی نمناک، مروری بر برخی از نقشهای مهران رجبی در سینما و تلویزیون خواهیم داشت.

مهران رجبی در سریال روزگار قریب

روزگار قریب  سریالی به کارگردانی کیانوش عیاری در سال 1386 است که به مدت یک سال به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

این سریال الهام گرفته از زندگی دکتر محمد قریب، بنیان‌گذار تخصص پزشکی اطفال در ایران است.

مهران رجبی در مجموعه تلویزیونی روزگار قریب در نقش میرزاعلی اصغر قریب پدر دکتر محمد قریب ایفای نقش کرده است. 

در سریال روزگار قریب هنرمندان دیگری همچون مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، آفرین عبیسی، رضا کیانیان، حسین پناهی، شهاب کسرایی و فرحناز منافی ظاهر نقش آفرینی کرده اند

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.