کد خبر : 23324 / /
/

امروز سه شنبه (۲۴ آبان ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۸ میلیون۲۳۴ هزار و ۷۴۱ تومان رسید. شاخص کل بازار بورس نیز با۲۲۸۱ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۴۱۰.۴۵۵ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۳۹۹.۸۱۹ واحدی قرار گرفته است.

سود سهام عدالت امسال در دو نوبت پرداخت می شود. سهام عدالت 1401 دو مرحله ای واریز می شود. مرحله اول سهام عدالت تا آخر پاییز واریز می شود. مرحله دوم سهام عدالت اواخرسال یا اوایل سال آینده واریز می شود. اخبار سهام عدالت را در « خبر روز» بخوانید. 

ارزش سهام عدالت من چقدر شد؟

امروز سه شنبه (۲۴ آبان ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۸ میلیون۲۳۴ هزار و ۷۴۱ تومان رسید. شاخص کل بازار بورس نیز با۲۲۸۱ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۴۱۰.۴۵۵ و شاخص هم  وزن در ارتفاع ۳۹۹.۸۱۹ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۳۲۶۵ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم۵۲۲۰ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار خودرو، بفجر، وغدیر، فارس، وامید، پارس، فملی بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس شجم، زاگرس، فغدیر، شگویا، فزر، صبا، اتکای بر شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

تعیین تکلیف سود سهام عدالت متوفیان

 

دنیای معدن: ​اکبر حیدری ، در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار داشت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: امسال سود سهام عدالت در دو نوبت پرداخت می‌شود که در نوبت اول ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به زودی به حساب صاحبان سهام عدالت واریز می‌شود. اکبر حیدری ، در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار داشت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود ۵۰ درصد معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

حیدری گفت: سود ۳۰ هزار میلیارد تومان مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهامداران عدالت تا پایان پاییز پرداخت می‌شود.

* سهام عدالت متوفیان به همراه سود به صورت قهری به ورثه منتقل خواهد شد

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

* سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت‌ تجمیع می‌شود

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سودهای مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند.

زمان بازگشایی نمادهای متوقف سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازگشایی نمادهای سهام عدالت حتما باید پس از برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی باشد که اکنون در حال تدارک بحث مقرراتی و قوانین هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجید عشقی، رییس سازمان بورس گفت: بازگشایی نمادهای سهام عدالت حتما باید پس از برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی باشد که اکنون در حال تدارک بحث مقرراتی و قوانین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف نظرهایی در خصوص نحوه تشکیل مجامع آنها وجود داشت که با رایزنی با مجلس و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و دیگر دست اندرکاران در حال رفع آن هستیم. مجامع آنها که برگزار شود، بازگشایی نمادها نیز صورت خواهد گرفت.

شرط پرداخت سود سهام عدالت تا آخر پاییز

عشقی در خصوص پرداخت سود متناسب شرکت‌های سرمایه پذیر که در شورای عالی بورس مصوب شده است، گفت: این سودها دریافت و در آینده نزدیک سعی می‌کنیم منابعی که جمع آوری شده را دربخش اول به سهامداران سهام عدالت پرداخت کنیم.

او می‌گوید: امیدواریم تا پایان پاییز بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم اما پرداخت سود بستگی به دریافت سود نقدینگی شرکت‌ها دارد که در حال پیگیری هستیم.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۲۱ آبان ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰۱ هزار و ۴۰۱ تومان به ۸ میلیون۹۶۰ هزار و۳۸۳ تومان رسید.

به گزارش سلام نو، امروز شنبه (۲۱ آبان ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۸ میلیون۶۲۱ هزار و۱۲ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با۱۱۷۳۹ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۴۲۶.۰۹۵ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۴۰۱.۹۰۷ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۵۰۶۰ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم۵۲۷۸ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار کچاد،فملی،فولاد،شتران،تاپیکو،حکشتی،پارسان بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس آریا،غصینو،فغدیر،غصینو،فزر،زاگرس،اتکای و شگویا بر شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.