کد خبر : 23757 / /
/

شاخص کل بورس تهران گام مهمی در جهت پایان اصلاح فرسایشی خود که از 22 آبان تا به حال در پیش گرفته است، برداشت

بورس تهران امروز سه شنبه 8 آذر 1401 پس از 6 روز کاری کم نوسان و خنثی موفق شد گام محکمی در جهت رشد بردارد. نکته مهم امروز شکستن مقاومت مهم 411 هزار واحدی شاخص کل هم‌وزن در راستای معاملات مطلوب در گروه‌های کوچکتر بازار بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران گام مهمی در جهت پایان اصلاح فرسایشی خود که از 22 آبان تا به حال در پیش گرفته است، برداشت. سهم نماگر اصلی بازار سرمایه از رشد امروز 0.42 درصد معادل 5 هزار و 854 واحد افزایش بود. رشد امروز موجب شد شاخص یاد شده در ارتفاع یک میلیون و 414 هزار و 203 واحدی قرار گیرد.

در سوی دیگر اما شاخص کل هم‌وزن قرار دارد که با عملکرد موفق گروه‌هایی نظیر ماشین آ‌لات، هتل و رستوران، مخابرات و صنعت لاستیک و پلاستیک که همگی موفق به رشد بیش از 3 درصد در روز جاری شدند، توانست مقاومت محدوده مهم مقاوتی 410 تا 412 هزار واحد را پشت سر بگذارد.

شاخص کل‌ هم‌وزن ضمن رشد 0.72 درصدی، نزدیک به 3واحد افزایش را تجربه کرد و در محدوده 412 هزار و 653 واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات با قرارگیری مجدد در کانال 3 هزار میلیاردی، کاهش اندکی نسبت به روز گذشته داشت  و در محدوده 3 هزار و 170 میلیاردی قرار گرفت. همچنین در جریان دادوستدهای بورس امروز 7.12 میلیارد برگه سهم بین اهالی بازار سرمایه مبادله شد.

تداوم خروج پول از بورس در روز مثبت بازار

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج 49 میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. همچنین 396 نماد مثبت و 228 نماد منفی تابلوی معاملاتی امروز بورس را رسم کردند. وجود 80 نماد در صف خرید در حالی که 28 نماد در صف فروش قرار داشتند، به طور مشهود حکایت از برتری خریداران در روز جاری دارد.

امروز نمادهای فملی، نوری، شبندر، اخابر، بوعلی و شپنا بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای کگل، خودرو، خساپا، خگستر و پارسان دربردارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار نمادهای مارون، شراز، شاوان، شکام و کرمان بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. اما از طرفی زاگرس، دماوند، رنیک، مادیرا و بکهنوج بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای بوعلی، سبزوا، اسیاتک، اخابر، قجام، آریان و نوری بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش وسالت، رفاه واحصا، سفاسی بدون تغییر نسبت به روز گذشته در صدر نمادهای صف فروشی قرار دارند و در ادامه قتربت نیز در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای اخابر، بوعلی، وسدید، کپشیر و خبنیان بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.