کد خبر : 24257 / /
/

در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو مخصوص مادران،‌ قیمت سورن پلاس ۲۸۱ میلیون تومان اعلام شده است. اما قیمت سورن پلاس در بازار آزاد ۴۶۷ میلیون تومان است.

 برای اطلاع از شرایط پیش فروش ایران خودرو این خبر را دنبال کنید. پیش فروش ایران خودرو در حال اجرا است. پیش فروش ایران خودرو آغاز شد. پیش فروش ایران خودرو این هفته در حال برگزاری است. شرایط پیش فروش ایران خودرو را در ادامه می خوانید.

طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو امروز ۲۶ آذرماه انجام می‌شود. یکی از خودروهایی که در این طرح عرضه می‌شود، سورن پلاس دوگانه‌سوز است. اما قیمت سورن پلاس دوگانه سوز چیست و مشخصات فنی این خودرو کدام است؟ 

در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو مخصوص مادران،‌ قیمت سورن پلاس ۲۸۱ میلیون تومان اعلام شده است. اما قیمت سورن پلاس در بازار آزاد ۴۶۷ میلیون تومان است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این خودرو در روزهای اخیر مشمول افزایش قیمت شده و قیمت آن در بازار آزاد اندکی افزایش یافته است. به نحوی که قیمت این خودرو ظرف ماه گذشته تا کنون حدود ۴۰ میلیون افزایش قیمت داشته است. چون در آبان ماه با قیمت ۴۲۲ میلیون تومان معامله می‌شد.

با این حساب می‌توان گفت اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد سورن پلاس دوگانه‌سوز ۱۸۶ میلیون تومان است. به عبارتی مادران دارای دو فرزند و بیشتر چنانچه بتوانند در این طرح برنده یک خودرو سورن پلاس شوند، ۱۸۶ میلیون تومان سود کرده‌اند.

این سود در حالی است که دو خودروساز بزرگ ایران هر دو زیان‌ده هستند و طرح‌های فروش فوق‌العاده و فروش فوری که برگزار می‌کنند گاهی مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار می‌‌گیرد چون این وام‌های بدون عوض را از جیب سهامداران خود پرداخت می‌کنند.

پیش فروش ایران خودرو | مشمولان فروش فوق‌العاده سورن پلاس

طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو امروز ۲۶ آذرماه آغاز و تا ۲۸ آذر ماه ادامه دارد. مراسم قرعه‌کشی روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود.

در این طرح تنها دو گروه می‌توانند شرکت کنند،‌یکی مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دیگری مالکان خودروهای فرسوده.

البته ایران خودرو قیمت سورن پلاس برای مالکان خودروهای فرسوده را هنوز اعلام نکرده اما تاکید کرده که زمان تحویل این خودروها ۳ ماهه است.

خودروی دیگری که در این طرح فروش فوق‌العاده ۲۶ آذر ایران خودرو عرضه می‌شود،‌پژو پارس ای ال ایکس است.

پیش فروش ایران خودرو | قیمت جدید خودرو 

قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. کارشناسان معتقدند اگر تورم تا پایان سال عدد 40 درصد را حفظ کند، بازار به روند فعلی خود ادامه می‌دهد. در غیر این صورت، ثبات قیمت بعید است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه، 26 آذر ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

گرچه فعالان بازار خبر از ریزشی شدن قیمت‌ها از روزهای گذشته می‌دهند، اما قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما اکنون که در بازار دلار ثبات نسبی نیز حاکم شده است، خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ در قیمت 228 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز به نرخ 220 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز از محدوده 700 میلیون تومان خارج شد و به 690 میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با قیمت 513 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

پژو پارس اتوماتیک که ماه گذشته در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، امروز در قیمت 560 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 700 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده 256 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا 397 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور در نرخ 433 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اقتصاددانان در ابتدای سال پیش‌بینی تورم بین 40 تا 60 درصدی را داشتند. اکنون که در نهمین ماه سال هستیم، شاهد تورم 40 درصدی در صنعت و بازار خودرو بودیم. اگر اقتصاددانان درست پیش‌بینی کرده باشند، تا پایان سال قیمت خودرو مجددا با افزایش بیشتری همراه می‌شود.

او افزود: اگر ادعای دولت در رابطه با تورم درست باشد، تورم 40 درصدی تا پایان سال بیشتر نمی‌شود و روند بازار در همین نقطه متوقف می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد پیش‌بینی اقتصاددانان درست باشد و بازار افزایش قیمت بیشتر را تجربه کند. مگر اینکه اتفاق خاصی در بحث اقتصاد کلان پدید آید. در شرایط فعلی حجم نقدینگی در کشور بالا رفته و کارشناسان معتقدند که افزایش حجم نقدینگی موجب تورم بیشتر می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.