کد خبر : 24432 / /
/

قیمت خودرو همچنان با افزایش همراه است. کارشناسان معتقدند با عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار، قیمت‌ها به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.

قیمت پراید در روزهای اخیر تغییر کرد. قیمت پراید و تیبا گران شد. قیمت پراید و تیبا جزء قیمت های پایین بین خودروها است. قیمت پراید با رشد 2 میلیونی همراه بود. قیمت پراید در هفته های آینده نیز در همین وضع خواهد بود. 

قیمت پراید امروز 30 آذر

قیمت خودرو همچنان با افزایش همراه است. کارشناسان معتقدند با عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار، قیمت‌ها به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.

قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، 30 آذر ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. البته این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با پنج میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته در قیمت 241 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز دو میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 230 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز مجددا به بازه قیمتی گذشته خود برگشت و اکنون در محدوده قیمتی 700 میلیون تومان ثابت مانده است.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با سه میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در قیمت 541 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز در قیمت 580 میلیون تومان در بازار خودرو کشور ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 715 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

قیمت پراید | قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مجددا پنج میلیون تومان گران و در محدوده 275 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز را تجربه کرد و حالا 425 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور در نرخ 455 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

قیمت پراید | پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید موتمنی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر وضعیت بازار مناسب نیست و ثبات ندارد. قیمت‌ها به صورت روزانه با افزایش قابل توجهی همراه می‌شوند.

او افزود: بازار خودروهای خارجی نیز در همین وضعیت قرار دارد و خودروها بدون توجه به اخبار واردات با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: تا زمانی که عرضه خودرو به بازار به صورت قطره‌چکانی انجام بگیرد و دلار به جهش قیمتی خود ادامه دهد، بازار خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

قیمت پراید

قیمت پراید | پشت پرده افزایش عجیب قیمت خودرو از زبان سخنگوی وزارت صنعت

افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و نوک پیکان ایجاد چنین شرایطی، به سمت بازار ارز است. سخنگوی وزارت صنعت دلایل افزایش قیمت خودرو را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو اعتقاد دارند تا زمانی که بازار ارز به ثبات نرسد، سایر بازارها از جمله خودرو نیز ملتهب خواهد بود؛ نکته‌ای که در درون اظهارات اخیر سخنگوی دولت نیز می‌توان مشاهده کرد.

امید قالیباف در یک برنامه رادیویی درباره دلایل افزایش قیمت خودرو گفت: از ۲ منظر باید به این مسئله نگاه کنیم، یک بخش مربوط می‌شود به مسائل درون صنعت خودرو و شرایطی که خودروسازها در آن کار می‌کنند.

 

وی افزود: در کل تابستان و چیزی حدود پنج ماه بازار خودرو یک بازار کاملا آرامی بود؛ حتی قیمت‌ها هم کاهنده بود و افزایش پیدا نمی کرد تا رسیدیم به یک عاملی که خارج از صنعت خودرو است مثل نرخ ارز و اتفاقی که برایش افتاد.

سخنگوی وزارت صنعت تصریح کرد: در این شرایط دو عامل روی قیمت خودرو اثر گذاشته؛ یکی بحث افزایش قیمت مواد وارداتی است که خودروسازها استفاده می‌کنند که شاید درصدش زیاد نباشد در افزایش نرخ خودرو، اما عامل دوم که بیشتر اثر می گذارد انتظارات تورمی است.

قالیباف عنوان کرد: انتظارات تورمی یعنی اینکه وقتی که نرخ ارز افزایش پیدا می کند تقاضاهایی که در آینده قرار است انجام شود به حال تبدیل می‌شود، برای این که انتظار این است که در آینده خودرو گران شود.

وی متذکر شد: در تولید خودرو کنترل نسبتا خوبی روی هزینه‌ها داریم. در فصل تابستان کل رشد هزینه‌های تولید خودرو یعنی شاخص تورم صنعت خودرو دو درصد بود؛ البته در پاییز ممکن است که بیشتر از این بوده، اما برای سه ماه ۲ درصد یعنی اینکه خیلی خوب کنترل شده است و در همان موقع هم بازار آرام بود.

سخنگوی وزارت صنعت یادآور شد: اتفاقی که باید بیفتد، افزایش تولید است که با سرعت زیادی رخ می‌دهد و تولید خودرو رشد خیلی خوبی دارد. در آبان ماه ۱۲۲ هزار خودرو تولید کرده ایم که رکورد پنج سال گذشته را به صورت ماهانه زده است و این روند ادامه دارد.

قالیباف تاکید کرد: یک نکته دیگر هم که باید به آن اشاره کرد، عرضه در بورس است. اینجا یک مقداری باید ضابطه‌گذاری می‌شد؛ به طوری که خودروسازان کف عرضه‌ای را به عنوان حداقل رعایت کنند تا رقابتی که روی خودروها می‌خورد، روی تابلو براساس یک حجم مناسبی باشد.

بازار خریدار ندارد

در این میان، در حال حاضر فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند که در حال حاضر خریداری در بازار نیست و همه هر روز سرگردان تر از روز گذشته هستند که همین امر امکان پیش‌بینی وضعیت بازار را در روزهای آینده با ابهاماتی همراه ساخته است.

فعالان بازار خودرو همچنین عنوان می‌کنند که رکود به وجود آمده در بازار این روزها بیش از پیش عمیق شده و خریداران فقط نظاره‌گر این بازار آشفته هستند و جابه‌جا شدن نرخ‌ها را رصد می‌کنند.

قیمت‌ها در بازار چگونه است؟

بررسی روند قیمت‌ها در بازار حاکی از آن است که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۴۰۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به روز گذشته بدون تغییر، به نرخ ۴۵۵ میلیون تومان به فروش رفت.

پژو ۲۰۷ دستی پانوراما نیز به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان رسید و پژو پارس LX در حدود ۵ میلیون افزایش قیمت داشت و ۴۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. اما قیمت پژو پارس اتوماتیک ۱۵ میلیون گران شد و به ۵۶۵ میلیون رسید.

بنا به این گزارش، سمند EF۷ نیز ۵میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

 

قیمت دنا اتوماتیک توربو نیز ۶۷۵ میلیون اعلام شد که نسبت به دیروز تغییری نکرد. تارا اتوماتیک هم با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۷۰۵ میلیون تومان رسید.

اما قیمت پراید ۱۳۱ به ۲۱۹ میلیون تومان رسید که نسبت به روز گذشته ثابت ماند. تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم ۲۵۵ میلیون تومان قیمت خورد.

ساینا S دنده‌ای‌ نسبت به روز گذشته ثابت ماند. قیمت ساینا به ۲۶۵ میلیون تومان رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.