کد خبر : 24574 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، چهارم دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

 قیمت خودرو رو به افزایش است. قیمت خودرو امروز روند افزایشی خود را نگه داشته است. قیمت خودرو تغییرات فزاینده دارد. قیمت خودرو در ایران به دلیل ممنوعیت واردات به شدت افزایش یافته است. 

قیمت خودرو همچنان فزاینده است. نوسانات قیمتی در بازار به گونه‌ای بود که امروز نیز هیچ خودرو پرطرفدار ایرانی با ثبات یا کاهش قیمت همراه نشد.

قیمت خودرو صفر و نو

قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، چهارم دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. البته این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با چهار میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت ۲۴۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز چهار میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ ۲۳۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی 713 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز نیز مانند روزهای گذشته، در قیمت 541 میلیون تومان در بازار ثابت ماند.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز در قیمت 580 میلیون تومان در بازار خودرو کشور ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز نیز ۱۴ میلیون تومان گران شد و به نرخ ۷۲۹ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز مجددا چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در محدوده ۲۸۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هشت میلیون تومان افزایش قیمت داشت حالا ۴۳۳ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور ۹ میلیون تومان گران و در نرخ ۴۶۴ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در تهران، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این روزها قیمت خودرو در بازار به صورت روزانه با افزایش همراه است و به دلیل نوسانات دلار و تورم، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و نه مصرفی.

او افزود: اما سطح معاملا مجددا کاهش پیدا کرده است. چراکه هیچ ثباتی در قیمت‌ها دیده نمی‌شود. در این میان، خودروهایی مانند شاهین، پژو ۲۰۷ و دنا از سایر خودروهای داخلی بیشتر مورد معامله قرار می گیرند.

رشد 100 میلیون تومانی هایما S7 پلاس در یک روز!

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی بازار پرطرفداری‌های ایران خودرو و سایپا امروز با افزایش قیمت راهی بازار شدند. فعالان بازار خودرو معتقدند که کنترل بازار خودرو غیر ممکن شده و با این شرایط شاهد رکوردهای عجیب در این بازار هستیم. فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که رشد نرخ دلار را می توان یکی از دلایل افزایش قیمت در بازار خودرو دانست، اما رکوردهای که این روزها بازار خودرو ثبت می‌کند غیرقابل کنترل شده است. از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند بازار خودرو در حالی این روزها شکل افزایشی به خود گرفته که خریداران خودرو تنها نظاره گر این بازار هستند و برای خرید و فروش وارد بازار آزاد نمی شوند و در حال حاضر خرید از طریق بورس کالا یا پیش فروش خودروسازان تنها مسیرهای است که همچنان برای خریداران جذاب است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» امروز با  رشد چهار میلیون تومانی در بازار 439 میلیونی شد. اما ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز شاهد رکورد شکنی جدید «هایما S7پلاس» در بازار بودیم و این خودرو در بازار امروز یک میلیارد و 300 میلیون قیمت گذاری شد و رشدی 100 میلیونی نسبت به روزهای گذشته داشت. رشد قیمت این خودرو در حالی صورت گرفته که هفته گذشته شاهد عرضه آن در بورس کالا بودیم، عرضه‌ای که چند روز ثبات قیمت «هایما S7پلاس» در بازار را به همراه داشت و پس از قیمت آن چله از کمان جهید و امروز شاهد رشد قیمت آن در بازار بودیم. 

از سوی دیگر در بازار امروز «تارا دنده ای» هم امروز با رشد 17 میلیونی در بازار 605 میلیون تومان قیمت گذاری شد. رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز با رشد 28 و 18میلیون در بازار داشتند. با این شرایط «دنامعمولی» در بازار امروز 570میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش 18 میلیونی در بازار 710 میلیون قیمت خورد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» افزایش 18 میلیونی داشت و 552 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.